Web Analytics Made Easy - Statcounter

باتوجه به انتشار مستند بیراهه از تلویزیون برخی به این فکر افتادند که با انتشار این مستند عفت عمومی جامعه از بین رفته است به همین دلیل جمعی به سراغ فیلم های او رفته و شاهد بودیم که در این روزها تعداد کلمه مائد در جستجوگرهای مختلف زیاد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین بهرام دلیر استاد خارج فقه و اصول و دارای دکترای علوم سیاسی و دکترای فقه و اصول در گفتگو با خبرنگار شبستان در خصوص موضوع عفاف و حجاب در جامعه با اشاره به موضوع نمایش اعترافات دختر ۱۷ ساله اینستاگرامی و خدشه دار شدن عفت عمومی مباحثی را مطرح کردند که در زیر مفصل به آنها پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

* آیا رفتار صدا و سیما در خصوص نمایش اعترافات دختر 17 ساله ای که به جرم رقص در فضای مجازی دستگیر شده بود، رفتاری مناسب بود؟

ما در خصوص قبح گناه انجام شده که کاملا روشن است نیازی به توضیح نمی بینیم اما اقرار گرفتن با چشمانی گریان آن هم از یک دختر 17 ساله در تلویزیون رفتاری نافذ نیست زیرا خداوند بنده پرده بردار و حتی صدا و سیمای پرده بردار را دوست ندارد. ما در روایتی شنیده ایم که زن بدکاره ای به خدمت امام علی (ع) آمد و خودش شخصا اقرار به گناه زنا کرد، امام در برخورد با آن زن گفت تو اشتباه می کنی و با وجود اصرار فرد خاطی امام به ایشان گفت بگذارید ببینیم شما بچه‌دار می شوی یا خیر، پس از آنکه زن باردار شد به خدمت امام آمد و مجددا اقرار به گناه کرد و از امام راهی خواست تا گناه او شسته شود اما امام مجددا به ایشان گفت بگذارید ببینیم فرزند شما به دنیا می آید یا خیر، مجددا پس از به دنیا آمدن فرزند زن بدکاره به خدمت امام آمد و امام علی در برخورد با ایشان گفت فعلا فرزند خود را شیر دهید تا بزرگ شود. این نشان می دهد که رفتار امام علی (ع) در مواجهه با گناه به نوعی پرده پوشی و نریختن قبح گناه فرد مورد نظر است.

 

*به نظر شما نشان دادن این فرد در تلویزیون و قبح گناه او باعث نشد که حتی افرادی که این نوجوان را نمی شناختند به سراغ فیلم‌های او بروند؟

افشای گناه و ترویج بی حیایی برای هیچ کس پسندیده نیست، پیش از نشان دادن این نوجوان جمعی از مردم و حتی خود بنده ایشان را نمی شناختم اما با نشان دادن این فرد جمعی که ایشان را هم نمی شناختند به علت ریخته شدن قبح گناه به سراغ فیلم های او رفته و شاهد بودیم که در این روزها تعداد کلمه مائده در جستجوگرهای مختلف زیاد شد.

متاسفانه امروز برخی با بازداشت این دختر 17 ساله بر طبل پیروزی می کوبند به گونه ای که انگار مفسد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، اختلاسگر بیت المال و ... او بوده است. اگر قرار بر نشان دادن قبح گناه است پس ما باید به سمت نشان دادن مفسدان اقتصادی در تلویزیون نیز باشیم. این سوال پیش می آید آیا  صدا و سیمای برنامه ای مهم تر از نشان دادن یک دختر 17 ساله نداشته است.

بابک زنجانی و درآمدهای نفتی تکلیفش چه شد؟ آن هم ثروت بیت المال بود، این ثروت به کجا رفت و چرا ما امروز پشت پرده های آنها را نمی بینیم و وقتی هم که می خواهیم در این خصوص سوالی بپرسیم کسی پاسخگو نیست.

 

 

 

 

*به نظر شما نمایش اعترافات دختر ۱۷ ساله اینستاگرامی آن هم به خاطر انجام گناهی که شاید از روی عمد نبوده است در آینده او تاثیرگذار نخواهد بود؟

به هر حال نشان دادن نمایش اعترافات دختر ۱۷ ساله آن هم در صدا و سیمای کشور کاری شایسته نبود البته ما نمی توانیم کار آن دختر را توجیه کنیم اما فراموش نکنیم که اینستاگرام حوزه خصوصی او بود و ما باید بین حوزه های خصوصی و عمومی مردم جداسازی داشته باشیم، ایشان در محیط شخصی خود حضور داشته اما امروز با این کار او را وارد حوزه عمومی جامعه کرده ایم.

اگر از سوی این دختر جرمی هم صورت گرفته باشد ولو در محیط خصوصی خویش باید بدانیم که از نظر حقوقی رسیدگی های خاص خود را خواهد داشت و در این خصوص تلویزیون پا را فراتر از بار حقوقی موضوع گذاشته است و در اینجا باید اذعان کرد که پشت صحنه صدا و سیمای ما چه کسانی هستند و در اتاق فکر آنها چه کسانی مشاوره های اینچنینی را به آنها می دهند؟

نشان دادن گناه این دختر در صدا و سیمای کشور باعث شد افرادی در جامعه که نسبت به این موضوع آگاهی لازم را نداشتند به سراغ تماشای این گناه بروند و از آن بدتر این است که افرادی حتی با سن بالا نیز در حمایت از این دختر فیلم هایی را از خود به نمایش گذاشتند که ترویج بی عفتی بود ما در روزهای اخیر شاهد بودیم برای نمونه پیرزنی با سن 70 ساله در اعتراض به این رفتار شروع به رقصیدن کرده است.

متاسفانه بسیاری از افراد در حمایت از این فرد نوجوان کلیپ های رقصیدنی را از خود منتشر کرده اند که دیگران را به قبح این گناه آلوده کرده است و برخی در اعتراض ها فراتر از این در مقابل بیرق شهادت امام صادق (ع) شروع به رقصیدن کردند، پس این نشان می دهد که صدا و سیمای ما نباید به ترویج گناه و معصیت بپردازد.

 

* چرا برخوردهایی اینچنینی با جرائمی از این قبیل را شاهد هستیم؟

برای داستان این دختر 17 ساله می‌توان به این داستان قدیمی مراجعه کرد که آمده است: دزدی در دل شب از دیواری جهت دزدی به بالا کشید از قضا از دیوار به پایین افتاد و پایش شکست، دزد پا شکسته از دست صاحب خانه به دادگاه شکایت کرد که دیوارش را چرا بلند ساخته و من بدبخت از آن افتادم و پایم شکست.

براین اساس صاحب خانه را احضار کردند و در اسرع وقت به این پرونده رسیدگی کردند و صاحب‌خانه نیز سریع تقصیر را بر گردن معمار ساختمان انداخت و گفت معمار مقصر است که بنا را بلند ساخته و از این رو دستور بازداشت معمار ساختمان صادر شد و او نیز دستگیر گشت.

معمار ساختمان که دید دادگاه خیلی جدی است گفت من تقصیر ندارم مقصر آجر پز است که آجر خود را بزرگ درست کرده و سپس دستور بازداشت آجرپز را دادند تا او محاکمه شود، او هم تمام تقصیرها را به گردن نجار انداخت که نجار قالب‌ها را بزرگ بزرگ زده و سپس به سراغ نجار و محاکمه او رفتند.

نجار هم که دید دارد محاکمه می‌شود گفت من مقصر نیستم من داشتم قالب میزدم دختر خانم بی‌حجابی از پنجره به بیرون نگاه می‌کرد و حواسم را پرت نمود و قالب‌ها بزرگ بزرگ ساخته شد، به این ترتیب بلاخره دختر را احضار کردند و او هم که دید دارند او را محاکمه می‌کنند گفت دست نگه دارید من مقصر نیستم مادرم برای خرید بیرون رفته بود برادر شیر خوارم را پیشم گذاشته بود که گریه می‌کرد و من از پنجره نگاه کردم که مادرم میاد یا نمیاد.

داستان که به اینجا رسید دادگاه ختم پرونده را اعلام کرد و طی بیانه ای مجرم اصلی را معرفی کرد که بچه شیرخوار بوده که باعث این همه مصائب گشته است.

در داستان مائده هم قصه از این قرار است که آقایان امور اهم را رها کرده و به امور غیر آن پرداخته‌اند، انگار ریشه تمام اختلاس‌ها، حقوقهای نجومی، املاک نجومی و غیره همه زیر سر دختر ۱۷ ساله بوده است.

پایان پیام/523

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت دولت مجلس جشن های دهه کرامت ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ترامپ حج مساجد شورای نگهبان مائده هژبری عفت عمومی اینستاگرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۶۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای مفقود شدن «یسنای» ۴ ساله در گلستان

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مادر دختر بچه چهارساله کلاله‌ای به نام «یسنا دیدار» بعد از ظهر روز یکشنبه به همراه فرزندش برای کار به مزرعه رفته بود و بنابر اظهارات خودش بر اثر غفلت، کودک از او فاصله گرفته و به دلیل اینکه ارتفاع و حجم محصولات کشاورزی بالا بوده کودک مفقود می‌شود.

بیشتر بخوانید: قتل ۲ برادر در نمایشگاه ماشین با وینچستر

با گذشت ۵ روز از مفقود شدن «یسنا دیدار»، دختر ۴ساله گلستانی، هنوز هیچ اثری از وی به دست نیامده است. چند روزی است که در گلستان موضوع مفقود شدن یسنای ۴ساله در روستای یلی بدراق کلاله در صدر اخبار قرار دارد.

مادر دختر بچه چهارساله کلاله‌ای به نام «یسنا دیدار» بعد از ظهر روز یکشنبه به همراه فرزندش برای کار به مزرعه رفته بود و بنابر اظهارات خودش بر اثر غفلت، کودک از او فاصله گرفته و به دلیل اینکه ارتفاع و حجم محصولات کشاورزی بالا بوده کودک مفقود می‌شود. به طوری که ساعت ۱۷ روز یکشنبه ۹ اردیبهشت گم‌شدن یک دختر ۴ساله در زمین‌های کشاورزی روستای «یلی بدراق کلاله» از سوی بخشداری به هلال‌احمر گلستان گزارش شد.

از همان دقایق اولیه بروز این حادثه گروه‌های امدادی محلی و نیروهای امداد و نجات هلال احمر گلستان دست به کار شده و کار جستجو برای یافتن این دختر خردسال را آغاز می‌کنند.

در چند روز گذشته تیم‌های مختلف امدادی همراه با تجهیزات مختلف به منطقه گسیل داده شدند و کار تجسس را انجام دادند، اما متاسفانه هنوز آثاری از این دختر بچه یافت نشده است.

مدیر عامل هلال احمر گلستان قاسم غریب آبادی می‌گوید از لحظات اولیه عملیات امدادی با ظرفیت ۱۵۰ نیروی امدادی آغاز شد و کار تجسس با وسائلی همچون کوادکوپتر، هلی شات، سگ‌های جستجوگر و بالگرد هلال احمر همچنان ادامه دارد.

به گفته غریب آبادی تا شعاع ۵ کیلیومتری منطقه طی سه بار مداوم مورد تجسس قرار گرفته است اما علی رغم تجسس ۵ روزه، متاسفانه هنوز هیچ آثاری از این دختر بچه ۴ساله پیدا نشده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1229279 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • پشت پرده ماجرای یسنا دختر گمشده
  • امام جمعه اهل سنت کلاله: حادثه یسنا مصداق بارز همدلی، نوعدوستی و همبستگی است
  • ماجرای گم شدن یسنا کوچولو چه بود؟
  • «یسنا» زنده پیدا شد + فیلم
  • یسنا ۴ ساله بعد از ۵ روز زنده پیدا شد | او کجا مانده بود؟ +فیلم لحظه پیدا شدن
  • ماجرای مفقود شدن «یسنای» ۴ ساله در گلستان
  • ماجرای مفقود شدن«یسنا» ۴ ساله چیست؟
  • لیفت وزنه 210 کیلویی توسط دختر 13 ساله
  • در «اندرونی»؛ از جمع گرم حرمسرا تا عکس اینستاگرامی فخرالتاج!
  • فیلم اعترافات موبایل‌ قاپ‌های موتورسوار در اتوبان امام علی(ع)