Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-26@19:18:09 GMT

صنعت برق بلاتکلیف

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۲۷۴۸۰

صنعت برق بلاتکلیف

به گزارش پارس نیوز،  ماجرای قطع برق حالا نه تنها اعتراض سلبریتی ها را به دنبال داشته است که می بینیم شهروندان از ساختمان روشن شهرداری در نیمه شب فیلم می گیرند و در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند یا نانوایانی که به نشانه اعتراض خمیرهای ترشیده و فاسد را روی پله های اداره برق پهن می کنند.

اما در حالی قطعی های مکرر برق در هفته های اخیر اعتراضات بسیاری را به همراه داشته که نگاهی به آمارها نشان می دهد که ایرانی ها 3برابر متوسط جهانی برق مصرف می کنند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اضافه مصرفی که بسیاری از دولتمردان و البته کارشناسان ریشه آن را در ارزانی این انرژی پاک می دانند. طبق اعلام مدیرکل دفتر راهبری وزارت نیرو 75 درصد ایرانی ها ماهانه کمتر از 25 هزار تومان پول برق پرداخت می کنند.

حالا بسیاری علاج جمع شدن بساط بریز و بپاش های برقی را واقعی کردن قیمت ها می دانند و معتقدند که اگر دولت 25 هزار میلیارد تومان تفاوت قیمت برق تکلیفی و قیمت تمام شده برق که در سال های گذشته در قالب یارانه به مردم پرداخت کرده ، صرف ایجاد زیرساخت ها می کرد، امروز شرایط به مراتب بهتر بود.

از همایون حائری معاون وزیر نیرو گرفته که می گوید تا زمانی که قیمت‌ها اصلاح نشود مردم به سمت استفاده از انرژی های خورشیدی پیش نخواهند رفت تا رییس سابق سندیکای برق که معتقد است واقعی نبودن قیمت برق سرمایه گذاری در این بخش را کاهش داده است،‌می گوید: باید به برق به عنوان یک کالای تمام‌شده نگاه کرد و نسبت به قیمت توزیع آن تجدیدنظر شود .

حمیدرضا صالحی عضو پارلمان بخش خصوصی بر این باور است که واقعی سازی قیمت برق باعث می شود که الگوی مصرف اصلاح شود و به رقم های قابل توجهی از کاهش هزینه ها برسیم. به عنوان مثال همین موضوع تغییر ساعت کار ادارات موجب شد دو هزار مگاوات در مصرف برق صرفه جویی شود که اگر این الگو در سایر بخش ها تکرار می شود می توانیم به عدد قابل توجهی برسیم.

او برق را یک صنعت زیرساختی توصیف کرد که بهره‌برداری از کارهای صورت گرفته چند سالی طول می‌کشد و معمولا هر دولتی ثمره کارهای دولت قبل را می‌برد. او ادامه داد: در دولت هفتم و هشتم 44 هزار مگاوات ظرفیت نصب شده تولید برق بود و 17 هزار مگاوات هم قرارداد، یعنی حدود 40 درصد سرمایه‌گذاری برای آینده، در وزارت نیرو امضا شده بود که تحویل دولت نهم و دهم شد. ضمن این که همین قراردادها بعضا تا 70 درصد پیشرفت داشت و پروژه‌های نیروگاهی آن اجرا شده بود. در انتهای دوره دولت نهم و دهم 65 هزار مگاوات و فقط 5 هزار 600 مگاوات قرارداد به دولت یازدهم تحویل می‌دهد یعنی حدود شش تا هفت درصد سرمایه‌گذاری برای آینده. این همان موقعی بود که باید برای تامین برق در آینده احساس نگرانی می‌کردیم. یک شبه نمی‌توان یک نیروگاه را به مدار آورد، سرمایه‌گذاری باید در دولت‌های گذشته انجام می‌گرفت .

او با بیان اینکه بسیاری از پروژه ها با 90 درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شده است، ادامه داد : در حال حاضر چیزی حدود 300 قرارداد برق به دلیل غیراقتصادی شدن، فسخ شده است و ضمانت نامه پیمانکاران ضبط می شود.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: برق شهرداری شبکه های اجتماعی انرژی پاک وزارت نیرو پول یارانه معاون وزیر انرژی سرمایه گذاری بخش خصوصی کاهش هزینه ساعت کار صرفه جویی صنعت دولت دولت نهم ایران برق سرمایه گذاری صنعت یارانه پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۷۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام ۱۰ پروژه عمرانی بلاتکلیف در شمال تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی صباغ افزود: توانستیم ۱۳۷ پروژه را در یکصد و هفتمین پویش امید و افتخار به شهروندان شمیران هدیه دهیم و ۶۶ پروژه توسعه محله‌ای را نیز در افتتاحیه پروژه‌های من شهردارم شهرداری تهران، قرار دهیم و سایر پروژه‌ها با غیر مستمرها نیز در طول سال افتتاح شد.

وی به اتمام پروژه‌هایی اشاره کرد که بالغ بر ۱۰ سال بلاتکلیف رها شده بود که مجموعه چند منظوره ریحانه از آن جمله بود که پس از ۱۳ سال از زمان شروع آن امسال مهیای استفاده شهروندان شد و همچنین مجموعه ورزشی شهدای شهرک نفت نیز پس از ۱۲ سال به اتمام رسید و ۵ مجموعه ورزشی دیگر نیز به مساحت ۱۸ هزار متر مربع در حال ساخت است که با اتمام آنها سرانه‌های ورزشی منطقه از ۱۷ سانتی‌متر به ۳۰ سانتی‌متر برای هر فرد خواهد رسید.

شهردار منطقه یک گفت: تلاش‌های منطقه در اجرای پروژه‌های احداثی نیز منجر به افزایش ۹۵ درصدی اعتبارات منطقه از ۸۸۲ میلیارد تومان به ۱,۶۶۵ میلیارد تومان شده است که خود نویدبخش سرعت بخشی به اجرای پروژه‌ها در سال آتی است و سالی امید بخش و پر کار را پیش رو داریم و سعی خواهیم کرد در همه حوزه‌های عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری، فضای سبز، اجتماعی و فرهنگی و… تلاش کنیم تا به رضایتمندی حداکثری اهالی شمیران برسیم.

اطلاع رسانی، نقش مهمی در ارتقای امید و رشد بالندگی جامعه دارد

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی اقدامات اجرایی نقش بسیار مهمی در شهردار منطقه یک گفت: اطلاع رسانی و تولید خبر و محتوا مهم‌ترین وظیفه در روابط عمومی‌های سازمان است و اگر در این زمینه ۳۰ درصد توان اجرایی را بر اطلاع رسانی بگذاریم کم است چرا که اگر کار خوب در این حوزه انجام شود امید در جامعه افزایش پیدا می‌کند.

صباغ افزود: همه حوزه‌ها در حال انجام حجم بالای کار و خدمات هستند ولی ضعف در اطلاع رسانی وجود دارد و معرفی پروژه‌ها به مردم خوب اجرا نمی‌شود و به اهمیت رسانه دقت لازم نمی‌شود.

شهردار منطقه یک با اهمیت دانستن فضای مجازی در جامعه کنونی گفت: ۷۰ درصد اطلاع رسانی‌ها در حوزه شبکه‌های اجتماعی و مجازی است ولی هنوز مدل‌های سنتی در ادارات استفاده می‌شود.

وی افزود: خبر و محتوا باید مبتنی بر سلیقه و جذابیت مورد توجه شهروندان تنظیم و تولید شود و در حال حاضر مخاطبین به اخبار کوتاه و در حد تیتر و عکس بیشتر توجه می‌کنند و اگر خبر برای آنها جذابیت داشته باشد ادامه اطلاعات را می‌خوانند.

صدیقه محمدبیگی مدیر روابط عمومی منطقه نیز در این گردهمایی بر تشکیل شبکه‌های اطلاع رسانی تاکید کرد و گفت: نیاز است با تهیه گروه‌های خبری بین روابط عمومی‌ها تمام ادارات از اقدامات و کارهای اجرایی یکدیگر مطلع شوند و یکدیگر را در اطلاع رسانی به شهروندان یاری دهند.

وی در جلسه با روابط عمومی‌ها، استفاده از شبکه‌های اجتماعی محلی را یکی از مهمترین راه‌های اطلاع رسانی برای شهروندان دانست و گفت: در جلسه‌ای که چندی پیش به همین منظور برگزار شد با ادمین‌های کانال‌های خبری محلات ارتباط برقرار کردیم تا بتوانیم اطلاعات و اقدامات را به نحو موثرتری در جامعه اطلاع رسانی کنیم.

کد خبر 6088866

دیگر خبرها

  • قیمت گذاری دستوری بیشتر باعث افزایش قیمت لاستیک می شود
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • اتمام ۱۰ پروژه عمرانی بلاتکلیف در شمال تهران
  • مزایده ۷ هزار چای تن خارجی بلاتکلیف
  • بلاتکلیف شدن کارکنان شرکت فروسیلیس ملایر در پی تعطیلی این شرکت
  • شکلات از طلا سبقت گرفت!
  • وزارت صنعت بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند
  • رشد جنون آمیز قیمت کاکائو در جهان؛، شکلات از طلا سبقت گرفت!