Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@22:47:50 GMT

دستگیری قدیمی‌ترین گروه هکر اینترنتی اروپا

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۲۵۵۲۱

پلیس‌های اروپایی متشکل از کشور‌های فرانسه، انگلستان و تایلند یک گروه هکر مشهور متشکل از هشت نفر که مظنون به عضویت در یک شرکت کلاهبرداری موسوم به شرکت Rex Mundi "پادشاه جهانی"، را دستگیر کرد.

 این گروه حداقل از سال ۲۰۱۲ تاکنون به فعالیت‌های خرابکارانه اقدام کرده است. فعالیت این گروه طیف وسیعی از اقدامات خرابکارانه از قبیل: هک کردن شبکه‌های شرکت‌ها، سرقت اطلاعات خصوصی افراد و استفاده از باج افزار جهت اخاذی از افراد را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هکر‌ها هزینه‌هایی را برای افشای هک‌ها خواستار شدند، اما گاهی اوقات نیز برای پرداختن به معایب امنیتی که برای ورود به شبکه قربانی مورد استفاده قرار دادند، مبلغی بالاتری برای پول می‌فرستاد.

هکر‌های مورد اشاره در این مدت از قربانیان خود مبالغ بالایی جهت برگرداندن اطلاعات آن‌ها یا افشای معایب امنیتی و راه‌های نفوذ به شبکه‌های سازمان‌ها را خواستار بوده‌اند.

گروه Rex Mundi در حمله به اطلاعات افراد و سازمان‌ها رد خود را به‌جا گذاشت. درحالی‌که تاریخ تشکیل این گروه ناشناخته است، اولین گزارش از تخلفات گروه Rex Mundi hacks به تابستان سال ۲۰۱۲ برمی‌گردد.

در اوایل سال ۲۰۱۰، زمانی که گروه‌های هکر مانند Anonymous یا LulzSec در مورد اقدامات خرابکارانه خود افشاگری می‌کردند، هکر‌های Rex Mundi اغلب در مورد قربانیان اخیر خود در توییتر و شبکه‌های اجتماعی حرف می‌زد و زمانی که شرکت‌های قربانی مبالغ درخواستی این گروه را پرداخت نمی‌کردند، اطلاعات آن‌ها را فاش یا از بین می‌برد تا با این کار قربانیان خود را تنبیه کند.

ردپایی که از هکر‌ها منتشرشده قربانیانی که مورد حمله این هکر‌ها قرار گرفته‌اند به ترتیب زمانی عبارتند از: Webassur، دریک اینترنشنال، Buy، Websolutions.it، Numericable Habeas، AlfaNet، AlfaNet، Domino's، Domino's پیتزا و بانک Cantonale.

اما به‌محض پیدا شدن ردپای اقدامات خرابکارانه این گروه، مؤسسات امنیتی و پلیسی شروع به دستگیری هکر‌ها و هکوییست‌ها به‌صورت سراسر کردند و در پی آن این گروه عملیات خود را تغییر داد و درنهایت فعالیت‌های خرابکارانه خود را به‌صورت زیرزمینی ادامه داد.

رکس مندی فعالیت‌های خرابکارانه خود را از حالت آشکار به زیرزمینی و در سایه تغییر داد، بدون اینکه ادعای هک کردن کاربران و شرکت‌ها را به‌صورت آنلاین در مقابل مجامع خبری داشته باشد یا عدم افشای اطلاعات خصوصی و محرمانه قربانیان زمانی که شرکت‌ها نتوانستند به تعهدات خود در مقابل باج افزار‌های این گروه پرداخت کنند، ادامه داد.

طبق گفتهٔ پلیس اتحادیه اروپا موسوم به Europol، این گروه تا سال گذشته همچنان فعالیت خود را به‌صورت مخفیانه ادامه داده است. زمانی فعالیت‌های مجرمانه این گروه برملا شد که آن‌ها شبکه اطلاعاتی یک شرکت بریتانیایی را هک کرده و اطلاعات آن‌ها را به سرقت ببرند.

روز بعد گروه هکر‌های رکس مندی طی تماس تلفن با شرکت قربانی خواستار پرداخت مبلغی جهت برگرداندن اطلاعات به سرقت رفته شدند. فردی فرانسوی خواستار پرداخت مبلغ بیت کویین معادل ۵۸۰۰۰۰ یورو (۶۷۵۰۰۰ دلار) برای افشای هک و ۸۲۵، ۰۰۰ یورو (۹۶۰، ۰۰۰ دلار) بود که همچنین نشان داد که چگونه آن‌ها را شکست داد و برای هر روزی که شرکت موفق به پاسخ نشد، رکس مندی ۲۱۰ هزار یورو (۲۴۵۰۰۰ دلار) را در بالای هزینه استیجاری اضافه خواهد کرد. مبلغ باج‌خواهی این هکر‌ها در اوایل سال ۲۰۱۰ مبلغی در حدود ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دلار بوده است.

طبق اطلاعات سایت پلیس فتا، شرکت بریتانیایی که یکی از قربانیان این گروه بوده مبلغ باج‌خواهی را پرداخت نکرده و موضوع را با مقامات و پلیس در میان گذاشته بود. اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط پلیس بریتانیا حدود یک ماه بعد از این جریان در ماه ژوئن ۲۰۱۷ منجر به دستگیری پنج تبعه فرانسوی شد.

یکی از این افراد که رهبر گروه بود، نقش او به‌عنوان رهبر گروه اثبات شد و طبق اعترافات وی دیگر اعضای گروه که هیچ‌کدام هکر نبوده‌اند را در وب تاریک یا همان دارک وب استخدام و به کار گرفته است.

پلیس فرانسه در اکتبر سال ۲۰۱۷ دو نفر از این هکر‌ها را دستگیر کرد و پلیس تایلند در ماه مه ۲۰۱۸ نفر سوم را دستگیر کرد، تا بتوانند به‌صورت مؤثر به فعالیت‌های خرابکارانه این گروه در طول این مدت پایان دهند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: حمله سایبری پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۵۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس البرز گفت:‏‎ ‎کاربران‎ ‎و‎ ‎مدیران گروه ها و کانال ‏ها در‎ ‎آستانه‎ ‎مرحله‎ ‎دوم‎ ‎انتخابات‎ ‎مجلس‎ ‎شورای‎ ‎اسلامی در‎ ‎این‎ ‎استان‎ ‎،‎ ‎اخلاق‎ ‎مداری‎ ‎را‎ ‎در‎ ‎فضای‎ ‎مجازی‎ ‎اولویت‎ ‎فعالیت‎ ‎خود‎ ‎قرار‎ ‎دهند‎.‎ - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سرهنگ ‌سید مرتضی موسوی " اظهار کرد: با گسترش و توسعه ارتباطات و تغییر سبک تبلیغات و فعالیت های مرتبط با فضای مجازی و حواشی این فعالیت ها نیز تغییرات زیادی کرده و مدیریت این فضا ضروری است.

وی اضافه کرد:  مدیران گروه ها و کانال های فضای مجازی مسوولیت سنگینی برای حفظ ارزش های اسلامی و رعایت اصول حرفه ای در انتشار مطالب دارند که باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس البرز  افزود:در این سیر زمانی باید دست به دست هم دهیم تا فضی مجازی را بیش از پیش ایمن و مطمئن نگه داریم.

وی گفت: مدیران گروه ها و کانال‌های فضای مجازی باید رعایت اصول اخلاقی در پیشگیری از هر نوع تشنج و تشویش افکار عمومی را مد نظر قرار دهند و از دامن زدن به مسائل حاشیه ای خودداری نمایند.

این مقام انتظامی با اشاره به افزایش حجم تبلیغات انتخاباتی در روزهای آتی و علاقمندی کاربران به استفاده از نرم افزارهای موبایل پایه، یادآورشد: کاربران نرم افزارهای تبلیغاتی را از منابع رسمی انتشار که بررسی های امنیتی لازم را در خصوص امنیت آن ها انجام شده استفاده کنند.

وی گفت: در این شرایط کلاهبرداران و سودجویان فرصت را غنیمت دانسته و با ترفندهای مختلف از جمله ایجاد اینگونه نرم افزارها در پوشش تبلیغ و ارسال آن در شبکه های اجتماعی مختلف و تحریک افراد به دانلود و نصب آنها، دست به سودجویی از کاربران می زنند.

سرهنگ موسوی ادامه داد: با نظارت و کنترل بر شبکه های اجتماعی توسط ادمین ها در فضاهای مجازی می توان از بسیاری از آسیب هاجلوگیری کرد.

وی تاکید کرد : با توجه به اینکه مدیران گروه ها و کانال ها در فضای مجازی مسوولیت فضای مجازی را عهده دارند از قراردادن هرگونه لینک و آدرس ناشناس خودداری کنند و قبل از عضوگیری در گروه‌ و کانال‌های خود حتما فعالیت کاربرها را مورد رصد و پایش قرار دهند.   

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روح جاسوسان شوروی بازگشته؛ افزایش عملیات خرابکارانه روسیه در اروپا
  • دستگیری قاچاقچی عمده قرص‌های غیر مجاز منطقه تهرانپارس تهران
  • دستگیری کلاه‌بردار اینترنتی خریدار احشام در کرمانشاه
  • شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی رسید جعلی بانک
  • فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است
  • دستگیری اراذل و اوباش در منطقه فلاح تهران
  • دستگیری عاملان درگیری منطقه فلاح تهران
  • ناتو برای درگیری با روسیه آماده می شود؟ | پشت پرده رزمایش‌های ۴ماهه مدافع استوار
  • دستگیری عاملان درگیری منطقه فلاح تهران 
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎