Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@20:29:20 GMT

هجوم مهاجران به مازندران

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۲۷۹۴۲

هجوم مهاجران به مازندران

ساعت24-یک استاد دانشگاه گفت: افزایش جمعیت و تبعات مهاجرت به مازندران طبیعتا باعث فشار به منابع آبی، تولید زباله، تغییرات کاربری در مراتع و اراضی کشاورزی می‌شود.

عزیر عابسی با بیان که مهاجرت از استان‌های جنوبی به سمت استان‌های شمالی از جمله مازندران، گیلان، گلستان، البرز و تهران نیاز به بررسی و مطالعه دارد، اظهار کرد: بارگذاری بیشتر روی منطقه مازندران و فشار به محیط زیست با توجه جمعیت ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیونی مازندران مشکلات زیادی در موضوع زباله بوجود می آورد و اگر یک میلیون نفر طی چند سال آینده به این جمعیت اضافه شوند، همه مشکلات تجدید شده و چه بسا مسبب ایجاد مشکلات بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به این که بهترین زمین های منطقه روز به روز تبدیل به ویلاهایی می شوند که سالی دو بار هم از آن ها استفاده نمی‌شود، افزود: نه مسئولین، نه متخصصین و نه مردم عادی هنوز موضوع تبعات مهاجرت در مازندران را جدی نگرفته یا هنوز خود را آماده این مسئله نکردند؛ همه باید آگاهی لازم برای جلوگیری از مشکلات بیشتر را داشته باشند.

دبیر اتاق فکر پسماند و زباله مازندران در ادامه تصریح کرد: آموزش صحیح مراقبت از محیط زیست و آشنایی بیشتر با مشکلات حال حاضر مازندران در اولویت اول بوده و می طلبد تا مدارس و دانشگاه ها را آگاه کنیم که زندگی دنیای مدرن به این صورت بوده و این آینده پیش رو ما است که باید خود را به آن برسانیم.

وی بیان کرد: واقعیت ماجرا و اصل موضوع بحران و مشکلات سال‌های اخیر باید به همه گفته شود و از آن‌ها بخواهیم همراهی کنند تا بتوانیم مسئله را مدیریت کنیم؛ اخیرا دکتر مکنون دکترای مهندسی منابع آب اعلام کردند که ۷۰ درصد زمین دچار خشکسالی شده و ما باید جمعیت ۸۰ میلیونی را در ۳۰ درصد باقی مانده مدیریت کنیم.

عابسی تصریح کرد: اگر ۳۰ درصد از کشور شمال کشور و مازندران باشد، داشتن آگاهی لازم بوده تا از لحاظ مدیریتی به سمت مدیریت جامع برویم. ما با داشتن تمامی منابع هنوز نتوانستیم مدیریت لازم را داشته باشیم و نسبت به تمام منابع، مدیران ناکارآمدی بودیم بنابراین باید آموزش و آگاهی دادن را در دستور کار قرار داد.
انتهای پیام

ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۷۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی در راستای اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ یک هکتار از اراضی ملی را از ید متجاوزین خارج و اعاده به وضع سابق کردند   بر اساس این گزارش این ماموریت با حضور نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد بندپی شرقی و نیرو‌های حفاظتی شرکتی انجام شد.   اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران از مردم خواست هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی، تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع دهند

دیگر خبرها

  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • انتطار مردم پارسیان برای دریافت زمین‌های طرح جوانی جمعیت
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری
  • برگزاری نشست آب، صلح و تاب آوری
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • انسداد ۱۰ محور روستایی براثر سیلاب بهاری در مازندران