Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-دوربین‌ها تصویر «نتانیاهو» را در مجلس در حالی که مقاله‌ای از «دیلی بیست» تحت عنوان «قاتلان ایرانی برای انتقام برمی‌گردند» می‌خواند ثبت کرده‌اند.«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل به دلیل ماراتن رای‌گیری‌های تابستان قبل از تعطیلات، دائما در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) حاضر می‌شود. این رای‌گیری‌ها روز چهارشنبه بعد از اعلام دستور کار مجلس کامل خواهد شد و ممکن است به دلیل اختلاف نظرها تا جمعه طول بکشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رسانه با اشاره به حضور مستمر «نتانیاهو» در جلسات مجلس نوشت: او برای سرگرم شدن در مجلس درباره موضوع مورد علاقه‌اش مطالعه می‌کند؛ ایران.

دوربین‌ها تصویر «نتانیاهو» را در حالی که مقاله‌ای از «دیلی بیست» تحت عنوان «قاتلان ایرانی برای انتقام برمی‌گردند» را می‌خواند ثبت کرده‌اند.

این مقاله به ادعاهای برخی مقامات امنیتی و کارشناسان مبارزه با تروریسم اشاره کرده که گفته‌اند: عناصری از سرویس‌های مخفی ایران تحرکاتشان را در اروپا و آفریقا به طور فزاینده‌ای افزایش داده و از نمایندگی‌های دیپلماتیک‌شان در خارج از کشور به عنوان ابزاری برای پیشبرد پروژه قدرتشان استفاده می‌کنند.

نتانیاهو این مقاله را با «اسرائیل کاتز» وزیر سرویس اطلاعاتی اسرائیل که یکی از اعضای کابینه امنیتی این رژیم است هم به اشتراک گذاشته است. در گذشته نتانیاهو بیشتر زمان خود را در مجلس به مطالعه بیوگرافی «وینستون چرچیل» نخست وزیر اسبق بریتانیا که قهرمان اوست، اختصاص داده بود.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 بنیامین نتانیاهو اورشلیم پست اخبار مهم اخبار روز جدیدترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۵۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد

به گزارش همشهری آنلاین،‌ این روزنامه انگلیسی، یائیر لاپید رهبر اپوزیسیون اسرائیل و برخی تحلیلگران و مقامات سابق رژیم صهیونیستی در اظهاراتی اعلام کردند که پاسخ تنبیهی ایران نشان داد، سیاست بازدارندگی اسرائیل به دلیل اقدامات دولت نتانیاهو به شدت لطمه دیده است.

لاپید ضمن انتقاد از اقدامات دولت نتانیاهو، وی را تهدیدی برای امنیت اسرائیل خواند و گفت: «آنها [دولت نتانیاهو] بازدارندگی اسرائیل را از بین برده اند».

به نوشته این روزنامه، انتقاد گروه های مختلف از نتانیاهو در حالی است که سیاست بازدارندگی رژیم صهیونیستی که از دیرباز دغدغه اصلی محافل سیاسی و نظامی اسرائیل بوده، رکن اصلی و حیاتی امنیت آن تلقی می شود.

رهبر اپوزیسیون اسرائیل در بخش دیگری از اظهارات خود ضمن به تمسخر گرفتن یک جمله معروف نتانیاهو که گفته بود «وقتی وحشت بود ضعف نشان دهیم، دشمن ضربه می زند»، گفت: «دشمنان ما به این دولت نگاه می کنند و بوی ضعف را استشمام می کنند».

گاردین در ادامه یادآور شده است: حمله ایران به اسرائیل نخستین حمله یک کشور خارجی به سرزمین های اشغالی در بیش از سه دهه گذشته است. این روزنامه همچنین دیگر نشانه‌های تضعیف بازدارندگی اسرائیل را حمله حماس در ۷ اکتبر، درگیری با حزب‌الله در شمال سرزمین های اشغالی و حملات پهپادی ارتش یمن برشمرد.

بن کاسپیت تحلیلگر و مفسر اسرائیلی پس از پاسخ تنبیهی ایران ضمن تائید انتقادهای رهبر اپوزیسیون و سایر محافل سیاسی، استدلال کرد که «بازدارندگی اسرائیل که تاکنون مانع حمله مستقیم ایران شده بود، سقوط کرد».

این مفسر اسرائیلی نیز مانند لاپید ضمن ریشخند زدن به همان جمله معروف نتانیاهو افزود: «وقتی وحشت بوی ضعف دهد، ضربه وارد می شود».

وی در ادامه آورد: «ایرانی ها دیگر نمی هراسند، دیگر خبری از نیروهای نیابتی و مخفی نیست. از این به بعد، تهران به صورت علنی مقابل اسرائیل است، بازدارندگی اسرائیل که باعث می شد ایران به طور مستقیم به اسرائیل حمله نکند، اکنون درهم شکسته است».

تامیر هیمن رئیس سابق اطلاعات نیروهای نظامی اسرائیل نیز با انتشار پستی، راهبرد جدید و دشواری را برای اسرائیل توصیف کرد و نوشت: «اسرائیل و آمریکا نتوانستند مانع ایران از حمله شوند. ایران بدون اینکه آمریکا را مجاب به حمله کند، توانست به اسرائیل ضربه بزند».

مایکل میلشتین از مرکز مطالعات خاورمیانه و آفریقا اندیشکده موشه دایان نیز در همین زمینه تشریح کرد: اگرچه قدرت بازدارندگی اسرائیل کاهش یافته است، اما وضعیت پیچیده‌تر است.

وی سپس با یادآوری زمان و چگونگی حمله حماس در تاریخ ۷ اکتبر گفت: آن لحظه نه تنها زمان تضعیف بازدارندگی اسرائیل بود، که نشان داد هیچ یک از ارزیابی های اطلاعاتی اسرائیل هم قادر به تشخیص حمله حماس نشدند.

گاردین در بخشی دیگری از این مطلب به تاکید دولت جو بایدن به اسرائیل مبنی بر عدم ورود به هرگونه جنگ علیه ایران اشاره و افزود: دولت واشنگتن محدودیت هایی را که اسراییل برای حمایت خارجی به آنها وابسته است، به وضوح مشخص کرده و انگلیس و دیگر کشورها نیز را تائید نموده اند؛ کشورهای دیگری که از نگاه این روزنامه شامل کشورهای عربی است که بسیار بعید است به حمله اسرائیل علیه ایران کمک کنند.

ها هیلر از اعضای ارشد اندیشکده Royal United Services نیز وضعیت کنونی اسرائیل را پیچیده توصیف کرد و گفت: حمله ایران کاملا طراحی شده بود.

وی افزود: «اگر این حمله این قدر خوب طراحی نشده بود، اگر کاملا غافلگیرکننده بود، فکر می‌کنم موشک‌های کمتری رهگیری می شد». وی سپس اسرائیل را مرهون آمریکا دانست و اضافه کرد: «اگرچه بیان این جمله کاملا کلیشه شده اما اگر واشنگتن و سایر متحدان در کنار اسرائیل نبودند، شاهد نتیجه‌ای متفاوت بودیم».

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک دهها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.


کد خبر 844879 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه رسانه‌ خارجی حمله ایران به اسرائیل

دیگر خبرها

  • ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
  • تردید‌های یک رژیم بحران زده
  • تردیدهای نتانیاهو برای پاسخ به ایران
  • حمایت رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا از نتانیاهو
  • صهیونیست‌ها به جان هم افتاده‌اند
  • ما قورباغه در آب جوش نیستیم
  • پارلمان عراق: پاسخ ایران به اسرائیل یک حق طبیعی بود
  • سناریو آمریکا و اسرائیل برای پاسخ به ایران چیست؟
  • فیلم/موشک‌های ایران برفراز پارلمان رژیم صهیونیستی
  • نتانیاهو در پیام ضبط شده: آماده هر سناریویی هستیم