Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: سطح مسابقات وزن های سبک کشتی فرنگی در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا بسیار سخت و در حد پیکارهای جهانی است، اما از موجودیت کشتی ایران در جاکارتا دفاع می کنیم.

«علی اشکانی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی این سال ها کادر فنی و کشتی گیران حریفان آسیایی خود را به خوبی شناخته اند و به طور حتم با توجه به حضور تعداد زیادی از عنوان داران جهان و المپیک از قاره آسیا در سبک وزن، کار بسیار سختی را در بازی های آسیایی پیش رو خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: حریفان اصلی ایران از کشورهای ژاپن، کره جنوبی، کره شمالی، چین، قزاقستان، ازبکستان و قرقیزستان هستند که کادر فنی، همگی آنها را به طور کامل آنالیز کرده اند.
اشکانی بیان داشت: ملی پوشان ایران نشان داده اند در شرایط سخت هم می توان کارهای بزرگی را انجام داد؛ به شرط آنکه اتحاد و همدلی که اکنون در اردوی تیم ملی است تا پایان بازی های آسیایی ادامه داشته باشد.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بیان داشت: در 60 کیلوگرم، فرنگی کار ژاپنی که حمید سوریان را شکست داد و یا نماینده ازبکستان دارنده برنز بازی های المپیک، مهمترین حریفان نماینده ایران در این وزن هستند.
وی ادامه داد: در وزن های سنگین، فرنگی کاران کشورمان همیشه جزو سه نفر برتر آسیا بودند و بیشترین قهرمانی را کسب کرده ایم و به نسبت سبک وزن ها، کارمان آسان تر است، اما به این معنی نیست که حریفان دست و پا بسته ای را پیش رو داشته باشیم.
اشکانی بیان داشت: برای مثال «تینالیف» قزاقستانی در 130 کیلوگرم دارای مدال برنز و نقره جهان است و نماینده این وزن ایران در بازی های آسیایی کار مشکلی را مقابل او خواهد داشت و باید برنامه مناسبی برای شکست این کشتی گیر قزاق داشته باشیم.
دارنده مدال نقره جهان ادامه داد: در وزن 97 کیلوگرم با توجه به مصدومیتی که طی این سال ها برای «مهدی علیاری» اتفاق افتاد و همچنین محرومیت «سید مصطفی صالحی زاده» (دوپینگ) از هیچ کدام از این نفرات نمی توانیم استفاده کنیم و سایر مدعیان نیز تجربه آسیایی ندارند. در این وزن شرایط برایمان دشوار است؛ با این وجود حرف های زیادی برای گفت خواهیم داشت.
سرمربی اردبیلی تیم ملی کشتی فرنگی ادامه داد: در وزن 87 کیلوگرم، «حسین نوری» دارنده مدال برنز جهان یکی از نامزدهای پیراهن تیم ملی در بازی های آسیایی است و در وزن 77 کیلوگرم «پژمان پشتام» و «محمد علی گرایی» هر دو شرایط خوبی دارند و به نظر می رسد در صورت حضور در تیم ملی از مدعیان کسب مدال طلا در جاکارتا خواهند بود.
وی گفت: در وزن 67 کیلوگرم نیز هر کدام از نمایندگان ایران اعزام شوند، کم تجربه و در عین حال پر ادعا خواهند بود. در 60 کیلوگرم نیز «مهرداد مردانی» علی رغم حضور چند مدعی داخلی، طی این سال ها، کشتی گیر شش دانگ و سرسختی بوده و در بازی های آسیایی نیز مبارزه های سختی پیش روی او خواهد بود.
اشکانی تصریح کرد: کره جنوبی که در چند سال گذشته از کشتی گیران مطرح خود در میادین استفاده نکرده بود، یک بار دیگر قهرمانان پا به سن گذاشته خود را در وزن های 77، 67 و 60 کیلوگرم برای بازی های آسیایی فراخوانده و به نوعی همگی آنها را دوباره نبش قبر کرده است.
وی گفت: سطح کیفی رقابت های کشتی در بازی های آسیایی به طور حتم، بسیار بالا خواهد بود و اگر داوری ها خوب و منصفانه باشد به طور حتم نمایندگان کشورمان، نتایج خوبی را رقم خواهند زد.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به انتظارات زیاد مردم و مسوولان از کشتی گفت: وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی ورزش باید مدیریت منصفانه ای داشته باشند و مساوات را در بین رشته ها برقرار کنند که متاسفانه طی این سال ها این گونه نبوده است.
وی یادآور شد: همه ورزشکاران ملی پوش در رشته های مختلف و همچنین کشتی گیران سرباز این کشور هستند و برای افتخارآفرینی تلاش می کنند.
تیم منتخب کشتی فرنگی روزهای دوم و سوم تیر در رقابت های بین المللی جایزه بزرگ مجارستان و روزهای 12 تا 15 تیر در تورنمنت گرجستان حضور یافت و نتایج ملی پوشان در این دو تورنمنت، در انتخاب آنها برای حضور در بازی های آسیایی، تاثیر خواهد داشت.
اردوی تیم ملی کشتی فرنگی که از 16 تیر در محل خانه کشتی عبدالله موحد تهران آغاز شده بود، روز گذشته (سه شنبه) با برگزاری تمرین کشتی به پایان رسید.
بنا به گفته علی اشکانی سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، مرحله جدید اردوی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در بازی های آسیایی جاکارتا از روز 31 تیرماه آغاز می شود.
اشکانی همچنین در مورد نفرات اعزامی به رقابت های جام وهبی امره ترکیه گفت: این مسابقات که یکی از تورنمنت های مطرح کشتی جهان و جزء سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی است، روزهای 29 تا 31 تیرماه در شهر استانبول برگزار می شود و ما در نظر داریم رامین طاهری در وزن 87 کیلوگرم و مهدی علی یاری و امیرحسین حسینی در وزن 97 کیلوگرم را به این رقابت ها اعزام کنیم.
مسابقات کشتی در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا روزهای 28 تا 31 مرداد در کشور اندونزی برگزار خواهد شد.
رشته کشتی در بازی های آسیایی در وزن های المپیکی برگزار می شود؛ به طوری که در کشتی آزاد، کشتی گیران وزن های 57، 65، 74، 86، 97، 125 کیلوگرم و در کشتی فرنگی کشتی گیران وزن های 60، 67، 77، 87، 97، 130 کیلوگرم حضور خواهند داشت. شش وزن نیز به کشتی زنان اختصاص داده شده است.
این در حالی است که در بازی های آسیایی 2014 در اینچئون کره جنوبی، کشتی گیران در هشت وزن به میدان رفتند که حاصل آن 2مدال طلا و پنج مدال برنز در کشتی فرنگی و چهار مدال طلا و یک نقره در کشتی آزاد برای کاروان ایران بود.
ورزشی**1067**1584

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش كشتي فرنگي بازي هاي آسيايي اشكاني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۸۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاویانی نژاد با عبور از دیوار چین به پاریس رسید

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های کشتی فرنگی کسب سهمیه المپیک پاریس از صبح امروز (یکشنبه) در شهر بیشکک قرقیزستان در حال برگزاری است و ایران که در دو وزن 77 و 87 کیلوگرم موفق به کسب سهمیه نشده بود، امیدوار بود تا این دو سهمیه باقی مانده را توسط امین کاویانی نژاد و علیرضا مهمدی کسب کند.

در وزن 77 کیلوگرم امین کاویانی نژاد امروز پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 7 بر 1 علی محمد ال عبوداح از عراق را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. 

کاویانی نژاد در این مرحله برابر لی یو از چین قرار گرفت و در حالی که تاکتیک خاصی را برای پیروزی مقابل حریف چینی در نظر گرفته بود، با اخطاری که داوران به خاطر استفاده از پا به او در خاک دادند و در ادامه باراندازی که خورد، برنامه های او و کادرفنی بهم ریخت.

بعد از 5 بر صفر شدن کشتی به سود فرنگی کار چینی، امین کاویانی نژاد موتور خود را روشن کرد و بعد از خاک کردن حریف در تایم اول، در تایم دوم 4 امتیاز متوالی گرفت تا در نهایت 6 بر 5 برنده کشتی لقب بگیرد. حتی در صورت تساوی 5 بر 5 هم کاویانی نژاد به خاطر گرفتن دو اخطار از داوران بازنده بود.

بدین ترتیب سهمیه وزن 77 کیلوگرم برای کشتی فرنگی ایران توسط امین کاویانی نژاد به سختی کسب شد تا حالا فقط یک گام تا تکمیل شدن تیم حسن رنگرز در المپیک فاصله داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • برنز جام شاهد بر گردن فرنگی کار جوان قمی
  • برنز جام شاهد بر سینه فرنگی کار جوان قمی
  • سهمیه کشتی فرنگی در المپیک کامل شد
  • پایان سفر پرماجرای تیم ملی کشتی فرنگی(عکس)
  • پسر ایذه ای سهمیه های فرنگی را تکمیل کرد
  • سهمیه کشتی فرنگی ایران کامل شد؛ مهمدی به المپیک رسید
  • امین کاویانی‌نژاد سهمیه المپیک را کسب کرد
  • کاویانی نژاد با عبور از دیوار چین به پاریس رسید
  • تلاش ­دو فرنگی کار کشورمان برای کسب سهمیه
  • رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی سهمیه المپیک