Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@05:00:26 GMT

بارش پراکنده در 6 استان

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۲۶۳۹۳

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، با اشاره به بارش پراکنده در استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، سیستان‌ و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و فارس از وزش باد شدید و و وقوع گرد و خاک در 9 استان کشور خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز (چهارشنبه) 27 تیر ماه در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل و سواحل دریای خزر، رشد ابر، بارش پراکنده و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: طی سه روز آینده در جنوب سیستان‌وبلوچستان، جنوب کرمان، شرق و شمال هرمزگان و ارتفاعات شرق فارس و ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابر، بارش پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز و روز جمعه (29 تیر ماه) در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید، گاهی با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، افزود: امروز در برخی از نقاط شمال شرق اصفهان، قم، مرکزی، قزوین، مرکزی و جنوب تهران هم در برخی از ساعات وزش باد شدید رخ خواهد داد.

به گفته وظیفه، امروز در برخی از نقاط استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه وزش باد شدید دور از انتظار نخواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان در مورد شرایط جوی پایتخت طی دو روز آینده، گفت‌: آسمان تهران فردا و پس فردا (پنجشنبه و جمعه 28 و 29 تیر ماه) صاف، گاهی وزش باد با بیشترین و کمترین دمای 40 و 28 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۶۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور / امروز و فردا در کدام استان‌های کشور باران می‌بارد؟

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید طی روز یکشنبه، از تداوم بارش باران در مناطقی از کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بعضی نقاط استان کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی، رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود و جمعه بعدازظهر در بعضی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، بخش‌هایی از مرکز استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال فارس و ارتفاعات البرز مرکزی، رگبار گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد.

وی افزود: شنبه در غرب سواحل دریای خزر، استان اردبیل، شمال شرق آذربایجان شرقی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال و شرق فارس، شمال هرمزگان، ارتفاعات کرمان، مناطقی از اصفهان و یزد، رگبار باران و وزش باد پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: یکشنبه بعدازظهر با ورود سامانه بارشی از غرب، به تدریج بارش در مناطقی از غرب، شمال غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی آغاز خواهد شد و یکشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی، شمال فارس و ارتفاعات کرمان، رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

ضیائیان ادامه داد: دوشنبه با تقویت سامانه بارشی در نیمه غربی و مرکز کشور، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و در ارتفاعات استان کرمان، رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود؛ همچنین امروز شرق تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف، گاهی کمی ابری و گاهی وزش باد با بیشینه ۲۰ و کمینه ۶ درجه سانتی‌گراد است و روز جمعه، کمی ابری از بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و احتمال رگبار و رعد و برق با بیشینه ۲۳ و کمینه ۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.‌

کد خبر 745627

دیگر خبرها

  • بارش پراکنده و رگباری در راه لرستان
  • شدت و گستره بارش‌ها با وقوع صاعقه و بادهای شدید اصفهان را در می‌نوردد/افزایش ۴ درجه‌ای دما
  • رگبار پراکنده و بارندگی در برخی مناطق استان یزد
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / رگبار باران و رعدوبرق
  • فعالیت سامانه بارشی تا پیش از ظهر امروز در استان
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / امروز و فردا در کدام استان‌های کشور باران می‌بارد؟
  • بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه
  • پیش‌بینی وضعیت جوی و دریایی آرام برای بوشهر
  • تداوم بارش‌های پراکنده در چهارمحال و بختیاری
  • بیشترین باران در جنوب بوشهر به میزان ۴۰ میلیمتر ثبت شد