Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم،تحقیقات و فن‌آوری با اشاره به رشد 20 درصدی حضور دانشجویان ورزشکار در چهاردهمین المپیاد ملی ورزش دانشگاه‌های سراسر کشور گفت:98 دانشگاه در بخش دختران و 113 دانشگاه در بخش پسران در این المپیاد حضور دارند که نشان دهنده ضریب نفوذ بالای ورزش در دانشگاه‌هاست.

به گزارش ایسنا،محمدحسین علیزاده با اشاره به رشد 20 درصدی حضور دانشجویان ورزشکار در چهاردهمین المپیاد ورزشی دانشجویان سراسر کشور در شیراز اظهار کرد:در چهاردهمین دوره المپیاد ورزشی دانشجویان که از امروز(چهارشنبه) با برگزاری رقابت‌های بخش دختران آغاز شده، 1700 دانشجوی دختر در 11 رشته ورزشی از 27 تیر تا 5 مرداد و در بخش پسران نیز 2400 دانشجوی ورزشکار در 14 رشته ورزشی از 10 تا 18 مرداد به رقابت با یکدیگر می‌پردازند که خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده و رشد ورزش در دانشگاه‌ها رشد 20 درصدی را نسبت به دوره قبل نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدوار هستیم المپیاد پانزدهم را در 2 سال آینده با حضور 5 هزار دانشجوی ورزشکار برگزار کنیم.

مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم،تحقیقات و فن‌آوری ادامه داد:طی سال گذشته با برگزاری رقابت‌های منطقه‌ای دانشجویان در سراسر کشور،نفرات و تیم‌های برتر جواز حضور در این المپیاد را کسب کردند.خوشبختانه سطح مشارکت دانشگاه‌ها نیز با رشد بسیار خوبی همراه بوده بگونه‌ای که در بخش دختران 98 دانشگاه حضور دارند و در بخش پسران نیز دانشجویان ورزشکار 113 دانشگاه از سراسر کشور به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت که این آمار ضریب نفوذ بسیار خوب ورزش در دانشگاه‌ها را نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر جایگاه المپیاد ملی ورزش دانشگاهی در میان دانشجویان گفت:در مجموع با احتساب تعداد ورزشکاران، عوامل فنی و عوامل برگزاری،جمعیتی در حدود 6 هزار نفر در برگزاری این المپیاد حضور دارند. امیدواریم با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده شاهد برگزاری المپیادی در حد شان و جایگاه ورزش دانشگاهی باشیم.در حاشیه برگزاری این المپیاد نیز با تمهیدات صورت گرفته توسط دانشگاه شیراز،دانشجویان از تخت جمشید، حافظیه وسعدیه و ...بازدید خواهند داشت و برنامه‌های شاد و مفرح نیز در دانشگاه اجرا خواهد شد.

علیزاده با بیان اینکه در مراسم افتتاحیه این رقابت ها که امروز(چهارشنبه) برگزار می‌شود، وزیر علوم ،تحقیقات و فن‌آوری حضور خواهد داشت ادامه داد: همچنین دکتر صدیقی معاون وزیر علوم و فریبا محمدیان معاون ورزش بانوان وزارت ورزش به همراه تعدادی دیگر از مسئولان حضور خواهند داشت.خوشبختانه شیراز بطور کامل تحت تاثیر برگزاری این رویداد قرار گرفته و قطعا مردم استقبال خوبی از این المپیاد خواهند داشت.

مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم با اشاره به تجربه 28 ساله آموزش عالی کشور در برگزاری المپیادهای ورزشی گفت: ما دانش فنی بسیار خوبی برای برگزاری این سطح از رقابت‌های ورزشی را دارا هستیم و رشته‌های ورزشی نیز بصورت هدفمند و بر اساس برنامه‌های فدراسیون جهانی ورزش‌های دانشگاهی انتخاب می‌شوند. دانشجویان منتخب نیز پس از پایان المپیاد با نظر تیم‌های فنی برای حضور در تیم‌های ملی دانشجویی در رشته‌های مختلف و جهت اعزام به رویدادهای بین‌المللی انتخاب خواهند شد.

وی با تاکید بر نقش و جایگاه ورزش از نظر مسئولان عالیرتبه وزارت علوم خاطرنشان کرد: وزارت علوم همواره در تلاش است ورزش جایگاه خوب و شایسته‌ای در میان دانشجویان داشته باشد چرا که انجام فعالیت های ورزشی نقشی انکار ناپذیر در ایجاد فضایی شاد و مفرح در دانشگاه‌ها و سلامت روحی و جسمی دانشجویان خواهد داشت. البته به زعم ما زمانیکه این حمایت‌ها در مسیر تخصیص بودجه قرار می‌گیرد دچار کاستی هایی می‌شود بگونه‌ای که این میزان علاقه‌مندی دانشجویان به ورزش با میزان بودجه اختصاص یافته همخوانی ندارد، هر چند رشد بسیار خوبی در بحث‌های حمایتی از ورزش دانشگاهی داشته‌ایم اما با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم که امیدوارم با توجه به توجه ویژه مقام عالی وزارت به توسعه ورزش در دانشگاه‌ها، شاهد حمایت‌های بیشتری از ورزش دانشگاهی باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام محمد حسین علیزاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۸۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت برگزار می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی بادپا مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سیزدهمین دوره جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر» با همکاری وزارت علوم و بهداشت با حضور فعالان این حوزه از ۱۵ تا ۱۸ اردیبهشت در مشهد مقدس به میزبانی دانشگاه فردوسی برگزار می شود.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه نشریات دانشجویی، نشست کارشناسان نشریات دانشگاه ها و برگزاری کارگاه های آموزشی برای دانشجویان و کارشناسان از جمله برنامه های محوری این جشنواره بوده و در پایان از آثار برتر شرکت کننده در جشنواره تقدیر بعمل خواهد آمده است.

گفتنی است نشست مرحله نهایی داوری این جشنواره با حضور علی نادری، سعید صدرائیان، امید مهدی نژاد، اکبر نصرالهی، علی رجبی، مرتضی خلفی زاده، حامد تیموری، رضا رخسایی، حامد یاقوتی، مهدی عرفاتی، سید شهاب واجدی و متین منتظمی برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • المپیاد ورزش‌های فناورانه زمینه‌ساز شکوفایی استعداد‌های برتر دانشجویی
  • شیوه‌نامه مشوق‌های خدمتی برای کسب مهارت دانش‌آموختگان دانشگاهی ابلاغ شد
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • جزئیات اعطای تسهیلات به دانشجویان برتر المپیاد ورزش‌های فناورانه اعلام شد
  • معاون وزیر ورزش: واگذاری استقلال و پرسپولیس، آرزوی دیرینه هواداران است
  • دبیر رسانه‌ای شانزدهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی منصوب شد
  • اسبقیان:واگذاری استقلال و پرسپولیس،آرزوی دیرینه هواداران است
  • روسیه: به دنبال حق رقابت در المپیک هستیم
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش