Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-18@13:06:21 GMT

قاضی عسکر: اختلافات سیاسی در حج متجلی نشود

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۲۸۵۴۰

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به شرایط حساس جهان اسلام گفت: اختلافات سیاسی نباید در حج متجلی شود؛ چرا که حج جای تفرقه نیست بلکه محلی برای وحدت است.

حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی عسکر، در مراسم بدرقه نخستین گروه از زائران حج تمتع ۹۷ با بیان اینکه بیش از یک سال است که مجموعه‌ای در حال خدمت هستند تا تدارک حج را ببینند، خاطرنشان کرد: تمامی خدمتگزاران حج با عشق و اخلاص انجام وظیفه می‌کنند تا رضایت زائران را فراهم آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام قاضی عسکر با اشاره به اینکه شرایط امروز جهان اسلام بسیار حساس و خطرناک است، گفت: زائران باید حساسیت زمان و مکان را درک کرده و به توصیه امام صادق (ع) توجه کنند که فرمودند: زینت کشور و اهل بیت باشید.

وی با بیان اینکه حجاج چه با همسفران و چه عموم مسلمانان باید به گونه‌ای باشند که افتخاری برای کشور به شمار روند، تصریح کرد: اختلافات سیاسی نباید در حج متجلی شود؛ چرا که آنجا جای تفرقه نیست بلکه محلی برای وحدت است بنابراین زائران باید تلاش کنند در دام و توطئه دشمنان نیفتند.

حجت الاسلام قاضی عسکر با اشاره به اینکه سفر حج علی رغم تلاش‌های صورت گرفته با دشواری‌هایی همراه است گفت: بر اساس روایت اگر می‌خواهید از معنویت حج بهره ببرید باید صبر را در این سفر تمرین کنید. جمعیتی حدودی ۸۶ هزار نفر در یک زمان معین زندگی اعزام شده و جمعی دارند بنابراین باید با صبر و اخلاق خوش موجب شادمانی همسفران شوید. در روایت داریم که خشم و زبان خود را کنترل کنید تا مشمول عنایات الهی قرار گیرید.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جهان اسلام حج تمتع عشق جهان زمان و مکان امام صادق اهل بیت مسلمانان اخلاق خشم حج تمتع خشم زمان و مکان مسلمانان ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۸۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان اختلافات سرمربی و سرپرست استقلال

اختلافات میان سرمربی و سرپرست استقلال برطرف شد تا نصرالله خواجه گیری با حضور در کمپ زنده‌یاد ناصر حجازی به انجام وظایف خود بپردازد.

به گزارش مشرق، در جریان بازی استقلال و شمس آذر قزوین در هفته بیست و سوم لیگ برتر میان جواد نکونام و نصرالله خواجه‌گیری سو تفاهمی به وجود آمد که منجر به این شد اختلافی میان سرمربی و سرپرست آبی‌پوشان شکل بگیرد.

شدت اختلاف میان آنها به حدی بود که خواجه‌گیری در پرواز بازگشت استقلال به تهران حضور نداشت و با خودروی سواری به تهران بازگشت.

حالا از کمپ زنده‌یاد ناصر حجازی خبر می‌رسد وساطت برخی اطرافیان نکونام در روزهای گذشته نتیجه داده و خواجه‌گیری مجوز حضور در تمرینات را پیدا کرده است.

خواجه‌گیری امروز در کمپ زنده‌یاد ناصر حجازی حاضر شده و در بازی با شمس‌آذر قزوین نیز بر روی نیمکت استقلال خواهد نشست.

تیم فوتبال استقلال جمعه سی‌ویکم فروردین در هفته بیست چهارم لیگ برتر باشگاه‌های ایران به مصاف شمس آذر قزوین می‌رود. آبی‌پوشان تهرانی در حال حاضر با کسب ۵۰ امتیاز در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار دارند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • مردی با تیراندازی برادر خود را کشت و تسلیم شد
  • تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بر سر جنگ غزه
  • جنجال ایکس در هند
  • پایان اختلافات؛ نصرالله خواجه‌ گیری در تمرین استقلال حاضر شد
  • قتل همسر اول به علت اختلافات خانوادگی در فلاورجان
  • پایان اختلافات سرمربی و سرپرست استقلال
  • توضیح «خاندوزی» درباره اختلافات بخش اول و دوم بودجه/ تصمیم جدید درباره مالیات‌ها
  • توضیح «خاندوزی» درباره اختلافات بخش اول و دوم بودجه/ مالیات کم شد
  • اعزام بیش ۵ هزار عمره‌گزار در ماه شوال به سرزمین وحی
  • اعزام بیش ۵ هزار عمره گزار در ماه شوال به سرزمین وحی