Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@08:38:09 GMT

اعلام 10 قلم داروی ممنوعه حجاج

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۲۸۵۶۴

لازم است تا زائران خانه خدا از همراه داشتن این داروها خودداری کنند چراکه حتی در صورت خروج این داروها از کشور، عربستان سعودی سخت‌گیری‌های شدیدی در این خصوص خواهد داشت. آفتاب‌‌نیوز : رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور ۱۰ قلم داروی ممنوعه حجاج که برای نخستین بار اعلام شده است را معرفی کرد و از زائران خانه خدا خواست تا به هیچ وجه این داروها را همراه خود نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سردار حسن مهری با اشاره به اعلام لیست 10 قلم داروی ممنوعه از سوی عربستان سعودی برای نخستین بار همزمان با اعزام حجاج اظهار کرد: امسال برای نخستین بار سازمان حج و زیارت، لیستی از داروهای ممنوعه در عربستان سعودی را اعلام کرد که بر اساس این لیست، همراه داشتن این داروها توسط حجاج ممنوع بوده و پیش از خروج آن‌ها از کشور، این داروها باید تحویل داده شود.
رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: البته پیش از این لیست این داروها از طریق کاروان‌ها به حجاج اعلام شده و در فرودگاه‌های کشور نیز با نصب بنرهایی، اطلاع‌رسانی در خصوص این ممنوعیت صورت گرفته است. لذا لازم است تا زائران خانه خدا از همراه داشتن این داروها خودداری کنند چراکه حتی در صورت خروج این داروها از کشور، عربستان سعودی سخت‌گیری‌های شدیدی در این خصوص خواهد داشت و ممکن است مشکلاتی برای این زائران ایجاد شود.
وی با تاکید بر همراه داشتن داروهای تخصصی برای بیماری‌های خاص توسط زائران اضافه کرد: البته با توجه به حضور هلال احمر و تجهیزات پزشکی و اقلام دارویی تیم‌های هلال احمر مستقر در عربستان، نیازی به همراه داشتن داروهای معمول از قبیل داروهای سرماخوردگی و بیماری‌های اینچنینی وجود ندارد ولی زائران عزیز که بیماری‌های خاصی را دارند، حتماً داروهای تخصصی خود را به همراه داشته باشند.
به گفته سردار مهری، این 10 قلم داروی ممنوعه به شرح زیر است:
1- آمپول پتیدین 50 و 100 میلی
2- آمپول مرفین 10 به بالا
3- قرص متادون همه دوزهای مصرفی
4- شربت متادون
5- قرص هیدرومرفین 2 میلی
6- قرص متیل فنیدات هیدروکلراید
7- قرص ترامادول 50 و 100
8- آمپول ترامادول
9- شربت اکسپکتورانت کدئین
10- قرص استامینوفن کدئینمنبع: تسنیم
کد خبر: ۵۳۴۹۳۰ تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲

منبع: آفتاب

کلیدواژه: داروی ممنوعه حجاج ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۸۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت نام عمره مفرده در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ قدرت الله چتری  از آغاز ثبت نام عمره مفرده ۱۴۰۳  و از سرگیری مجدد اعزام به عمره مفرد گفت : یکی از کاروان ها ویژه حجاج شاهرود و دامغان و کاروان دیگر ویژه حجاج ثبت نام شده از شهرستان‌های سمنان و گرمسار   است.
وی افزود :  این دوره صرفاً ویژه افرادی است که دوره قبل در کاروان‌ها ثبت نام قطعی داشتند و اعزام کاروان‌ها در هفتم و یازدهم اردیبهشت ماه است.
 هزینه کاروان‌ها بین ۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۴۲ میلیون تومان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • کدام داروها را می توان بدون نسخه خرید؟ | زمانی که باید مصرف داروهای OTC را قطع کنید
  • داروی ایدز از فضا به زمین افتاد!
  • بهترین راهکار برای کاهش وزن
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • زائران حج تمتع از ۲۱ ایستگاه پروازی اعزام می‌شوند
  • مرگ در کمین مصرف‌کنندگان داروهای تقلبی و قاچاق
  • چه تعداد زائر تهرانی برای عمره مفرده عازم عربستان می‌شود؟
  • ورود ۹۶ داروی جدید به بازار دارویی کشور در سال ۱۴۰۲
  • آغاز ثبت نام عمره مفرده در استان سمنان