Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-20@05:31:05 GMT

مبارزه با استرس با این گیاه خوشبو

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۲۵۳۴۲

مبارزه با استرس با این گیاه خوشبو

رکنا: گیاه رزماری در کاهش فوری استرس نقش بسزایی دارد.

یافته‌های دانشمندان نشان دهنده اثر درمانی گیاهی خوشبو به عنوان یک درمان جایگزین برای اختلالات رفتاری است.

اکثر کاربردهای امروزی رزماری با بوی منحصر به فرد آن در ارتباط است، تحقیقات منتشر شده در مجله BMC مکمل و جایگزین پزشکی نشان می‌دهد که اسانس معطر این گیاه را می‌توان برای کاهش استرس و درمان اختلالات رفتاری استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه افراد به نوعی استرس یا دیگر موارد مشابه آن را تجربه کرده‌اند، استرس واکنش طبیعی بدن به تهدیدات، چالش ها یا نیازهای انسان است؛استرس اگرچه در مواردی بی ضرر و حتی بی خطر است اما با این حال در صورت ادامه‌دار شدن می‌تواند موجب بروز بسیاری از مشکلات مربوط به سلامتی Health شود؛ از جمله این مشکلات می‌توان به بیماری‌های جدی مانند مشکلات قلبی و باروری اشاره کرد.

اختلالات روان‌شناختی و عاطفی یکی دیگر از اثرات استرس مزمن است؛ در اغلب موارد داروهای خوراکی شیمیایی به درمان استرس کمک می‌کند، با این حال با روشن شدن عوارض وحشتناک داروهای شیمیایی، تعداد زیادی از مردم به استفاده از جایگزین‌های طبیعی این داروها روی آورده‌اند.

خیلی وقت است که از اسانس رزماری در آروماتراپی به عنوان رایحه آرامش بخش و بهبود وضعیت روحی، حافظه و ادراک استفاده می‌شود. در این مطلب بررسی شده است که آیا اسانس رزماری می‌تواند به عنوان یک درمان برای اختلالات خلقی استفاده شود؟

دانشمندان معتقدند که یافته‌های آنها نشان دهنده اثر درمانی اسانس رزماری به عنوان یک درمان جایگزین برای اختلالات رفتاری است. آنها همچنین افزودند که برای اثبات اثربخشی اسانس رزماری در درمان افسردگی ، یک کارآزمایی بالینی ضروری است.

رزماری گیاهی مهم برای یونانیان بوده است. آنها معتقد بودند رزماری گیاهی مقدس است. امروزه، نه تنها از آن برای عطر و بوی غذا استفاده می‌شود، بلکه دارای مزایای تغذیه‌ای ارزشمندی دارد. در اینجا چند دلیل برای استفاده بیشتر از رزماری شرح داده شده است: رزماری بسیار مغذی است. رزماری حاوی آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات فنلی مانند دیترپن، کارنوزول و اسید رزمارینیک است.

رزماری دارای خواص ضد التهابی است. این گیاه حاوی کارنوزول، آنتی اکسیدان با خواص ضد التهابی قوی است. مصرف انواع کارنوزول‌ها می‌تواند به جلوگیری از بیماری‌هایی مانند سرطان و بیماری‌های قلبی کمک کند.

این گیاه باعث رشد عصب می شود، کارنوزول همچنین رشد و بهبود عصب را تحریک می‌کند بنابراین، بی‌ربط نیست که موجب بهبود حافظه و قدرت مغز می‌شود.

رزماری برای کیسه صفرا عالی است. خاصیت سم‌زدایی این گیاه شناخته شده است. رزماری به حفظ و بهبود عملکرد کیسه صفرا کمک می‌کند. همچنین استفاده از آن در جلوگیری از اختلالاتی مانند سندرم روده تحریک‌پذیر بسیار موثر است.

رزماری سطح کورتیزول را کاهش می‌دهد. هنگامی که رزماری در آروماتراپی استفاده می‌شود، به کاهش کورتیزول کمک می‌کند. به همین دلیل این گیاه به عنوان "هورمون استرس" نیز شناخته شده است. رزماری علاوه بر ایجاد آرامش، با کاهش استرس اکسیداتیو در بدن، باعث کاهش آسیب سلولی و خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با اکسیداسیون می‌شود.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت مهم ترین های 24 ساعت سلامتی Health غذا سرطان استرس خطر ابتلا به بیماری کاهش چالش وحشتناک گیاه رزماری عکس دختر قتل حوادث جسد حوادث تهران اخبار تهران پسر جوان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۵۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه «ارائه توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان در حوزه نیازهای فناورانه ستاد مبارزه با مواد مخدر» با حضور علیرضا کاظمی قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر و دیگر مسؤولان و نیز شماری از شرکت‌های دانش بنیان امروز در مجموعه فرهنگی شقایق برگزار شد.

کاظمی در این برنامه بیان داشت: ستاد مبارزه با مواد مخدر رویکرد مردمی سازی را در پیش دارد که این رویکرد در کانون توجه برنامه‌های ستاد است.

وی افزود: حوزه فرهنگی و پیشگیری، درمان و مبارزه را با رویکرد مردمی سازی پیش می‌بریم و این مهم‌ترین رویکرد ما است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بحث توسعه مشارکت‌های مردمی حائز اهمیت است که این برنامه در قالب مجمع خیرین و یاری گران در سطح استان‌ها شکل گرفته است.

وی ادامه داد: توسعه برنامه یاری گران زندگی با کمک بخش‌های مردمی مثل یاری گران زندگی در محلات، روستاها، مدارس و دانشگاه‌ها که همه اینها با رویکرد مردمی اداره می‌شود مد نظر است و به عبارتی این کانون‌ها مردم پایه هستند و با مردم اداره می‌شوند.

کاظمی گفت: اولویت دیگر که در نمایشگاه قابل مشاهده است، به روز رسانی برنامه‌های ستاد مواد مخدر با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان است که این نیز به نوع خود یک رویکرد مردمی سازی به حساب می‌آید.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: در واقع شرکت‌های دانش بنیان نمونه‌هایی از گروه‌های مردمی هستند که می‌توانند شتاب دهنده باشند و با تولیدات و محصولات خود می‌توانند در به روز آوری روش‌های پیشگیری و درمان اعتیاد کمک کنند.

وی افزود: این موارد به موازات فعالیت‌هایی همچون ساماندهی معتادین متجاهر و درمان آسیب دیدگان این حوزه که در سال گذشته در کشور دنبال شد، است و همچنین ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان و سوداگران مرگ در کشور از اولویت‌های ما است البته تاکید بر پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی داریم.

کد خبر 6080521

دیگر خبرها

  • اگر می‌خواهید کمتر استرس داشته باشید بیشتر ورزش کنید
  • کاهش ۵۰ درصدی بیماری‌های ریشه گیاهان با استفاده از کود بیولوژیک
  • دم‌کرده این گیاه مثل یک خواب‌آور قوی عمل می‌کند
  • یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • گیاه بوچو چیست و چه فوایدی دارد؟
  • یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • آموزش: توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی
  • ورزش می‌تواند با آرام کردن مغز سلامت قلب را حفظ کند‌
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • بالگرد‌ها به کمک شناسایی کشت و توزیع مواد مخدر می‌آیند