Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  مجتبی بیرانوند، دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: شهرستان دلفان یکی از شهرستان‌هایی است که مصرف مواد مخدر در آن عمومیت داشته و مردم اغلب در روستا‌ها به‌صورت آزادانه و در محافل عمومی آن را مصرف می‌کنند.

وی افزود: بر اساس اقدامات انجام‌شده طی مداخلاتی که صورت گرفت با مصوبات شورای مواد مخدر این شهرستان با همکاری مردم مصرف عمومی مواد مخدر در سطح روستا‌ها به‌صورت کامل منع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان عنوان کرد: همچنین مراکز اقامتی میان‌مدت در این شهرستان تعطیل شدند و ۳۷ هزار نفر مورد غربالگری قرار گرفتند که از این تعداد ۷۰۳ نفر نیازمند مداخلات اجتماعی بودند.

وی بیان کرد: ۲۸ کارگاه و آموزش هزار و ۱۲۰ نفر از طرف سازمان‌های مردم‌نهاد، تقدیر از فعالان عرصه مواد مخدر و فرهنگ‌سازی در این راستا توسط دهیاران و شورا‌های اسلامی ازجمله اقدامات انجام‌شده در این زمینه است.

بیرانوند تصریح کرد: ۱۹ کارگاه آموزشی نیز برگزار و ۶۰ میلیون ریال توسط بهزیستی در حوزه درمان اختصاص‌یافته و برپایی نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد و اجرای طرح نظام مراقبت از همه مقاطع تحصیلی برای دانش‌آموزان انجام‌شده است.

وی گفت: در حوزه درمان کمپ‌های ترک اعتیاد نیز ۱۲۵ میلیون ریال اعتبار اختصاص یافت و برای ۱۵ نفر از بهبودیافتگان اشتغال‌زایی صورت گرفت.

فاطمه زهرا توکلی مدیرکل بهزیستی استان لرستان نیز در این جلسه اظهار داشت: یکی از آسیب‌های اجتماعی که در مناطق محروم وقوع آن بیشتر از موارد دیگر است، موضوع طلاق است که اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی افزود: در این راستا در شهرستان دلفان که یکی از محروم‌ترین مناطق لرستان است با راه‌اندازی یک مرکز تخصصی آموزش و مشاوره پیش از ازدواج توانستیم توسط نیرو‌های کاملاً تخصصی خدمات ارائه کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان لرستان عنوان کرد: در این زمینه ۲۹ درصد از ۲۶۵ نفر کسانی که از خدمات این مرکز استفاده کرده بودند منجر به سازش شده است.

وی بیان کرد: با کمک اقداماتی که در حوزه پیشگیری از طلاق به‌عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی انجام‌شده، رتبه لرستان درزمینهٔ وقوع طلاق از ۱۳ به رتبه ۱۸ رسیده است که نشان می‌دهد اقدامات صورت گرفته مؤثر بوده است.

توکلی تصریح کرد: در حوزه خدمات‌رسانی به زنان بی‌سرپرست نیز ۱۵۰ نوع فعالیت داریم و ۳۰۰ نفر تحت پوشش قرار داده‌ایم که ماهانه از سازمان بهزیستی کمک دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اورژانس اجتماعی در این شهرستان تأسیس‌شده که منجر به اشتغال هفت نفر از نیرو‌های تخصصی در این شهرستان شده است؛ سال گذشته برای ۱۲۶ نفر شغل ایجاد کرده‌ایم که در این راستا ۱۴۰ درصد رشد را نشان می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود امسال نیز برای ۱۰۰ نفر شغل ایجاد شود.

توکلی گفت: چهار هزار و ۱۱ نفر معلول در این شهرستان تحت پوشش بهزیستی قرار دارند و از ۲۲ فرآیند خدمات درزمینه‌های مختلف استفاده می‌کنند؛ درزمینه تهیه مسکن نیز ۳۲ خانوار شناسایی‌شده که به‌هیچ‌عنوان توانایی تهیه مسکن برای خود ندارند که باید موردحمایت قرار گیرند.

انتهای پیام/د

طرح نظام مراقبت از دانش‌آموزان دلفانی اجرا شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۵۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی

ایسنا/گیلان مدیر آموزش و پرورش بندرانزلی گفت: به مناسبت هفته مشاغل؛ غرفه صنایع دستی و تولیدات محلی به همت دانش‌آموزان در محوطه آموزش و پرورش این شهرستان در حال برگزاری است.

محمود یوسفی‌فر امروز، شنبه ۸ اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به مناسبت هفته مشاغل که در تقویم رسمی کشور هفته اول اردیبهشت ماه نام گذاری شده و با هدف آشنایی دانش آموزان با کسب و کار همچنین کسب تجربه از حضور در بازار، غرفه صنایع دستی در محوطه آموزش شهرستان بندرانزلی امروز افتتاح و برای بازدید عموم به مدت سه روز دایر است.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه شامل ۲۶ غرفه است، افزود: این غرفه‌ها شامل موارد مختلفی از محصولات منطقه و استان از جمله حصیربافی، سفال، عروسک بافی، نان محلی و انواع ترشی است که توسط خود دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم به همراهی خانواده‌هایشان تهیه و در معرض دید عموم قرار گرفته است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بندرانزلی گفت: انتخاب شغل مناسب، از ابتدایی ترین و ضروروی‌ترین مسائلی است که همواره با زندگی نوع بشر همراه بوده و قسمت مهمی از حیات او را تشکیل می‌دهد. شخصیت و منزلت اجتماعی و فردی انسان، در گرو کار و فعالیت همیشگی است تا دست نیاز پیش دیگران دراز نکند و بتواند عزت نفس خود را حفظ و استعدادهای خود را شکوفا کند.

وی افزود: نظر به منویات مقام معظم رهبری درخصوص حمایت از تولید داخلی و در راستای سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش کشور مبنی بر مهارت آموزی و آموزش همراه با تولید و بسط رشته‌های مهارت محور، در واقع هدف اصلی از برپایی این آئین هدایت تحصیلی و آشنایی جوانان با مشاغل بومی و محلی است.

 یوسفی‌فر با بیان اینکه در همین راستا علاوه بر آموزش‌های تئوری در مدارس به ویژه در دوره های متوسطه اول و دوم، آموزش‌های عملی کسب و کار نیز برای دانش آموزان جهت کسب آمادگی های اولیه ورود به بازار کار مورد توجه قرار دارد، تصریح کرد: در طول سال در مناسبت‌های مختلف به صورت جدی به این مساله پرداخته می‌شود.

وی تصریح کرد: قطعاً این تجربه می‌تواند علاوه بر ایجاد خاطره خوش برای دانش‌آموزان، به عنوان یک تجربه اولیه از ورود به بازار کار با توجه به مهارت‌هایی که دانش آموزان دارند می‌تواند محسوب شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بندرانزلی تاکید کرد: استقبال شهروندان از این غرفه‌ها، علاوه بر تشویق دانش آموزان و ایجاد انگیزه برای آن‌ها می‌تواند فرصتی برای بازدید از هنرهای بومی و محلی شهرستان بندر انزلی باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • ظرفیت های مردمی در اجرای طرح نماد بکارگیری شود
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند