Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش جهان نيوز، مدیریت شهری در این دوره بارها از فساد و رانت در شهرداری سابق انتقاد کرده بود و همیشه مدیریت شهری در این دوره شفاف وخواهنده است.محسن پورسیدآقایی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در خصوص اجرای طرح ترافیک جدید از مسئله مبارزه با رانت خبر داده و عنوان کرده که طرح ترافیک بر اساس برنامه ریزی توزیع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یکی از موضوعاتی که معاون شهردار در خصوص آن اظهار کرده است توزیع کارت‌های طرح ترافیک شناور یا سیار، موضوعی که معاون شهردار تهران در خصوص توزیع این کارت‌ها عنوان کرده بود که تعداد این کارت‌ها محدوده بود و به نهادی امنیتی داده خواهد شد.

با اجرای طرح ترافیک جدید نیز مجوزهای شناور حذف نشد و برابر اعلام رسمی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران  امسال 10 هزار مجوز سیار طرح ترافیک توزیع شده است. به گفته پورسیدآقایی ، با استفاده از این کارت‌ها می‌توان با سه خودروی مختلف در یک روز، وارد محدوده طرح ترافیک شد و به همین خاطر عنوان «سیار» یا «شناور» به آنها اطلاق می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران زمانی که تغییر طرح ترافیک را کلید زد، به صراحت از کارت‌های شناور به‌عنوان رانت یاد کرد و با تاکید بر اینکه کسانی که سال‌ها رانت خوردند، رانت دادند و از جیب مردم برای خود یارگیری کردند، در حق شهروندان تهرانی خیانت رواداشته‌اند، تصریح کرد: اگر آنها واقعا معتقدند طرح ترافیک قبلی خوب بوده و طرح ترافیک جدید، خیانتی در حق شهروندان است، از ما بخواهند که اعلام کنیم در دوره پیشین چند کارت شناور با حدود قیمت 5 میلیون تومانی را به‌صورت رایگان پخش کرده‌اند.

در همان ایام خبر لغو مجوز و از رده خارج کردن حدود 600 کارت شناور که به شکل غیرقانونی در اختیار برخی افراد قرار گرفته بود منتشر شد. با این وجود مدیران ترافیکی جدید تهران در جریان بازنگری در طرح ترافیک جدید این مجوزهای منشأ رانت را حذف نکردند و 10 هزار مجوز سیار  امسال توزیع شد.

اما اخیراً مشخص شد که تعدادی از این کارت‌ها در اختیار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفته است که این سوال مطرح می‌شود که آیا شورای شهر یم نهاد امنیتی است؟
در همین زمینه علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در مورد اهدای کارت سیار طرح ترافیک به هر عضو با شارژ یک میلیون تومان اظهار کرد: برای هر عضو سه کارت سیار با شارژ یک میلیون تومان که به اندازه مصرف 30 روز است، صادر شده و البته تعدادی از اعضا نیز موافق نبوده و حتی این کارت‌ها می‌تواند به دو ماشین نیز تغییر داده شود و البته به نظر من نباید این کارت‌های شارژ شده در اختیار اعضا قرار داده می‌شد اما کارشناس‌های شورای شهر که مسائل نظارتی را دنبال می‌کنند، می‌توانند از این کارت‌های سیار استفاده کنند. چرا که در کل شورا تنها چهار خودرو وجود دارد که می‌توانند کارشناسان از آن استفاده کنند. هر چند که در سال 96 در مدتی که ما برای انجام کارهای هماهنگی پیش از ورود به شورا جلسه داشتیم نیز به هر عضو سه کارت شناور داده شد و به نظر می رسد همکارانمان نه برای استفاده شخصی بلکه برای کارشناسانشان این کارت‌ها را استفاده کنند هر چند که به نظر من خیلی این مسئله قابل پذیرش نیست.

وی در پاسخ به این انتقاد که چرا اعضای شورای شهر این کارت‌ها را قبول کرده‌اند؟ چرا که با شعار شفافیت در تضاد است و چرا با مسئولان مربوطه برخورد نکردند، گفت: من این انتقاد را قبول می‌کنم اما اعضا این کارت‌ها را گرفته‌اند تا همکارانمان که کارهای مرتبط  نظارتی‌مان را انجام می‌دهند، راحت‌تر باشند اما تصور نشود که این کارت‌ها برای استفاده شخصی است. هر چند که اگر این اتفاق نمی‌افتاد، بهتر بود.
منبع: تسنیم 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۷۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند انتخاب مشاور برای برقی‌سازی وسایل نقلیه کلید خورد

فرآیند انتخاب مشاور برای مطالعات طرح جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در سازمان حمل و نقل و ترافیک آغاز شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شهریار افندی‌زاده با تاکید بر ضرورت برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل پایتخت اظهار کرد: با توجه به اثرگذاری ویژه این طرح بر وضعیت و کیفیت زندگی شهروندان و لزوم بررسی اثرات اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی آن، در کنار اثرات حمل‌ و ‌نقلی در سطح شهر تهران، استفاده از خدمات شرکت‌های مهندسین مشاور، دارای تخصص‌‎های مرتبط با موضوع، مطالعه موردنیاز ما است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با اشاره به آغاز فرایند انتخاب مشاور از فراخوان دو فقره آگهی استعلام ارزیابی فنی و مالی در روزهای دوشنبه و چهارشنبه، 27 و 29 فروردین ماه 1403 در روزنامه همشهری خبر داد و گفت: از شرکت‌های مشاوری که دارای حداقل رتبه 2 در تخصص حمل و نقل هستند، دعوت کردیم برای دریافت اسناد انتخاب مشاور، از اول تا هشتم اردیبهشت ماه 1403 به سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران مراجعه کنند.

افندی‌زاده افزود: مکان‌یابی و طراحی ایستگاه‌های شارژ وسایل نقلیه برقی (به تفکیک اتوبوس، تاکسی، خودرو شخصی و موتورسیکلت) با در نظر گرفتن معیارهای ترافیکی (اثرسنجی ترافیکی)، زیرساخت‌های برقی (دیماند و تامین برق ایستگاه‌ها) و مکانیکی مورد نیاز و الزامات معماری و شهرسازی، از مهم‌ترین موضوعاتی است که در مطالعات طرح جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در شهر تهران بطور کامل بررسی می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران همچنین به تعیین اولویت خطوط اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهر تهران برای برقی‌سازی ناوگان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: مدل‌های اقتصادی نحوه مالکیت تاکسی و موتورسیکلت‌ برقی با توجه به قیمت موجود تاکسی‌ و موتور بنزینی، از دیگر موارد مورد بررسی در مطالعات طرح جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در شهر تهران است.

افندی‌زاده با اشاره به اثرات ترافیکی، زیست‌محیطی، اجتماعی و اقتصادی برقی‌سازی وسایل نقلیه در پایتخت، تصریح کرد: بررسی پدافند غیرعامل جهت جانمایی و استقرار ایستگاه‌های شارژ و تدوین مدل قیمت‌گذاری و هزینه شارژ وسایل نقلیه، سایر موضوعاتی هستند که در این طرح به صورت همه‌جانبه و از زوایای مختلف مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران گفت: براساس قانون هوای پاک، شهرداری تهران نسبت به حل مشکل آلودگی هوا دارای مسئولیت‌ها و وظایفی است که در راستای تحقق آن باید اقدام های لازم را انجام دهد.

 افندی‌زاده گفت: در همین راستا مدیریت شهری با انعقاد قراردادهایی در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی برقی (اتوبوس و تاکسی برقی) با سرمایه‌گذار چینی، تلاش کرده تا هر چه زودتر موضوع کمبود و فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی را حل کند و با برقی‌سازی ناوگان، میزان آلودگی هوای تهران را کاهش دهد.

 افندی‌زاده افزود: در بازه زمانی مشخصی، 25 هزار دستگاه سدان، 2500 دستگاه خودروی SUV و 10 هزار دستگاه وَن به حوزه حمل و نقل عمومی شهر تهران وارد می شود. 

صیانت از جان شهروندان با برقی‌سازی خودروها

به گفته مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، ورود خودروهای برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی، علاوه بر تغییر مبلمان شهری و ارتقای سطح ارائه خدمات به شهروندان، موجب انتقال تکنولوژی تولید نیز خواهد شد که تأثیر بسزایی در سرعت تولید خودرو و به‌روزرسانی صنعت خودرو دارد و علاوه بر آن، در کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوای ناشی از آن نیز بسیار مؤثر است.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • فراخوان برای واگذاری هزار دستگاه تاکسی برقی در تهران از هفته آینده
  • ترافیک سنگین در جاده چالوس
  • اقدامات شهرداری تهران برای برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی
  • اقدامات غلط شهرداری برای از بین بردن سفید بالک‌ها؛ از آبشویی تا نصب کارت‌های زرد روی درختان
  • عدم راه اندازی مجتمع بنکداران مواد غذایی همدان
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران _ کرج_ قزوین
  • فرآیند انتخاب مشاور برای برقی‌سازی وسایل نقلیه کلید خورد
  • وضعیت بزرگراه شیخ زائد دبی بعد از بارندگی! | از ترافیک سنگین تا خودروهای شناور در آب | ببینید
  • دستگیری باند کلاه‌برداران اسکیمری در کرمانشاه