Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حاج علی اکبری در نامه ای خطاب به رئیس دانشگاه آ‌زاد اسلامی بر لزوم توجه به تغییر ماهیت مسجد جامع نور ولایت از اداری به عمومی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان،چندی پیش بود که مسجد جامع نور ولایت در منطقه سوهانک با مشکلات فراوانی روبرو شد، به طوری که اقامه نماز برای مردم به دلیل همجواری این مسجد با مجتمع سوهانک کمیته امداد امام خمینی(ره) امکان پذیر نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته نمازگزاران و امام جماعت آن، مسئولین کمیته امداد وانمود می کردند که این مسجد نباید کاربری عمومی داشته باشد و متولی اصلی آن مجمتع سوهانک است و کاربری آن تنها برای کارکنان این مجتمع است.

 

با توجه به اینکه در صیغه مسجد کاربری عمومی برای آن خوانده شد به همین جهت خبرگزاری شبستان با انتشار گزارش های متعدد در مورد نارضایتی اهالی منطقه سوهانک در مورد بسته شدن در این مسجد، سعی کرد تا با پیگیری آن، کمی از بار مشکلات بر دوش مسئولان مسجد جامع نور ولایت و دغدغه های مردم این منطقه را بکاهد. خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد و نیز انعکاس نظرات مراجع عظام تقلید در مورد پیگیری برای بازگشایی در مسجد، بعد از مدتی شاهد باز شدن در مسجد و حضور پر شور مردم این منطقه در این مسجد شدیم.

 

اما کمیته امداد امام خمینی(ره) که بنا داشت، طبق توافق نامه این مجتمع را به وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی واگذار کند به گفته فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) معامله با این وزارتخانه مورد توافق قرار نگرفت و دانشگاه آزاد اسلامی، مجتمع سوهانک را به ارزش 900 میلیارد تومان خریداری کردند، زیرا که کمیته امداد امام خمینی(ره) بنا دارد، پول حاصل از فروش مجتمع سوهانک را در صندوق امداد ولایت و برای پرداخت وام ضروری مددجویان سپرده گذاری کند.

 

به دنبال واگذاری این مجمتع به دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام حاج علی اکبری، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد طی  نامه  ای به فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از وی درخواست کرد، تغییر ماهیت مسجد از «اداری» به «عمومی» را مورد توجه قرار گیرد.

 

  در متن نامه رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آمده است:

 با عنایت به ابتکار و سرمایه گذاری کمیته امداد امام خمینی(ره) در احداث مسجد جامع نور ولایت و نظر به قرار گرفتن این مسجد در حریم و فضای اداری در زمان تولیت کمیته امداد با توافق فی ما بین کمیته و مرکز رسیدگی به امور مساجد قرار شد که ماهیت مسجد جامع نور ولایت از اداری به عمومی تغییر یافته و در صورت واگذاری و فروش اراضی به شخصیت حقوقی دیگر، با حفظ حقوق مسلمین در بهره برداری از مسجد بر اساس ضوابط مرکز رسیدگی به امور مساجد تولیت مسجد برای شخصیت حقوقی مفروض باشد که این تصمیم ارزشمند هم جهت با تدابیر رهبر فرزانه انقلاب در خصوص نحوه اداره مساجد در استان تهران است. بر اساس مطابق ضوابط مرکز رسیدگی به امور مساجد که شناسه به این مسجد تعلق گرفته و امام جماعت واجد شرایط جهت استقرار در مسجد نور ولایت معین و منصوب گردید.

 

 در بخش دیگری از این نامه آمده است که مطابق روال تعریف شده، مسجد و متعلقات آن در بخش عمومی دارای انتفاع مردمی است و در بخش دانشگاهی مورد استفاده فعالیت دانشجویی خواهد بود که این فعالیت ها با مدیریت  امام جماعت مسجد و امنای مسجد با ترکیب دو نماینده از سوی دانشگاه، یک نماینده از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد و دو نماینده از سوی اهالی و ساکنین محل( با تشخیص و معرفی امام جماعت) که مطابق ضوابط مرکز دارای حکم رسمی خواهند بود، فعالیت می کنند.

 

 در بخش پایانی این نامه که خطاب به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی است، آمده است: با توجه به توقع ایجاد شده در بین اهالی محل و ضرورت انطباق فعالیت های آن این مسجد با منویات مقام معظم رهبری دستور حضرتعالی مبنی بر تسهیل این امر راهگشا و مورد توقع و انتظار است، امیدوارم با تدبیر جنابعالی،نیت بانیان خیر این مسجد تحقق یابد.

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت مجلس روز دختر دولت ترامپ مساجد جشن های دهه کرامت آیت الله مکارم شیرازی دریاچه ارومیه مسجد جامع نور ولایت مسجد طراز اسلامی مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۷۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: چشم انداز روشنی برای توسعه کشور وجود دارد

معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت توانست به دستاوردهای مهم اقتصادی از جمله نیل به رشد نقدینگی ۲۴ درصدی، کاهش بیکاری و تورم و همچنین رشد اقتصادی مثبت پس از چندین دوره رشد منفی، دست یابد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، نخستین رویداد کارآفرینی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

مخبر: رویه فعلی ثبت سفارش و تخصیص ارز باید تغییر کند مخبر صبح امروز (دوشنبه) در این رویداد، با تاکید بر اینکه نیروهای نخبه، خلاق و کارآفرین سرمایه اصلی کشور هستند، تصریح کرد: نقطه تحول اقتصادی کشور و تحقق شعار سال با تکیه بر کارآفرینان و نسل جوان کشور محقق می شود.

وی با قدردانی از اقدامات و تلاش‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای توانمندسازی و حمایت از مددجویان و به‌ویژه با تمرکز بر دانش آموزان و نسل جوان تحت پوشش این سازمان، گفت: کشور ما از ظرفیت‌های خدادادی و منابع طبیعی بسیاری برخوردار است اما مزیت بزرگ‌تر و ارزشمندتر حضور همین نیروی جوان و تحصیل‌کرده است که به‌عنوان یک قوه پیشران ظرفیت‌های کشور را شکوفا می‌سازد.

معاون اول رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر رویکرد اقتصاد جهان به سمت اقتصاد دیجیتال امروزه شاهد هستیم برخی از کارآفرینان و سرمایه‌داران بزرگ جهان از نسل نوجوان هستند و مقتضیات اقتصاد دیجیتال چنان است که سن و تحصیلات نمی‌شناسد و با بهره‌گیری از خلاقیت فردی می‌توان به نتایج بزرگ دست یافت.

مخبر با تاکید بر اهمیت تربیت نیروی کارآفرین، مستعد و خلاق در کشور، افزود: در جلسه‌ای با اتاق بازرگانی بر این مهم تاکید شد که باید هنرستان‌ها در کنار کارخانه‌های بزرگ کشور تأسیس شوند تا دانش‌آموزان ضمن تحصیل، در محیط واقعی و عملی هم آموزش‌های لازم را در کارخانه‌ها و صنایع فراگیرند.

وی خطاب به دانش‌آموزان هنرستانی و کارآفرینان جوان، تاکید کرد: شما می‌توانید نقطه تحول کشور باشید و قطعا جهش تولید با فعالیت بخش خصوصی و نخبگان محقق می‌شود.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: تلاش‌ها و حرکت چند سال گذشته کمیته امداد با توجه به منویات مقام معظم رهبری، تمرکز بر توانمندسازی مددجویان بوده است و در این مسیر تبدیل مددگیرنده به مددکننده الگویی است که باید در سرتاسر کشور دنبال شود.

مخبر تاکید کرد: دولت سیزدهم و رئیس جمهور اعتقاد و ایمان محکمی به فعالیت‌های کمیته امداد دارند و دولت خود را موظف به پشتیبانی از این سازمان مردمی در راستای کاهش فقر و محرومیت در کشور می‌داند.

وی در ادامه چابکی،‌ انقلابی بودن و عدالت‌محوری را از ویژگی‌های کم‌نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) برشمرد و خاطر نشان کرد: اعتماد مردم به کمیته امداد بزرگترین سرمایه این سازمان است و این مجموعه با بدنه اداری و مدیریتی متعهد خود همواره در طول سالیان گذشته مشغول خدمت‌رسانی به طبقه آسیب‌پذیر جامعه بوده است.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اقدامات و تلاش‌های دولت برای رفع مشکلات اساسی در کشور در دو سال گذشته ادامه داد: دولت توانست به دستاوردهای مهم اقتصادی از جمله نیل به رشد نقدینگی 24 درصدی، کاهش بیکاری و تورم و همچنین رشد اقتصادی مثبت پس از چندین دوره رشد منفی، دست یابد و معتقدیم کشور در وضعیتی است که چشم انداز روشنی برای توسعه دارد.

مخبر در ابتدای سخنان خود نیز با اشاره به راهبردهای منبعث از قرآن و دین مبین اسلام در اندیشه های امام راحل و بنیانگذار جمهوری اسلامی، گفت: امروز کشورهای قدرتمند و نظام سلطه در دنیا نه تنها جرئت مقابله نظامی با ایران را ندارند بلکه حتی از سخن گفتن درباره آن هم عاجز هستند و جمهوری اسلامی ایران با پایه گذاری امام خمینی (ره)‌ و رهبری مقام معظم رهبری در تمام مسائل سیاسی،‌ امنیتی و روابط بین الملل می‌درخشد و قدرت‌ها و کشورهای منطقه و جهان بدون گرفتن نظر جمهوری اسلامی ایران قدرت تصمیم‌گیری در منطقه ما را ندارند.

مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در این مراسم با اشاره به 10800 نخبه تحت پوشش کمیته امداد، گفت: در حوزه اشتغال تحقق شعار سال را با اعتقادی راسخ جلو می بریم و زمینه های حمایت از 1 میلیون و 321 هزار مستعد اشتغال با حمایت های دولت سیزدهم فراهم است.

همچنین پیش از این مراسم مخبر از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های دانش آموزان هنرستان‌های تحت پوشش کمیته امداد بازدید کرد و در انتهای این مراسم نیز از برخی از برگزیدگان و دانش آموزان کارآفرین با حضور مخبر و اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

لازم به ذکر است خدمات توانمندسازی، مهارتی و تحصیلی دانش آموزان هنرستانی در سال 1402 با تلاش های کمیته امداد امام خمینی (ره) با برگزاری 32 اردوی راهیان پیشرفت در 31 استان، 10 هزار ساعت مشاوره شغلی، تشکیل هزار پرونده شغلی و اعطای وام کارگشایی به بیش از 65 هزار مددجوی هنرستانی تحت پوشش کمیته امداد انجام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • افتتاح مرکز جامع غربالگری اتباع در شهرستان ری
  • مددخواهی بیش از هزار نفر در سفر رییس‌جمهور به استان سمنان از کمیته امداد
  • تغییر معماری تاریخی اصفهان برگرفته از روحیه انسان‌ها
  • ایرانیان در سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان صدقه دادند
  • نخبگان سرمایه‌های اصلی کشور هستند
  • مخبر: چشم انداز روشنی برای توسعه کشور وجود دارد
  • خودکفایی ۲ هزار خانوارتحت حمایت کمیته امداد
  • فرهنگ سازی و اغنای عمومی در حوزه عفاف حجاب اساسی و ضروری است