Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشکلات بین عوامل فیلم «دشمن زن» و سازمان فرهنگی و هنری شهردای کار را به جایی رساند که عوامل این فیلم مقابل سازمان فرهنگی تجمع کردند و طی جلسه‌ای با مدیران سازمان فرهنگی به بحث و گفتگو پرداختند که بی‌نتیجه بود. ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸ فرهنگی تلویزیون ، سینما و تئاتر نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا عوامل فیلم دشمن زن روز گذشته پس از تجمع مقابل در سازمان فرهنگی و هنری شهردای تهران، داخل سازمان رفتندو به اتاق جلسات راهنمایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه محمدحسین فرابخش و عبدالله علیخانی تهیه کنندگان فیلم، کریم امینی کارگردان، سام درخشانی بازیگر و مرتضی هدایی فیلمبردار این فیلم به نمایندگی از عوامل «دشمن زن» حضور داشتند.  همچنین ناصر خدرنژاد مدیر کل حوزه ریاست سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، و تعدادی از پرسنل این سازمان به نمایندگی از طرف سعید اوحدی رئیس سازمان در این جلسه حضور داشتند.

ابتدا محمدحسین فرح‌بخش طرح موضوع کرد و خطاب به خدرنژاد گفت: با توجه به اینکه فیلم «دشمن زن» مجوز اکران وزارت ارشاد را دارد اما سینماهای شهرداری تهران حاضر به اکران آن نشدند و تاکنون اجازه ندادند این فیلم در سینماهای متعلق به شهرداری پخش شود. پیرو این موضوع ما اعتراضاتی داشتیم و بارها آن را مطرح کرده بودیم در نهایت هم در جلسه روز شنبه همین هفته که با شما و برخی دوستانتان داشتیم قول دادید موضوع را در 24 ساعت حل کنید اما تاکنون اتفاقی نیفتاده است. لذا امروز تصمیم گرفتیم بیاییم و در باره این موضوع در حضور عوامل فیلم و اهالی رسانه بحث کنیم و حرف‌هایمان را بزنیم.

در ادامه امین کریمی کارگردان این اثر گفت: «دشمن زن» فیلم اول من است و برایم بسیار مهم است درست است که فیلم متعلق به تهیه کننده اثر است اما من هم سهم زیادی در آن دارم و می‌تواند این فیلم برای آینده‌ام سرنوشت‌ساز باشد.

امینی در ادامه افزود: من چند وقت قبل نامه‌ای برای سعید اوحدی نوشتم و در این نامه هم گفتم اجازه ندهید رقابت شخصی و اختلاف سلیقه‌ای که بین چند نفر پیش آمده است روی این فیلم تاثیر بگذارد.

سپس عبدالله علیخانی عنوان کرد: سینماهای شهرداری ملک پدری هیچ کسی نیست و متعلق به مردم است. ما بخش خصوصی هستیم، بخشی خصوصی زمانی که 8 سال استانهای مختلف این کشور درگیر جنگ بود کارش را تعطیل نکرد و اجازه نداد سینماها تعطیل شوند حتی در بدترین شرایط هم فیلمش را ساخت. اما امروز وضعیت کمی فرق کرده است. اهالی سینما اعتراض‌های زیادی دارند هرچند باید در پرانتز بگویم به قول شاعر «گوش اگر گوش من و ناله اگر ناله توست آنچه البته به جایی نرسد فریاد است». من می‌دانم اعتراض‌ها  و فریادمان به جایی نخواهد رسید، اما باز هم کارمان را انجام می‌دهیم. باید به شما بگویم بخش خصوصی دارد نابود می‌شود و علتش آن است که مسئولین به این بخش توجه نمی‌کنند. در مورد این فیلم هم باید بگویم تمام این مسائل از جایی شروع شد که «علی احمدی» رئیس موسسه تصویر شهر و «محمدحسین فرحبخش» در یک جلسه‌ای با هم بحث می‌کردند و اختلاف نظر پیدا کردند. بعد از آن درگیری علی احمدی گفت: فیلم‌های متعلق به شرکت پویا فیلم که همان شرکت فیلمسازی ما است، را پخش نمی‌کند و سه سال است که ایشان اجازه نمی‌دهد فیلم های ما در سینماهای شهرداری اکران شود.

وی افزود: ضمن آنکه معتقد است علی احمدی دارد از اموال بیت‌المال تسویه حساب شخصی می‌کند. اگر سینمای شخصی داشت هر طور دلش می‌خواست می‌توانست رفتار کند ولی الان سالن سینمایی بخش دولتی در اختیار ایشان است و باید وظایفش را به درستی انجام دهد و این امکانات را به مساوات در اختیار همه قرار دهد. این فیلم متعلق به اسرائیل نیست مال هنرمندان همین کشور است. چرا کسی برایش مهم نیست چه بلایی دارد سر این فیلم می‌آید!

پس از او سام درخشانی مطرح کرد: برای ساخت هر فیلمی سرمایه‌های زیاد مالی، انسانی و معنوی هزینه می‌شود. همین امروز اگر من از شما یا هر مسئول دیگری خواهش کنم برای ساخت فلان فیلم سرمایه‌گذاری کنید فایده‌ای نخواهد داشت و این کار را انجام نمی‌دهید، چون ریسک این کار بسیار بالاست اما در این وضعیت عده‌ بسیار کمی حاضر شدند سرمایه‌ خودشان را برای سینما و فرهنگ کشور هزینه کنند اما متاسفانه این وضعیت دارد ضربه می‌خورد. محمدحسین فرحبخش و عبدالله علیخانی پنجاهمین فیلمی است که با سرمایه خودشان دارند تولید می‌کنند.اگر این افراد و افراد مشابه آنها حاضر نشوند از این پس سرمایه‌شان را برای سینما خرج کنند، می‌دانید چه بلایی سر سینمای این کشور می‌آید و چه اتفاقی می‌افتد؟!

درخشانی همچنین عنوان کرد: من اینجا نیامده‌ام از کسی دفاع کنم و یا به کسی توهین کنم هم آقای فرحبخش و هم آقای احمدی از دوستان من هستند من آمدم به این وضعی که برای سینمای کشور به وجود آمده اعتراض کنم.

بازیگر فیلم «دشمن زن» در پایان از مدیر کل حوزه ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و دیگر مسئولین این سازمان درخواست کرد هرچه سریعتر تدبیر بیاندیشند و این مسئله را حل کنند.

در پایان ناصر خدرنژاد ضمن خوشامدگویی به تمام حضار در پاسخ به صحبت‌های عوامل فیلم گفت: اگر منصفانه بخواهیم صحبت کنیم باید بپذیریم سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران فعالیتهای زیادی برای ساخت سینما، ایجاد بستر مناسب برای فعالیت‌های سینمایی و... انجام داده است.  اما در مورد فیلم «دشمن زن» باید بدانید تاکنون جلسات متعددی برای این فیلم برگزار شده است و در باره آن بحث‌های زیادی صورت گرفته است اما هر کار و برنامه‌ای مسیر قانونی خودش را دارد، اجازه بدهید این موضوع مسیر قانونی خودش را طی کند ما هم همه تلاشمان رامی‌کنیم این مشکل زودتر حل شود.

خدرنژاد در پایان افزود: اتفاقا این موضوع داشت مسیر خودش را به خوبی طی می‌کرد اما متاسفانه شما و برخی دوستانتان با بعضی کارهایی که انجام دادید مسئله را بغرنج کرده و تصمیم‌گیری را برای ما کمی سخت کردید اما اجازه دهید در روزهای آینده بیشتر درباره آن صحبت و گفت‌وگو کنیم و به نتیجه برسیم.

- در پایان این جلسه بدون نتیجه مشخصی به اتمام رسید و ادامه بحث و روشن شدن آن به جلسات بعدی و روزهای آتی موکول شد.

انتهای پیام/

 

R1520/P1356/S4,34/CT11 واژه های کاربردی مرتبط سینما

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سینما سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۶۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد

شهردار شهرکرد با بیان این که وجود پیاده راه در شهر می‌تواند یک ظرفیت گردشگری خوبی ایجاد کند، گفت: در کنار مسیر گردشگری فرهنگ و هنر پروژه پیاده راه شدن خیابان ملت در سال جاری شروع می‌شود

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، محمد حسین واحدیان امروز _سه شنبه، یازدهم اردیبهشت_ در اولین جلسه کمیته گردشگری شهرداری شهرکرد، اظهار کرد: یکی از پارامتر های توسعه‌های پایدار هر شهر توجه به حوزه گرشگری است نحو مدیریت گردشگری نیازمند برنامه ریزی صحیح و دقیقی است که منجر به درآمد پایدار یا بلعکس تخریب اجتماعی فرهنگی و هزینه گزاف می‌شود.

وی با بیان این‌که در سالیان گذشته به موضوع گردشگری در بودجه شهرداری نگاه ویژه‌ای شده، افزود: در صورتی که ظرفیت های شهری معرفی شود ولی زیرساخت‌های گردشگری مناسبی وجود نداشته باشد نتیجه عکسی در جذب گردشگر به وجود می‌آید، در کنار معرفی شهرکرد باید زیر ساخت‌ها برای حضور مسافران مهیا شود.

شهردار شهرکرد گفت: در راستای تکمیل مسیر گردشگری فرهنگ و هنر به علاوه سازمان عمران باید دیگر سازمان‌ها هم پای کار بیایند.

واحدیان با بیان اینکه وجود پیاده راه در شهر می‌تواند یک ظرفیت گردشگری خوبی ایجاد کند، ادامه داد: در کنار مسیر گردشگری فرهنگ و هنر پروژه پیاده راه شدن خیابان ملت در سال جاری شروع می‌شود و مردم در این خصوص سوالاتی دارند که باید این موضوع تبیین شود.

وی اضافه کرد: برای جهانی شدن شهرکرد شهر ملی نمد باید دستگاه‌های مختلف فرای شهرداری پای کار باشند

شهردار شهرکرد خاطر نشان کرد: از روز شهرکرد به عنوان یک ظرفیت گردشگری مناسبی برای حضور گردشگران باید استفاده شود و اقدامات موئثر جهت ملی شدن این روز باید عملی شود.

توسعه گردشگری، توسعه شهر را در پیش دارد

اکبر ایازی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد، در این جلسه اظهار کرد: با توسعه بخش گردشگری، جذب گردشگر و مسافر به استان و شهر شهرکرد موجب رونق بازار و توسعه سایر بخش‌ها می شود.

وی با بیان این‌که حوزه گردشگری و نمد در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد به صورت جدی دنبال می شود گفت: هم اکنون در این دو حوزه از کارشناسان مجرب و متخصص در حال فعالیت هستند که خوشبختانه چند سال گذشته در حوزه‌های گردشگری و نمد رشد خوبی صورت گرفته است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد اضافه کرد: حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در تهران و معرفی شهرکرد به عنوان شهر ملی‌نمد به سایر استان‌های کشور یکی از اقدامات مثبت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد بوده است.

ایازی تصریح کرد: اقدام مهمی که سال گذشته از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد در بخش گردشگری صورت گرفته، مشخص شدن مسیر گردشگری است که از سقاخانه ارباب میرزا شروع و به کوی نمدمالان منتهی می‌شود.

کد خبر 749437

دیگر خبرها

  • مقام مسوول درباره مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی: در میهمانی شخصی رخ داده / ترجیح می‌دهیم در این مورد صحبتی نشود / معاون دادستان شیراز: تا کنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه بازداشت شده‌اند
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • دستگیری عوامل نزاع دسته جمعی + عکس
  • دستگیری عوامل درگیری دسته جمعی در کمتر از ۶ ساعت
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری دسته جمعی در کمتر از ۶ ساعت
  • دستگیری عوامل نزاع دسته‌جمعی در چالوس
  • دستگیری عوامل نزاع در پارک «گوللر باغی»
  • دستگیری ۲۲ نفر از عوامل درگیری و تیراندازی در هویزه
  • دستگیری ۲۲ نفر از عوامل درگیری و تیراندازی در هویزه خوزستان
  • دستگیری ۲۲ نفر از عوامل تیراندازی در هویزه