Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پارس تودي - هر بار مقابله گروه‌هاي مقاومت فلسطيني با تجاوزگري‌هاي اسرائيل عليه باريکه غزه، اين سوال را به ذهن مي آورد که آيا غزه در آستانه يک نبرد فراگير قرار دارد؟
«حمزه ابوشنب» در گزارشي در پايگاه شبکه الميادين نوشت: با افزايش توانمندي‌هاي مقاومت در لبنان و باريکه غزه، تصميم اسرائيل براي حمله به اين منطقه، پيچيده تر شده است، زيرا رژيم اشغالگر اسرائيل ديگر قادر نيست که مقاومت را از بين ببرد يا حتي در برابر آن بازدارندگي داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


درگيري‌هاي اسرائيل با مقاومت در گذشته و اين که مقاومت توانست درگيريها را به عمق اراضي اشغالي 48 منتقل کند، ثابت کرد که مقاومت قادر است به دشمن ضربه بزند.
تحولات ميداني و اوضاع کنوني سياسي بيانگر هيچ گونه رويارويي در سطح گسترده در مرحله فعلي نيست، با وجود اينکه بر ميزان تهديدات دشمن افزوده شده و فعاليت مقاومت مردمي نيز با بادبادکهاي آتش زا عليه اسرائيل افزايش يافته است و اين در شرايطي است که اختلافات ميان کابينه اسرائيل و مخالفان هم شدت گرفته و محدوديت‌‌ هاي اسرائيل در گذرگاههاي باريکه غزه افزايش يافته است.
در چنين شرايطي و با وجود اختلاف ميان کابينه و مخالفان درخصوص اتخاذ سياست مشترک در قبال غزه، گزينه حمله گسترده به غزه روي ميز قرار ندارد.
در برخي از محافل سياسي اسرائيل، لحن تهديد و هشدار عليه باريکه غزه تشديد شده است، و برخي از سياستمداران خواهان ترور جوانان فلسطيني هستند که از بالنهاي آتش زا عليه اسرائيل استفاده مي کنند.
اما در محافل امنيتي اسرائيل، اين اعتقاد وجود دارد که هر گونه راه حل نظامي در مرحله فعلي بي فايده است و اهداف مطلوب از بازدارندگي در برابر مقاومت را تحقق نخواهد بخشيد و موجب توقف راه پيمايي هاي بازگشت نخواهد شد.
سردرگمي مقامات صهيونيست در برابر بادبادک‌هاي آتش‌زامحافل نظامي اسرائيل، با مطرح کردن راه حل هايي براي رسيدگي به اوضاع انساني، نقطه نظرات و راه حل هاي بسياري را براي جلوگيري از متشنج شدن اوضاع و اجتناب از رويارويي گسترده در غزه ارائه کرده اند، به نظر مي رسد که مسئولان سياسي اسرائيل، منافع انتخاباتي و حزبي خود را بر پذيرش راه حل هايي درباره غزه ترجيح مي دهند و شخصيتهاي مخالف اسرائيلي از اظهارات سابق شخصيتهاي کابينه مانند «آويگدور ليبرمن» وزير جنگ رژيم صهيونيستي بهره برداري مي کنند.
ليبرمن تهديد کرده بود که به محض رسيدن به قدرت، حماس را نابود و 48 ساعت بعد، رئيس دفتر سياسي اين جنبش را ترور کند.
نبود اهداف سياسي در پس هرگونه حمله گسترده به باريکه غزه، يکي از دلايلي است که اسرائيل را از حمله گسترده به اين منطقه باز مي دارد، اما افزايش تهديدات در جبهه شمالي، و تلاش دشمن براي تحميل کردن واقعيتي متفاوت در جبهه جولان از طريق دور کردن نيروهاي مقاومت، عاملي کم اهميت تر از نبود هدف سياسي و نقطه نظر آشکار نيست.
معادله پيچيده در نبرد در جبهه شمالي وجود دارد.
اسرائيل حضور نظامي مقاومت در جولان را نخواهد پذيرفت و مقاومت و هم پيمانانش در راستاي پايبندي به طرح استراتژيک خود درباره حضور نظامي در سوريه، حملات تاکتيکي اسرائيل را تحمل نخواهند کرد.
همچنان که ايران نيز ضربه سختي متحمل نشده است که مجبور به عقب نشيني شود، بلکه دستاوردهاي ميداني را در منطقه کسب مي کند و اسرائيل براي پرداخت بهاي آن از طريق رويارويي گسترده با مقاومت و هم پيمانانش در جبهه شمال آماده است.
عليرغم بعيد بودن سناريوي رويارويي فراگير ميان مقاومت و اسرائيل در مرحله کنوني، اقدامات تنش زا ميان دو طرف گاهي اوقات از سرگرفته مي شود. دشمن با هدف قرار دادن مقاومت، دستاوردهايي را کسب مي کند که از توان مقاومت در هرگونه رويارويي در آينده، خواهد کاست.
مقاومت نيز پيام هايي را به دشمن مي دهد مبني براينکه آماده مقابله با هرگونه تجاوز جديد است و تسليم معادله رژيم اشغالگر نخواهد شد.
به نظر مي رسد مادامي که هيچ نوع تحول ميداني روي نداده که معادلات موجود را برهم زند، تشديد حملات به طور موقت، سناريوي واقعي تر است.
مترجم: کبري آقايي
139/116

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۵۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ «ابوعبیده» سخنگوی نظامی گردان‌های عزالدین القسام (شاخه نظامی جنبش حماس) امروز سه‌شنبه به مناسبت گذشت ۲۰۰ روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی، پیام ویدئویی منتشر کرد.

ابوعبیده با اشاره به اینکه اسرائیل پس از عملیات طوفان الاقصی به جز رسوایی و ننگ، چیزی عایدش نشده است، گفت: ۲۰۰ روز گذشت و ارتش اسرائیل همچنان در باتلاق غزه گرفتار مانده و فقط مشغول کشتار و تخریب بیشتر است.

وی با بیان اینکه هیچ افقی پیش روی اسرائیل وجود ندارد تا بتواند اسرای خود را آزاد کند، ادامه داد: مقاومت همچنان در غزه پابرجاست. حملات ما به دشمن نیز ادامه خواهد داشت و نوع جدیدی به خود خواهد گرفت.

سخنگوی القسام، ادعای اسرائیل درباره نابودی مقاومت فلسطین را دروغ خواند و گفت: دشمن در تلاش است این توهم را برای جهان ایجاد کند که همه گروه‌های مقاومت را از بین برده، ولی این، یک دروغ بزرگ است.

ابوعبیده تنها دستاورد اسرائیل را کشتار‌های جمعی و تخریب عنوان و تصریح کرد: ارتش اسرائیل فقط بر کشتار کودکان و غیر نظامیان و نبش قبور متمرکز شده است. به هر حال، ما از حقوق اصلی ملت خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد که در صدر آن، خروج ارتش اسرائیل، شکست محاصره [غزه]و بازگشت آوارگان قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه مقاومت فلسطین، ابهت اسرائیل را در طی ۶۰ دقیقه در عملیات طوفان الاقصی در هم شکست، خاطر نشان کرد: دشمن اسرائیلی طی ۲۰۰ روز نتوانسته است هیچ دستاوردی داشته باشد.

سخنگوی القسام ضمن قدردانی از حملات نیرو‌های مقاومت لبنان، عراق و یمن به مواضع رژیم صهیونیستی، گفت: حجم و ماهیت پاسخ جمهوری اسلامی ایران [به اسرائیل]قواعد جدیدی وضع کرد و محاسبات دشمن را به هم ریخت.

دیگر خبرها

  • تحلیلگر صهیونیست: اسرائیل در آستانه شکست کامل و نابودی است
  • ۲۰۰ روز جنگ و ۷ تحول جهانی به‌نفع مقاومت
  • پاسخ قاطع و گسترده ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و معادلات دشمن را برهم زد + فیلم
  • پاسخ قاطع و گسترده ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و معادلات دشمن را برهم زد
  • ابوعبیده: پاسخ قاطع و گسترده ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و معادلات دشمن را برهم زد
  • القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
  • ابوعبیده: پاسخ قاطع ایران معادلات دشمن را برهم زد
  • (ویدئو) حملات پهپادی گسترده حزب‌الله به مقرهای نظامی اسرائیل
  • حزب الله: آماده نبرد تمام عیار با اسرائیل هستیم/ ایران مقتدر حمایت گسترده‌ای از مقاومت دارد
  • حزب الله: آماده نبرد تمام عیار با اسرائیل هستیم