Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ذوالفقار یزدان‌مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم  در کارگروه تخصصی آموزش و پژوهش، فناوری و نوآوری شهرکرد اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در آموزش عالی تناسب نداشتن رشد کمی و کیفی در دانشگاه‌ها بود از همین رو سعی شد به سمت کیفیت‌سازی حرکت کنیم و مأموریت صندوق رفاه ارتقای خدمات‌رسانی توام با حفظ کرامت انسانی دانشجویان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به رشد 25 تا 500 درصدی وام‌ها در 3 سال گذشته، افزود: به غیر از وام شهریه، برای بقیه وام‌ها پوشش 100 درصد بوده و به تقاضای همه دانشجویان در قالب 21 وام پاسخ مثبت داده شد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان بیان کرد: 85 درصد از دانشجویان شهریه‌ پرداخت می‌کنند که متاسفانه اعتبار وام شهریه در ردیف تملک قرار گرفته است به همین دلیل سال گذشته تخصیص صندوق صفر بود.

پرداخت 100 میلیارد تومان وام شهریه به دانشجویان دانشگاه های آزاد و غیر انتفاعی

یزدان‌مهر تاکید کرد: در 3 سال گذشته برنامه و بودجه 46 میلیارد تومان وام شهریه داد اما بالغ‌بر 450 میلیارد تومان وام شهریه پرداخت کردیم؛ امسال نیز برای حل مشکل دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی برای وام شهریه با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران هم‌افزایی کردیم به گونه‌ای که در سال جاری 100 میلیارد تومان به این دو دانشگاه وام شهریه می‌پردازیم.

وی با اشاره به کمبود 200 خوابگاه در کشور یادآور شد: امسال با توجه به مصوبه بودجه سال 97 مبلغ 500 میلیارد تومان برای بحث تکمیل، ساخت و خرید خوابگاه هزینه می‌شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان تاکید کرد: برای تکمیل خوابگاه فارسان 2 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات تصویب شده ضمن اینکه تجهیز خوابگاه دختران خیری حاج الیاس رئیسی دانشگاه شهرکرد را نیز تعهد کرده‌ایم.

یزدان‌مهر ادامه داد: با کمک بنیاد 15 خرداد احداث 28 خوابگاه در مناطق کمتر توسعه یافته را در برنامه داریم که یکی از آنها با 7 میلیارد و 500 میلیون تومان کمک بلاعوض این بنیاد در دانشگاه شهرکرد است.

وی تصریح کرد: سال گدشته بیش از 160 میلیارد تومان به دانشجویان دکترا وام به صورت ماهانه 700 هزار تومان پرداخت شده است و بازپرداخت آنها نیز در قالب اقساط 60 ماهه 2 سال بعد از فارغ‌التحصیلی آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

توسعه خوابگاه های دانشجویی در مناطق کمتر توسعه یافته

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشگاهی وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۶۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه تغییر نمی‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در نخستین سخنرانی پس از اعتراضات گسترده دانشجویی در این کشور در حمایت از غزه که به خشونت و بازداشت شمار زیادی از دانشجویان منجر شده است، گفت که این اعتراضات او را وادار به تغییر سیاست آمریکا در منطقه نکرده است!

اعتراضات در دانشگاه‌های سراسر آمریکا روزهاست که پرتنش دنبال می‌شود و معترضان از برچیدن چادرهایی که در محوطه دانشگاه در حمایت از غزه برپا کرده‌اند، خودداری کرده و در نتیجه مدیریت دانشگاه‌ها خواستار ورود نیروهای امنیتی به داخل محیط‌های آموزشی شدند.

بایدن در نخستین سخنرانی پس از التهابات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا، در کاخ سفید گفت: اعتراضات در دانشگاه‌ها دو اصل بنیادی آمریکا را به بوته آزمایش گذاشت؛ نخستین اصل حق آزادی بیان و تجمع صلح‌آمیز و دومین اصل حاکمیت قانون است.

وی مدعی شد: هر دو باید حفظ و رعایت شوند. ما کشوری استبدادی نیستیم که مردم را ساکت و مخالفان را سرکوب کنیم. در عین حال، کشوری بی‌قانون هم نیستیم. جامعه‌ای مدنی هستیم و نظم باید حرف اول را بزند!

رییس جمهور آمریکا ادامه داد: تخریب اموال، اعتراض مسالمت‌آمیز نیست. خرابکاری، تعدی، شکستن پنجره‌ها، به تعطیلی کشاندن دانشگاه، اجبار به تعطیلی کلاس‌ها و مراسم فارغ‌التحصیلی، هیچ‌کدام از اینها تظاهرات مسالمت‌آمیز نیست.

بایدن بدون اشاره به اعتراضات صلح آمیز دانشجویان که با برپایی چادر و شعارهای حمایتی از غزه، دست به تجمع و تحصن زده‌اند، مدعی شد: مخالفت ضرورت دموکراسی است اما مخالفت نباید به هرج‌ومرج و محروم کردن دیگران از حقوقشان منجر شود تا حدی که دانشجویان قادر به پایان ترم و تحصیلات دانشگاهی نشوند!

ادعاها و اظهارات بایدن درباره اعتراضات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا در حالی است که نیروهای امنیتی و پلیس این کشور با ورود خشونت‌آمیز به داخل دانشگاه‌ها، از گاز اشک‌آور و باتوم برای متفرق کردن معترضان استفاده و شمار زیادی را بازداشت کرده‌اند.

بایدن در ظاهر چند باری از اقدامات تل‌آویو انتقاد کرده اما واشنگتن هرگز تامین تسلیحاتی رژیم صهیونیستی را متوقف نکرده است. جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه در حالی وارد هفتمین ماه می‌شود که اشغالگران تاکنون بیش از ۳۴ هزار فلسطینی که عمدتاً زنان و کودکان هستند را به شهادت رسانده است.

کد خبر 6095318

دیگر خبرها

  • جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی
  • مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی شهریه مدارس غیردولتی هستند
  • انتفاضه دانشجویان فرانسوی در حمایت از فلسطین
  • گسترش دامنه اعتراضات دانشجویی در استرالیا
  • پلیس فرانسه وارد دانشگاه «ساینس‌پو» شد
  • ۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
  • اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه را تغییر نمی‌دهد
  • اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه تغییر نمی‌دهد
  • الحوثی: آمریکا به دنبال ادامه نسل‌کشی در غزه است/ جنبش دانشجویی دست واشنگتن را رو کرد
  • دانشجو‌های خانه به دوش! / جای خالی خانه دانشجویی در پازل زندگی زوج‌های دانشجو