Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفته: هفته گذشته، ۴ مورد آتش سوزی در جنگل‌های ارسباران با همکاری یگان حفاظت محیط زیست، جوامع محلی، منابع طبیعی، هلال احمر، هنگ مرزی و مدیریت بحران استان در سریع‌ترین زمان مهار شد با این حال ۲۶۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع آذربایجان شرقی در آتش سوخت و خاکستر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته میر محسن حسینی قمی در این آتش سوزی ها، ۲۶۰ هکتار از مرتع، مرتع مشجر و منطقه جنگلیِ منطقه حفاظت شده ارسباران در منطقه کلیبر و همچنین منطقه حفاظت شده دیزمار از بین رفت.
او با اشاره به ادامه گرمای هوا در استان، نسبت به بروز آتش سوزی‌های دیگر در جنگل‌های ارسباران هشدار داده و گفته: به هیچ عنوان نباید در مراتع و مناطق جنگلی آتش روشن کرد.
معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست استان تاکید کرد: ضروری است شهروندان و گردشگران از رها سازی مواد شیشه‌ای همانند انواع بطری شیشه‌ای و حتی پلاستیکی، خرده شیشه و اشیا مشابه در داخل جنگل‌ها و مراتع خودداری کنند، چرا که این اشیاء همانند عدسی ذره بین عمل کرده و موجب اشتعال علوفه خشک و مواد قابل اشتعال کف جنگل‌ها و مراتع شده و کانون‌های آتش ایجاد می‌کنند.
قمی یادآور شد: همه به خوبی می‌دانیم جنگل‌ها و مناطق حفاظت شده، مواهب طبیعی و خدادادی هستند، از این رو موظفیم از این مواهب، درست استفاده کرده و در حفظ و حراست آن‌ها بکوشیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: جنگل مراتع آتش گرما حراست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۵۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۴ باند حفاری اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی منهدم شد

بهروز محبی سرپرست یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: پارسال ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی در استان منهدم شده و اعضای آن دستگیر شده‌اند که در همین راستا ۴ هزار و ۳۲۰ مورد به تپه‌ها و بافت‌های تاریخی استان سرکشی شده است.

وی از تشکیل ۸۱ پرونده قضایی در استان طی این بازه زمانی خبر داد و افزود: در این راستا، ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی منهدم شد و ۷۶ نفر دستگیر شدند.

محبی اضافه کرد: همچنین پارسال ۲۴۱ مورد اخطاریه موثر صادر و ۱۶ مورد فلزیاب در استان کشف شد.

سرپرست یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی با اشاره به تعامل با ۱۶۳ ارگان همیار گفت: ۳۳ انجمن میراث فرهنگی در استان راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به آمار یگان حفاظت در سال جاری ادامه داد: طی سال جاری، هفت مورد تجاوز به حریم، شش مورد مرمت غیر مجاز، یک مورد تخریب آثار تاریخی، پنج مورد حفاری منطقه غیر ثبتی و ۲ مورد حفاری منطقه ثبتی در استان انجام شده است.

محبی گفت: امسال ۷ پرونده تخلف تشکیل و ۱۵ اخطاریه مکتوب صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • ۳۴ باند حفاری اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی منهدم شد
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج