Web Analytics Made Easy - Statcounter


رئیس‌جمهور آمریکا که بابت تبرئه روسیه از دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا مورد انتقادات شدید قرار گرفته روز سه‌شنبه از سخنانش عقب‌نشینی کرد.

 

او در جمع خبرنگاران کاخ سفید ضمن اذعان به اینکه جمع‌بندی جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره اتفاق افتادن دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ را می‌پذیرد گفت: «اقدامات روسیه تأثیری روی نتیجه انتخابات نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

واکنش‌ها در آمریکا به سخنان ترامپ در نشست خبری مشترک با پوتین کماکان ادامه دارد و امروز (سه‌شنبه) «پل رایان»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: کنگره آمریکا اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه به بهانه دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را بررسی می‌کند.

ترامپ در کنفرانس خبری روز دوشنبه در حضور پوتین دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ را رد کرد و گفت: پوتین در گفت‌وگوی دوجانبه با او قویاً این موضوع را تکذیب کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا اخیراً ۱۲ افسر اطلاعاتی ارتش روسیه را متهم کرد در سال ۲۰۱۶ برای هک رایانه‌های حزب دموکرات و اثر گذاشتن بر نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تلاش کرده‌اند. روسیه این اتهامات را رد کرده است.

ترامپ روز سه‌شنبه گفت: آنچه در هلسینکی قصد داشته بگوید این بوده که دلیلی وجود نداشته که روسیه در انتخابات آمریکا دخالت کند.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: دولت او «با جدیت» جلوی هر گونه تلاش برای دخالت در انتخابات سال ۲۰۱۸ را خواهد گرفت.

ترامپ در واکنش به انتقاد‌ها از او بابت تضعیف ائتلاف «ناتو» گفت که کشور‌های این ائتلاف در حال حاضر سهم خودشان از بودجه فاعی را پرداخت می‌کنند و او از «ینس استولتبرگ»، دبیر کل ائتلاف ناتو متشکر است.

ترامپ گفت: با پوتین درباره ضرورت کاهش دادن سلاح‌های هسته‌ای و مقابله با «بلندپروازی‌های هسته‌ای ایران» هم رایزنی کرده است.

به نوشته اسپوتنیک رئیس‌جمهور آمریکا گفت: ایرانی‌ها در آینده برای توافق جدید تماس می گیرند.

وی گفت: «امیدواریم در برخی موضوعات، ایران با تماس بگیرد. ممکن است توافق جدید حاصل شود یا نشود. ایران کشور ۵ ماه قبل نیست. آن‌ها دیگر زیاد به دنبال حضور در مدیترانه و کل خاورمیانه نیستند. آن‌ها مشکلات زیادی دارند که می‌توانند از طریق توافق با ما بسیار راحتتر حل کنند.»

ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان در تیرماه سال ۱۳۹۴ به توافقی دست یافتند که قرار بود در ازای ایجاد محدودیت در بخش‌هایی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، همه تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را رفع کند.

دولت آمریکا از نخستین روز‌های اجرایی شدن این توافق، کارشکنی‌ها در اجرای آن و تلاش برای کاستن از مزایای اقتصادی ایران از آن را آغاز کرد. با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا این کارشکنی‌ها شدت گرفت و او بار‌ها تهدید کرد کشورش را از توافق هسته‌ای خارج خواهد کرد.

ترامپ سرانجام سه‌شنبه ۸ می (۱۸ اردیبهشت‌ماه) به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج کرد و فرمانی را برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران پس از دوره‌های زمانی ۹۰ و ۱۸۰ روزه امضا کرد.

«حسن روحانی» بعد از خروج آمریکا از برجام گفت: در صورتی که ایران در هفته‌های آینده به این نتیجه برسد که با همکاری پنج کشور دیگر می‌تواند به خواسته‌های خود در برجام برسد اجرای این توافق هسته‌ای را ادامه خواهد داد.

بسته پیشنهادی اقتصادی اتحادیه اروپا برای حفظ برجام روز پنجشنبه ۱۴ تیرماه به ایران ارائه شد. آقای روحانی ساعاتی بعد از ارائه این بسته در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان بسته پیشنهادی اروپا برای حفظ برجام را «مأیوس‌کننده» خواند و گفت: انتظار ایران از بروکسل «ارائه یک برنامه عملیاتی روشن و دارای زمان‌بندی» است.

«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران هم از طرف‌های اروپایی خواسته به جای ارائه وعده‌های کلی و مبهم، تعهداتی قابل اجرا و قابل راستی‌آزمایی ارائه دهند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ترامپ پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۶۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!

فرارو- عضو شورای انقلاب فرهنگی چهارشنبه شب در برنامه جریان که از شبکه یک پخش شد گفت: ترامپ به عنوان رقیب جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۳۶ پرونده تجاوز جنسی دارد. یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!

به گزارش فرارو، حسن رحیم پور ازغدی با بیان اینکه جو بایدن گفته که من یک صهیونیست هستم و ترامپ هم گفته بود من صهیونیست‌ترم و اگر من بودم ایران جرأت نمی‌کرد به اسرائیل حمله کند، اظهار کرد: ایران برای اولین بار زمان ترامپ جرأت کرد و به عین الاسد آمریکا موشک زد.

وی خطاب به دونالد ترامپ گفت: تا قبل از تو که ایران جایی را نزده بود، تو خیلی خوش قدم بودی، حالا دوباره هم اگر بیایی بهتر است. این ترامپ اینقدر احمق است که اگر بخواهیم آمریکا نابود شود باید ترامپ رئیس جمهور آن شود.

رحیم پور ازغدی افزود: علامت سقوط آمریکا این است که رأس قدرت افتاده بین دو تا دیوانه. سقوط امپراطوری‌ها اینجوری معلوم می‌شود. یه وقتی تو آمریکا کی‌ها بودند و حالا کی‌ها هستند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی این یارو]بایدن که روزی سه بار می‌خوره زمین و تو هوا با جن‌ها دست می‌دهد. اصلا از این مسخره‌تر می‌شود؟ این کار‌هایی که بایدن می‌کند: می‌دود، از پله‌ها سه بار می‌خوره زمین، با هوا دست می‌ده، برمی‌گرده حرف می‌زنه، این دیوانه کامل است. اگر رئیس یک کشور درجه سه این کار را بکند چه می‌شود؟ بعد تازه این عاقلشه. ترامپ که رقیب این است ۳۶ تا پرونده تجاوز جنسی دارد. یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه! این شده رئیس جمهور، اصلا سقوط یک امپراطوری از همین‌جاش معلوم می‌شود. رقابت بین دو احمق، دو فاسد.

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • کرملین : تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • کرملین: تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • حضور در انتخابات از پشت میله‌های زندان؟