Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اهمیت و ضرورت پرداختن و تبیین واقعه غدیر گفت: کیفیت برنامه‌های اجرایی در حوزه غدیر باید ارتقاء پیدا کند. ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱ استانها کرمان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی امروز صبح در جلسه بنیاد بین‌المللی غدیر استان کرمان اظهارداشت: مسئله غدیر را می‌توان با همدلی بهتر برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امامت در راستای رسالت اتفاق افتاده است خاطر نشان کرد: امامت در نگاه تشییع جزو اصول اعتقادی بوده و ما در مذهب تشییع اصل امامت را فعل خداوند می‌دانیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه بعضی از مسلمانان نه اینکه امامت را قبول نداشته باشند بلکه به امامت به‌عنوان فعل بشر نگاه کرده‌اند بیان کرد: قداست امامت به فعل خدا بودن و الهی بودن آن است.

وی با بیان اینکه نگاه تشییع به امامت یک نگاه پیشرو بوده و امام را منصوب از طرف خدا می‌داند خاطر نشان کرد: واقعه غدیر در مسیر راه بازگشت پیامبر از حجه‌الوداع اتفاق افتاد و همه این زمان و مکان در واقعه غدیر تعیین شده از سوی خداوند بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه پیامبر بزرگوار اسلام(ص) بعد از سفر آخرین حج خود و فرمان الهی مسئله امامت محقق شد افزود: در این زمان و مکان هیچ حادثه تاریخی واقع نشده تا مسئله غدیر تحت تاثیر هیچ واقعه دیگری قرار نگیرد و نشان دهنده یک روز باعظمت در تاریخ اسلام است.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت پرداختن و تبیین واقعه غدیر گفت: گسترش غدیر یک مسئله بااهمیت است و کیفیت برنامه‌های اجرایی را در این حوزه باید بالا برد.

انتهای پیام/ ت

R7860/P1336/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۷۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بافت شهرسازی و معماری در قم باید با نگاه اسلامی باشد

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، گفت: بافت شهرسازی و معماری در قم باید با نگاه اسلامی و نگاه به حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار نوروزی عباس ذاکریان، فرماندار قم که در دفتر مدیریت حوزه‌های علمیه کشور در قم برگزار شد، اظهار داشت: قم یک جهانشهر ویژه و کانون معارف است.

وی با اشاره به اینکه بافت شهرسازی و معماری در قم باید با نگاه اسلامی و نگاه به حرم مطهر حضرت معصومه(سلام الله علیها) و مسجد مقدس جمکران باشد، مطرح کرد: این نگاه باید گسترش پیدا کند و وضعیت فعلی قابل قبول نیست.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه باید یک حرکت علمی آغاز شود، عنوان کرد: در زمان صفویه یک نابغه علمی در اصفهان حضور داشت که محصول آن معماری‌های شهرسازی اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه باید یک الگوی برآمده از یک ذهن علمی، فنی و الهی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید به صورت عمیق‌تر و جامعه‌تر اقدام کنیم و در این راستا می‌توانیم در معرفی شخصیت‌های برجسته و فنی حوزوی همکاری داشته باشیم.

اعرافی با بیان اینکه در بافت حرم و اطراف حرم نگاه به تسهیل رفت آمد زائرین و طلاب نیست، تصریح کرد: قم سرمایه ارزشمندی در دنیا دارد و می‌تواند در عرصه زیارت گردشگری موفق‌تر عمل کند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه تقریبا هیچ نقطه‌ای از دنیا وجود ندارد که تحصیل‌ کرده‌ای از قم در آن وجود نداشته باشد، افزود: متاسفانه در خود قم نسبت به این جایگاه و قدرت توجهی وجود ندارد و اگر این موضوعات برای مردم تبیین شود موجب افتخار آن‌ها است، چرا که این موضوعات هویت قم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم برخورد با مسئله روزه‌خواری علنی
  • گردشگری را از شهر خودمان آغاز کنیم
  • گردشگری را از شهرهای خودمان آغاز کنیم
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • لزوم پیگیری جدی و نگاه همه‌جانبه در تامین اعتبارات
  • نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی در خارج از کشور گسترش می‌یابد
  • بافت شهرسازی و معماری در قم باید با نگاه اسلامی باشد
  • هم فکری و مشارکت مردم خارگ در حوزه عملیات عمومی افزایش می‌یابد
  • کیفیت خدمات و تیراژ قطعات یدکی سایپا افزایش می یابد