Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کل حزب سبز با اشاره به نقش احزاب در کاهش تنش ها و اختلافات در جامعه گفت: خانه احزاب در دور جدید مطالبات بر زمین مانده گروه های سیاسی را دنبال کند.

حسین کنعانی مقدم، دبیر کل حزب سبز در مورد پایان دوره ششم فعالیت خانه احزاب و آغاز دور جدید از بیست و ششم مرداد به خبرنگار احزاب خبرگزاری شبستان گفت: خانه احزاب سه ماموریت مهم دارد که یکی از آنها دفاع از حقوق صنفی احزاب در کشور و رسیدگی به مطالبات آنها از حاکمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امر جایگاه بسیار مهمی دارد که قانون آن را بر عهده خانه احزاب گذاشته است اما متاسفانه در این زمینه هنوز کار جدی شکل نگرفته است.

 

این فعال اصولگرا با اشاره به موضوع یارانه ها برای احزاب اظهار کرد: بحث یارانه ها هنوز در خصوص احزاب بلاتکلیف مانده است.

 

دبیر کل حزب سبز با بیان اینکه موضوع تطبیق احزاب با قانون جدید و اصلاح قانون احزاب از دیگر وظایفی بود که تلاش های خوبی در این زمینه انجام گرفت، گفت: خانه احزاب دیدگاه ها و نظرات خود را به وزارت کشور اعلام کرد و همکاری های لازم را در این بخش انجام داد اما هنوز به نتیجه نرسیده است. به نظر می رسد باید اقداماتی که توسط کمالی، رییس دور ششم انجام شده است در دور هفتم به نتیجه برسد.

 

کنعانی مقدم در مورد ایجاد یک اتاق فکر برای مشارکت سیاسی مردم و توسعه سیاسی در خانه احزاب گفت: رسالت دیگر خانه احزاب ایجاد اتاق فکر برای شکل گیری اراده سیاسی توسط احزاب در کشور است تا احزاب بتوانند در تصمیمات سیاسی کشور اثرگذار باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: خانه احزاب با حضور تمام احزاب، سلایق و تفکرات می تواند کمکی برای دولت و تضارب آرا باشد اما امکانات لازم و بودجه مورد نیاز در این خصوص در اختیار خانه احزاب قرار نگرفته است و بر همین اساس نتوانسته است اقدام فراگیر ملی انجام دهد.

 

این فعال اصولگرا در بخش دیگری از سخنان خود در مورد نقش خانه احزاب در کاهش التهابات جامعه اینگونه توضیح داد: خانه احزاب می تواند اقدام جدی و موثری در کاهش تنش ها و اختلافات و مسایلی که منجر به آسیب به وحدت ملی است، داشته باشد.

 

وی ادامه داد: ما پیشنهادمان در دوره قبل این بود که یک شورای گفتگوی ملی ایجاد کنیم و احزاب و تشکل های سیاسی در این شورا حضور فعال داشته و به دولت راهکار ارایه دهند و مانع از ایجاد چالش ها و بحران های سیاسی در کشور شوند و اختلافات را در داخل گروه ها حل کنند و به سطح جامعه انتقال ندهند. این موضوع کلیاتش در دوران ریاست کمالی بر خانه احزاب تصویب شد اما عملا احزاب نتوانستند این میز گفتگو را ایجاد کنند.

 

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت دولت مجلس جشن های دهه کرامت ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ترامپ مساجد حج شورای نگهبان مطالبه کنعانی مقدم خانه احزاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۶۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۷ هکتار زمین مسکن ملی در خاش تأمین شد

صاحب گل صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه با همکاری اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری و ارگان‌های مختلف ۳۷ هکتار زمین مسکن ملی در نقطه استراتژیک شهر خاش تأمین شد.،افزود: این زمین به همت شهرداری خاش در حال قطعه بندی، زیرسازی و آماده سازی بوده و درحال حاضر، فرصتی ارزشمند برای افراد فاقد زمین و مسکن فراهم شده، تا بتوانند سرپناه مناسبی برای خود ایجاد کنند.

وی اظهار کرد: متقاضیان برای دریافت زمین می‌توانند به سامانه‌های اقدام ملی مسکن مراجعه و ثبت نام خود را نهایی کنند.

فرماندار خاش بیان کرد: تسریع در راه اندازی جایگاه گاز سی ان جی CNG، کمک به ایجاد پایانه مسافربری و میدان میوه و تره بار خدمات شهرداری را برای مردم ماندگار می‌سازد.

صالحی ادامه داد: احداث کتابخانه مشارکتی دستگاه‌های اجرایی در مجموعه شهرداری و در جوار ساختمان اداری نهاد کتابخانه‌های عمومی نیز به نوعی صدقه جاریه برای مسؤولان به شمار می‌رود و یقیناً با موفقیت فرزندان مردم، ثواب و برکات آن برای مسؤولان می‌ماند.

فرماندار خاش تأکید کرد: اجرای پروژه‌های عمرانی، خدماتی، فضای سبز، حمل و نقل و غیره نیز به ارتقای شاخص‌های رضایتمندی شهروندان کمک می‌کند.

کد خبر 6086770

دیگر خبرها

  • مصوبات کارگروه توسعه بر زمین مانده است
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • حمله افراد نقاب‌پوش به یک نشست سیاسی در سوئد
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • دکتر ساکت به دور از مواضع سیاسی دنبال کار فرهنگی بود
  • مستقل شدن روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی پیگیری می‌شود
  • حمایت خانه احزاب استان گلستان از عملیات غرورآفرین «وعده صادق»
  • ۳۷ هکتار زمین مسکن ملی در خاش تأمین شد
  • ۵۳ شهرک جدید در نقاط مختلف کشور ایجاد می‌شود
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟