Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، دبیر علمی و اجرایی همایش بین المللی سلامت زنان گفت: این همایش با محوریت بحث و بررسی آلاینده‌های محیطی تاثیرگذار بر سلامت بانوان تنظیم شده است.
نجمه مهارلویی افزود: در این همایش علاوه بر بحث پیرامون آلاینده‌هایی همچون امواج الکترومغناتیس، آلاینده‌های موجود در فضا‌های بسته همچون منزل و گلخانه ها، پیامد‌های این آلاینده‌ها بر سلامت نیز به بحث گذاشته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: محققان می‌توانند مقالات خود را تا پایان شهریور به نشانی شیراز، میدان امام حسین، دانشکده پزشکی، ساختمان شماره ۲، طبقه ۸، مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی http://whc۲۰۱۸.sums.ac.ir/fa/ مراجعه کنند.
هفتمین همایش بین‌المللی سلامت زنان از ۳۰ آبان تا یکم آذر در شیراز برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خبرگزاری صدا و سیما فراخوان همایش سلامت زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۵۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاقی می تواند سلامت روان زنان را به هم‌ بریزد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، محققان گزارش می‌دهند که افراد چاق، مستقل از عوامل سبک زندگی و بیماری، بیشتر در معرض ابتلاء به افسردگی و احساس ضعف نسبت به افراد غیرچاق هستند.

محققان اضافه کردند که ارتباط بین چاقی و افسردگی در زنان قوی‌تر از مردان است.

محققان دانشگاه کالج کورک در ایرلند در مطالعه خود، سوابق پزشکی ۱۸۲۱ مرد و زن بین ۴۶ تا ۷۳ سال را که به طور تصادفی از یک مرکز مراقبت اولیه بزرگ انتخاب شده بودند، بررسی کردند.

آنها به بررسی رابطه بین نمرات سلامت روان و چاقی با استفاده از شاخص توده بدنی (BMI) و نسبت دور کمر به قد پرداختند و در عین حال عوامل سبک زندگی و شرایط بیمار را بررسی کردند.

دانشمندان از مقیاس ۲۰ موردی مرکز مطالعات اپیدمیولوژیک افسردگی و پنج شاخص آرامش روانی سازمان جهانی بهداشت استفاده کردند.

قبل از شروع مطالعه، شرکت‌کنندگان نمونه‌های خونی برای گلوکز ناشتا و هموگلوبین گلیکوزیله ارائه کردند. محققان قد، وزن و دور کمر و همچنین محاسبه BMI را اندازه گیری کردند.

در یافته‌های خود، محققان گزارش دادند که شاخص توده بدنی و نسبت دور کمر به قد که نشانه چاقی است، با افزایش افسردگی و کاهش آرامش روانی مرتبط است.

آنها افزودند که رابطه بین چاقی و افسردگی در زنان به طور قابل توجهی بیشتر از مردان است.

آنها گفتند چاقی با عوامل اجتماعی و جسمانی نیز مرتبط است. به عنوان مثال، وزن اضافی می‌تواند باعث تعصب، تبعیض و انگ اجتماعی شود. همچنین می‌تواند منجر به علائم فیزیکی مانند درد مفاصل، کمردرد و فیبرومیالژیا شود.

کارشناسان می‌گویند این اثرات اجتماعی و فیزیکی چاقی می‌تواند منجر به علائم افسردگی شود.

محققان پیشنهاد کردند که مداخلات هدفمند برای کاهش افسردگی باید شامل مدیریت بهتر وزن در سطح جمعیت باشد.

به گفته محققان، روان درمانی مانند درمان شناختی رفتاری نشان داده است که یک رویکرد مؤثر برای افسردگی و وزن است.

کد خبر 6057663

دیگر خبرها

  • مراکز سلامت فارس آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی
  • تعطیلی ۲ مرکز غیرمجاز درمانی با کشف و ضبط کالا‌های قاچاق سلامت محور در شیراز
  • تهران، شیراز و کردستان بخت‌های سقوط به لیگ یک!
  • آمادگی مراکز سلامت فارس برای خدمت رسانی به مردم و مسافران نوروزی
  • همایش «مردان بی‌ادعا و زنان تاریخ‌ساز» در شیراز برگزار شد
  • فعالیت ۲۴ تیم جدید در مرکز رشد پارک فناوری پردیس در سال جاری
  • چاقی می تواند سلامت روان زنان را به هم‌ بریزد
  • ضروری‌ترین ویتامین‌های مورد نیاز زنان کدام است؟
  • نخستین جشنواره بیین‌المللی شعر عربی «طوفان القوافی» فراخوان داد
  • لزوم تدوین سند هوش مصنوعی در کشور