Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مهندسین عمران ومعماری، مجید کیانپور در گفتگوی ویژه خبری افزود: 18 درصد جمعیت شهری کشورمان در این بافت‌ها ساکن هستند و حدود 11 تا 12 درصد هم در سکونت گاه‌های غیر رسمی یا بافت‌های ناقص ساکن هستند که در مجموع 30 درصد جمعیت شهری ما معادل 19 میلیون نفر در بافت‌های نابسامان شهری هستند که 72 هزار هکتار بافت‌های فرسوده شهری و 55 هزار هکتار­ سکونت گاه‌های غیر رسمی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کشورمان حادثه خیز است و به لحاظ بلا‌های طبیعی در معرض خطر قرار داریم توجه به بازآفرینی و نوسازی بافت‌های شهری مهم است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کمتر از 6 تا 7 درصد برنامه‌های دولت در این زمینه اجرایی شده است، گفت: شاید یکی از علت ها، این است که همه بخش‌ها خود را ملزم به اجرای این برنامه ندانستند در حالی که مسکن مقوله فرابخشی است و همه دستگاه‌های مربوط باید کمک کنند.

کیانپور افزود: مجلس با دست اندارکاران اجرای این برنامه از جمله بانک‌ها و وزارت خانه‌های امور اقتصادی و دارایی، کشور، راه و شهرسازی و جامعه مهندسان مشاور و انبوه سازان جلسات متعددی را برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه دولت باید سیاستگذار و تسهیل گر باشد و زمینه را برای ورود بخش خصوصی فراهم کند، افزود: بخش خصوصی وارد بحث نوسازی بافت‌های فرسوده نمی‌شود، زیرا برای او توجیه اقتصادی و ارزش افزوده مناسب ندارد بنابراین باید مشوق‌هایی مانند صدور پروانه رایگان و معافیت مالیاتی را برای او در نظر بگیریم تا نوسازی انجام شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید از تجربه موفق کشور‌های دیگر در این زمینه استفاده کنیم.

کیانپور با اشاره به اینکه 16 تا 17 هزار میلیارد تومان از اقساط مسکن مهر به بانک مسکن بر می‌گردد، افزود: این منابع باید در اختیار بانک مرکزی قرار گیرد و ارزش افزوده آن که سالی حدود 3 تا 4 هزار میلیارد تومان می‌شود در اهداف تولید مسکن و زیرساخت‌های مسکن مهر استفاده شود.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۵۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سایت‌های مسکن در چهار شهر کرمان آماده واگذاری است

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ سیدمصطفی آیت اللهی موسوی، در گروه کاری نهضت ملی ‌مسکن شمال استان کرمان گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان موظف به تأمین زیرساخت‌های آب و برق در سایت‌های مسکن هستند.     وی، افزود: زمین‌های طرح‌های نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در چهار شهر ریحان‌شهر، بردسیر، خواجوشهر و بم آماده شده و در هفته‌های آینده در اختیار مردم قرار می‌گیرد.    موسوی، تصریح کرد: سایت‌های راین، نرماشیر، نظام‌شهر، گلباف، نجف‌شهر، چترود، هجدک و ارزوئیه آماده شده و منتظر دریافت مصوبه از کارگروه هستند.    معاون عمرانی استاندار کرمان افزود: سایت‌های کرمان، کوهساران، بافت، شهربابک، خرسند، بم و رفسنجان نیز مراحل آخر آماده‌سازی را می‌گذرانند و به زودی جهت ساخت و ساز واگذار می‌شوند.    وی همچنین از انجام مراحل کار در سایت‌های نهضت ملی مسکن بافت، خرسند، انار، باغین و فاز دو ماهان، رفسنجان، اندوهجرد، شهداد و گنبکی خبر داد.

دیگر خبرها

  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • سایت‌های مسکن در چهار شهر کرمان آماده واگذاری است
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • متقاضیان وام دست به عصا رانندگی کنند!
  • هشدار به یارانه‌بگیران متقاضی وام
  • جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود
  • آماده شدن سایت های مسکن در چهار شهر استان کرمان
  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود/ هشدار به یارانه‌بگیران متقاضی وام
  • مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان