Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در دیدار با رئیس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی کشور در اردبیل اظهار داشت: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای نشانه فرهنگ اسلامی و ایرانی است و باید تلاش شود تا این ورزش در بین نوجوانان و جوانان توسعه و ترویج یابد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: باید برنامه‌ریزی اساسی و لازم از سوی متولیان امر در ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی در کشور و استان انجام شود تا آشنایی و آگاهی نوجوانان و جوانان از این رشته ورزشی و رسم جوانمردی و پهلوانی افزایش یافته و به سمت این ورزش گرایش داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر صدور ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای به کشورهای همسایه گفت: باید این ورزش در کشورهای همسایه که اغلب مسلمان هستند نیز توسعه و گسترش یابد و در این زمینه انتظار می‌رود که اقدامات لازم انجام و زمینه برای معرفی این ورزش در کشورهای همسایه فراهم شود.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری افزود: در این زمینه رایزن‌های فرهنگی سفارتخانه‌های ایران در این کشورها می‌توانند نقش مهمی ایفا کرده و فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ایی و پهلوانی را همراهی کنند تا بتوانیم شاهد صدور این ورزش به کشورهای همسایه و توسعه و گسترش آن باشیم.

عاملی با اشاره به خوی و منش جوانمردی و پهلوانی در ورزش‌های زورخانه‌ای تصریح کرد: روی آوردن جوانان و نوجوانان به این رشته ورزشی به طور قطع می‌تواند زمینه‌ساز ترویج روحیه جوانمردی در جامعه شده و در زمینه سالم‌سازی جامعه نقش مهمی ایفا کند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۶۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ افزایش حجم تجارت ایران با 15 کشور همسایه در سال 1402

تین نیوز

گمرک جمهوری اسلامی ایران از تجارت 60.8 میلیارد دلاری با کشورهای همسایه در 12 ماهه سال 1402 خبر داد.

به گزارش تین نیوز، بر اساس اعلام گمرک، حجم تجارت ایران با 15 کشور همسایه در سال 1402 نسبت به مدت مشابه سال قبل، 1.35 درصد رشد داشته است.

گزارش گمرک حاکی است تجارت ایران با کشورهای همسایه در مدت ذکر شده از نظر وزنی 2.45 درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش بیشترین صادرات ایران به کشورهای همسایه از نظر وزن و ارزش دلاری در سال 1402 به کشور عراق بوده و کمترین آن نیز مربوط به عربستان سعودی بوده است.

بعد از عراق بیشترین صادرات ایران از نظر وزن و ارزش به کشور امارات متحده عربی صورت گرفته و پس از کشور امارات، کشور ترکیه در جایگاه سوم قرار گرفته است.

از سوی دیگر در همین مدت ایران بیشترین واردات را از نظر وزنی و دلاری از کشور امارات متحده عربی داشته است.

بعد از کشو امارات متحده عربی، بیشترین واردات ایران از نظر وزن و ارزش از کشور ترکیه بوده است و جمهوری فدراتیو روسیه نیز در رده سوم این جدول قرار دارد.

ایران از عربستان سعودی هیچ وارداتی در سال گذشته نداشته است.

در جدول مربوط به مبادلات تجاری با کشورهای همسایه در 12 ماهه سال 1402 مشاهده می شود که بیشترین مبادلات تجاری ایران هم از نظر وزن و هم از نظر ارزش با کشور امارات متحده عربی بوده است.

پس از کشور امارات، بیشتر یم مبادغالت تجاری ایران از نظر وزن و ارزش با کشور ترکیه بوده و پس از ترکیه نیز کشور عراق در جایگاه سوم قرار گرفته است.

این گزارش نشان می دهد که عربستان در بخش مبادلات تجاری با ایران نیز نیز در جایگاه آخر قرار دارد.

فایل کامل گزارش عملکرد سال گذشته تجارت ایران و 15 کشورهای همسایه از اینجا قابل دریافت است.

downloadFile آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • انتخاب رییس هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای خوزستان
  • انتخاب رییس هیات ورزش زورخانه‌ای خوزستان
  • ◄ افزایش حجم تجارت ایران با 15 کشور همسایه در سال 1402
  • رئیسی عازم پاکستان و سریلانکا شد/ رئیس جمهور: ایران مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با کشورهای همسایه است
  • اخبار سفر رئیس‌جمهور به پاکستان / رئیسی: ایران مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با کشورهای همسایه است
  • رئیس جمهور پیش از عزیمت به پاکستان و سریلانکا: ایران مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با کشورهای همسایه است
  • ایران مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با کشورهای همسایه است
  • اهداف عربستان از گسترش روابط با ارمنستان/ ریاض به رقیب ایران در قفقاز تبدیل شد؟
  • تهران و اسلام آباد در مسیر گسترش روابط
  • پهلوانی برند کشتی ایران است/شهدا پهلوانان واقعی هستند