Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛بازی های لیگ برتر هجدهم از کمتر از ده روز دیگر، یعنی پایان هفته آینده آغاز می شود، ولی هنوز یک معضل بزرگ در راه اطلاق نام حرفه ای به این دوره، برطرف نشده است.

موضوع از این قرار است که مالک متمول یکی از معدود باشگاه های خصوصی فوتبال ایران یعنی گسترش فولاد تبریز، در پایان فصل هفدهم امتیاز تیم تراکتورسازی تبریز را خریداری کرد تا پس از سال ها به آرزویش یعنی مالکیت بزرگترین تیم آذربایجان و یکی از سه تیم پرهوادار کشور برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا او دو تیم در یک لیگ شانزده تیمی دارد که مستقیم از سرمایه او ارتزاق می کنند و این موضوع با اصول اولیه فوتبال حرفه ای در دنیا و آسیا مغایرت دارد.

هر چند چنین چیزی در فوتبال ایران جدید نیست و در گذشته هم دو تیم از شرکت ملی مس ایران و یا وزارت ورزش و یا حتی کارخانجات دولتی تولید فولاد در یک دوره حضور داشتند، هیچ گاه یک فرد به تنهایی صاحب دو تیم مختلف در لیگ برتر آن هم از یک شهر نبوده است. این موضوع نقض صریح قوانین حرفه ای سازی کنفدراسیون فوتبال آسیاست و قطعا باعث توبیخ فدراسیون و لیگ ایران و همچنین کسر امتیاز لیگ داخلی می شود که در سهمیه آسیایی باشگاه ها تأثیرگذار است.

جالب اینکه مالک تراکتورسازی هر بازیکن خوبی که می خواسته، از گسترش فولاد به تراکتور برده که البته این حق طبیعی او بوده است. نکته عجیب دیگر آنکه زنوزی غیر از تراکتور و گسترش فولاد تبریز، صاحب امتیاز دیگر تیم بزرگ تبریز یعنی ماشین سازی نیز هست! و گویا در تبریز شخص دیگری نیست که علاقه مند به سرمایه گذاری در فوتبال و تیمداری باشد. البته تیم ماشین سازی در لیگ دسته پایین تر حضور دارد و منافاتی با قوانین نخواهد داشت اما تداخل مالکیت دو تیم در یک دوره مسابقات ، غیرقابل چشم پوشی است.

نکته عجیب ماجرا اینجاست که مدیرعاملی گسترش فولاد را یک چهره سرشناس مدعی «تدریس مدیریت در فوتبال» بر عهده دارد؛ شخصی که پس از کارشناسی داوری در تلویزیون و مطبوعات شهرت پیدا کرد و ناگهان به عنوان حقوقدان فوتبال خود را به فوتبال ایران معرفی کرد و بدون تحصیلات حقوقی به ریاست کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون هم رسید. هوشنگ نصیرزاده حالا مدیرعامل گسترش فولاد است و هرچند سعی می کند خود را در اتفاقاتی که این روزها در گسترش فولاد می افتد، دخیل نکند، حضور او در این تخلف قابل کتمان نیست و کاری که ناظر آن شده با تعلیماتش در کلاس های آموزشی تناقض دارد.

هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل باشگاه گسترش فولاد تبریز در واکنش به این که آیا تکلیف باشگاه برای حضور در هجدهمین دوره لیگ برتر مشخص شده، گفته است: «خیر! ما به همین شکل در مسابقات حضور داریم. هیأت مدیره کامل عوض و یک هیأت مدیره جدید مشخص شده است. با یک هیأت مدیره جدید وارد مسابقات شدیم و هیچ ارتباطی با مالکیت باشگاه تراکتورسازی ندارد! کارها در اداره ثبت شرکت‌های آذربایجان شرقی هم انجام شده است.»

با این حال به نظر می رسد این باشگاه خصوصی مثل سایر موارد، راه فریب کنفدراسیون آسیا با کاغذبازی را انتخاب کرده است و قصد دارد با تعاریف اداری به راهش ادامه دهد. این در حالی است که همگان به خوبی می دانند، معامله فروش امتیاز تیم گسترش با چند خریدار سر نگرفت و این باشگاه در واقعیت هنوز از جیب زنوزی ارتزاق می کند و خواهد کرد و در همان ساختمان و ورزشگاه مستقر است!

پیش از این گفته می شد، تیم های چون خونه به خونه بابل وارد مذاکره برای خرید این تیم شده اند؛ اما حالا این تیم با همین نام و همان استادیوم خصوصی که در مالکیت شخص زنوزی است، در مسابقات حاضر خواهند شد که نقض واضح اصول حرفه ای است و حتی اگر مقامات ای اف سی را هم با چند تغییر نام گول بزنیم، نمی توانیم مانع جنجال های بعدی ناشی از نتایج بین دو تیم گسترش و تراکتور در این فصل شویم و باید انتظار اعتراض های شدید تیمهای رقیب را داشت.

سکوت فدراسیون و سازمان لیگ در قبال این رخداد، عجیب است و مهدی تاج و بهاروند بعدها نمی توانند نقش و وظیفه خود در این زمینه را کتمان کنند و پاسخگوی عواقب احتمالی خواهند بود.

منبع:تابناک

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حاشیه ورزشکاران جنجال ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۶۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام برنامه مسابقات مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، برنامه مسابقات به شرح زیر است:
پنجشنبه ۶ اردیبهشت
مس رفسنجان- پیکان تهران - ساعت ۱۷:۴۵- ورزشگاه شهدای مس رفسنجان
جمعه ۷ اردیبهشت
مس کرمان- چادرملو اردکان- ساعت ۱۷:۴۵- ورزشگاهامام علی(ع) کرمان
فجر شهید سپاسی شیراز- گل گهر سیرجان - ساعت ۱۸- ورزشگاه حافظیه شیراز
هوادار تهران- مس سونگون ورزقان- ساعت ۱۸:۱۵- ورزشگاه پاس قوامین تهران
آلومینیوم اراک- پرسپولیس- ساعت ۱۸:۱۵- ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک
تراکتور تبریز- ذوب آهن اصفهان- ساعت ۱۸:۳۰- ورزشگاه یادگار امام تبریز
ملوان بندر انزلی- سایپا تهران- ساعت ۱۸:۳۰- ورزشگاه تختی بندر انزلی
آبی پوشان جنوب- فولاد مبارکه سپاهان- ساعت ۱۹:۳۰- ورزشگاه غدیر اهواز

کد خبر 6062826

دیگر خبرها

  • کعبی: شک نکنید فولاد به جایگاه اصلی اش برمی گردد/ ویسی می خواهد به تیم شهرش کمک کند
  • آژیر قرمز برای ۳ تیم خوزستانی/ نابسامانی مدیریتی عامل اصلی ناکامی
  • برنامه مسابقات یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال
  • اعلام برنامه مسابقات مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال
  • برنامه مسابقات مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی
  • اعلام برنامه مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال
  • برنامه مسابقات مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال
  • پاکستان برای خط لوله گازی ایران درخواست معافیت از تحریم می‌کند
  • لحظات گرفتار شدن سربازان اسرائیلی در کمین رزمندگان فلسطینی (فیلم)
  • رژیم فستینگ ۸-۱۶ چه خطراتی دارد؟