Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی گفت: ۷ محور پرحادثه جاده‌ای در استان مرکزی شناسایی و آسیب‌شناسی شد. ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸ استانها مرکزی نظرات

حمیدرضا نوازنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به نقاط حادثه‌خیز در استان مرکزی اظهار داشت: در حوزه برون شهری هفت محور پرحادثه شناسایی شده و مورد آسیب‌شناسی قرار گرفتند تا علت‌های حوادث در این محورها مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخی از محورها به لحاظ جسم راه مشکل زیادی ندارند اما ممکن است اقدامات ایمنی و یا پیشگیرانه انجام نشده باشد و یا در برخی نقاط ممکن است که عرض جاده کم باشد و اجازه تردد ایمن را ندهد و برخی مواقع هم ضعف در روشنایی و یا کمبود علائم راهنمایی سبب بروز برخی حوادث و مشکلات می‌شود.

نوازنی تصریح کرد: مشخص می‌شود که هر دستگاه چه اقدامی باید تا انتهای سال انجام دهد و در واقع یک شرح وظایف مشخص تعریف شده و پیش‌بینی این است که به طور حتم تا آخر سال باید آمار تلفات جاده‌ای استان کاهش پیدا کند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی تصریح کرد: در حوزه درون شهری در شهرهای اراک، ساوه و خمین نقاط و محورهایی که بیشترین آمار حوادث را به خود اختصاص داده‌اند شناسایی شده و به دنبال برطرف کردن آنها از طریق شهرداری با همکاری پلیس راهور هستیم البته این در حالی است که پسندیده نیست که درون شهرها هم به این میزان تلفات داشته باشیم.

نوازنی بیان کرد: یکی از آمارهای بالای اتفاقات درون شهری مربوط به برخورد عابرپیاده با وسیله نقلیه و برخورد وسیله نقلیه با موتورسیکلت است که این دو آیتم بخش اعظم تلفات درون شهری را تشکیل می‌دهند که البته برای آنها هم راهکارهایی از جمله نصب پل‌های هوایی، دوربین‌های کنترل سرعت در داخل شهرها، نصب علائم جداکننده فیزیکی در محورهای شریانی، ترسیم خطوط عبور عابران پیاده و تفکیک آن از مسیرهای سواره، آموزش موتورسواران و ایجاد مرکز معاینه فنی موتورسیکلت که در حال تجهیز است را دارند.

وی ادامه داد: دو مرجع رسمی و قانونی مباحث ترافیکی و حوادث را پیگیری می‌کند که یکی از آنها شورای ترافیک استان است که موضوعات مربوط به ترافیک شهری و جاده‌ای را به لحاظ ویژگی‌های فنی و تقدم و تاخر اجرا بررسی می‌کنند و همچنین کمیسیون سوانح و ایمنی است که در این کمیسیون هر ماه یکبار معمولا تصادفات و حوادث سطح استان به شکل کارشناسی بررسی و تحلیل می‌شود و تصمیمات لازم در راستای کاهش حوادث جاده‌ای و راهنمایی و رانندگی اتخاذ و پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/ح

R41371/P1357/S6,73/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۵۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز

به گزارش «تابناک» به نقل از راهور، سردار سید تیمور حسینی با اشاره به عملکرد مناسب دستگاه های مسئول در طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ اظهار داشت: اتفاقات خوبی در اجرای طرح نوروزی افتاد و برنامه ریزی دقیقی از طرف همه سازمان‌هایی که سهم ، نقش و مسئولیت داشتند از جمله همکاران در مجموعه سازمان راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودروها و پلیس راهور صورت گرفت و ما توانستیم اتفاقات خوبی را در ایام نوروز رقم بزنیم.

وی گفت: یکی از اتفاقات خوب و قابل توجه طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ کاهش ۱۴.۳ درصدی جانباختگان در تصادفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته بود.

رئیس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: البته مجموع تصادفات شهری و جاده ای ۹.۴ درصد کاهش دارد ولی در تصادفات جاده ای شرایط نسبتا خوبی را داشتیم که با برنامه‌ریزی و حضور مناسب همه دستگاه‌های اجرایی توانستیم در سال ۱۴۰۳ شاهد شرایط مناسب تری نسبت به سال گذشته باشیم.

سردار حسینی تاکید کرد: شرط اول و آخر موفقیت این است که ما بتوانیم مشارکت مردم را داشته باشیم و در این راستا ما برای اینکه به درستی موضوع نظم و انضباط ترافیکی را مستقر کنیم باید اقدامات خود را در قالب اقدامات سلبی به شکل تنبیه و مجازات متخلف و اقدامات ایجابی از طریق آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتباط مستمر و تنگاتنگ با رسانه داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • تهدید زوال باغ ملی گیاه‌شناسی بر اثر توسعه شهری نامتوازن
  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • سیلابی شدن معابر شهری کاشان + فیلم
  • کمربندی دلیجان به طول ۶ کیلومتر آسفالت می‌شود
  • روش‌شناسی رئالیسم انتقادی؛ عناصر، فرایند و گام‌ها