Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: بیش از هزار و 150 پروانه بهره برداری برای واحدهای تولیدی استان صادر شده که در 27 ناحیه و شهرک صنعتی مستقر است.

‌به گزارش ایسنا- ‌به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، نادر میرشکار افزود: حدود 70 درصد واحدهای تولیدی به ویژه واحدهایی که تعداد نیروهای آن بالای 100 نفر است، با ظرفیت کامل کار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: مشکل درباره واحد‌های کوچک است که به دلیل داشتن ماشین آلات قدیمی قادر به ادامه کار نبودند، تعداد زیادی از این واحدها نوسازی می‌شود و به چرخه تولید باز می‌گردد.

وی اضافه کرد: امیدواریم با توجه به تخصیص تسهیلات به این امر، اشتغال فراگیر برای روستاییان و عشایر، طرح‌های در دست اجرا و کمک‌های فنی و اعتباری استان بتوانیم طرح‌های جدیدی را آغاز کنیم و طرح‌های در دست اجرا نیز که دارای پیشرفت خوبی است به بهره برداری برسد، همچنین واحد‌های تعطیلی که قابلیت راه‌اندازی دارد؛ به چرخه تولید برگردد.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان در ادامه افزود: بخش صنعت در استان علیرغم وجود مشکلات ‏عدیده سرمایه گذاری، دوری از مراکز صنعتی و تجاری، دوری از مراکز خدمات و غیره که باعث کاهش نرخ ‏مشارکت اقتصادی 29.9 درصدی در استان شده، دارای هزار و 128 واحد صنعتی با ایجاد اشتغال مستقیم ‏بیش از24 هزار نفر است.

وی وجود 27 شهرک و ناحیه صنعتی در سطح استان با امکانات زیربنایی مناسب اعم از راه دسترسی، آب، ‏برق، گاز، مخابرات، تصفیه خانه صنعتی و غیره، وجود اندیس شناخته شده معدنی، وجود 4 فرودگاه فعال در ‏شهرستان‌های زاهدان-کنارک-ایرانشهر و زابل، حمل و نقل ریلی و اتصال شبکه سراسری به کشور پاکستان و ‏امکان بهره‌مندی از صادارت ریلی و انجام سرمایه گذاری جدید در اتصال شبکه ریلی کشوربه شهرستان ‏چابهار، وجود مجتمع‌های بندری شهید بهشتی و شهید کلانتری در مرز طولانی استان با دریای عمان و بهره ‏مندی از حمل و نقل دریایی ارزان و مطمئن، وجود منطقه آزاد تجاری چابهار و منطقه ویژه اقتصادی رامشار و ‏امکان استفاده از مزایای قانونی با هدف افزایش سطح تولید، ایجاد اشتغال، جذب سرمایه و تسهیل در امر ‏صادارت و واردات مواد اولیه مصرفی کارخانجات تولیدی، وجود 5 بازارچه مرزی مشترک در استان به منظور ‏تسهیل در امر صادارت محصولات تولیدی، وجود 5 بازارچه مرزی مشترک به منظور تسهیل در امر صادارت ‏محصولات تولیدی و وجود 4 گمرک فعال در سطح استان را از عوامل زیربنایی موجود سیستان و بلوچستان ‏عنوان کرد.‏

این مسئول در ادامه اعمال معافیت‌های مالیاتی بر امر تولید، معافیت سود بازرگانی و حقوق دولتی ورود ‏ماشین الات و مواد اولیه مصرفی، بخشودگی سود و جرایم بانکی ناشی از عدم پرداخت اقساط تسهیلات ‏پرداختی، بخشودگی جرایم ناشی از عدم پرداخت به موقع حق بیمه تامین اجتماعی و مالیات واحدهای ‏صنعتی و غیره را از جمله مشوق‌های مالی در نظر گرفته شده برای واحدهای صنعتی استان برشمرد.‏

وی اظهار کرد: علیرغم وجود مشکلات و موانع موجود در روند جذب سرمایه گذاری در سنوات گذشته و با ‏رویکرد استفاده از پتانسل های نسبی منطقه، اجرای طرح های بزرگ در دستور کار سازمان صنعت، معدن و ‏تجارت استان قرار گرفته که در این زمینه موفق به جذب سرمایه گذار در طرح های بزرگ و ملی شده است.‏


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام منطقه سیستان و بلوچستان واحدهای تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۵۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرماندار بوکان پس از گفتگو با دست اندرکاران این واحدها، مسائل و مشکلات آن ها را در دستور کار قرار داد و درخصوص راهکارهای رفع مشکلات این واحدها ضمن بررسی سوابق و اقدامات، پیگیری های لازم را به انجام رساند.

خشایار صنعتی با اشاره به برنامه ریزی فرمانداری در کمیته کارشناسی رفع موانع تولید شهرستان، و همچنین سیاست های  عملیاتی کارگروه رفع موانع تولید استان و بازدید از واحدهای تولیدی، مشکلات واحدهای تولیدی و رفع موانع را از اولویتهای دولت سیزدهم برشمرد و گفت: در راستای حل مشکلات و همچنين اشتغال شهروندان، سعی داریم که توان واحدهای تولیدی را با پیگیری های استانی و کشوری به حداکثر رسانده و ضمن کاهش موانع زمینه توسعه فعالیت را برای سرمایه گذاران اهلیت دار فراهم نماییم.

در جریان این بازدیدها همچنین تکلیف ماشین آتش نشانی واگذاری به شهرک صنعتی در راستای ارایه خدمات از طریق عقد تفاهم نامه با سازمان آتش نشانی و شهرداری بوکان و همچنین اتمام و بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی به لحاظ پیشرفت ۹۰ درصدی به منظور تسریع در بهره برداری مورد ارزیابی و پیگیری قرار گرفت.

خشایار صنعتی در راستای بهبود وضعیت و امنیت خاطر تولیدکنندگان دستورات کاری را به شهرداری، آتش نشانی، اداره صمت و مدیریت شهرک صادر و همچنین به منظور تسریع در تحویل پروژه مدول دوم تصفیه خانه با پیمانکار مربوطه توصیه های لازم را یادآوری و بازه زمانی اتمام کار نیز اعلام شد.

دیگر خبرها

  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • بهره برداری و صدور ۱۲ پروانه بهداشتی ساخت کارخانه و کارگاه در اهواز
  • صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی
  • صدور و تمدید 3259 مجوز سرمایه گذاری در سال 1402 در قشم| 54 طرح جدید اقتصادی به بهره برداری رسید 
  • هفت‌هزار و ۹۲۸میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در صنعت خمین انجام شد