Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@06:42:50 GMT

عارف: زمان حذف کنکور مشخص نیست

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۲۸۸۷۹

عارف: زمان حذف کنکور مشخص نیست

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: زمان حذف کنکور مشخص نیست و طبق قانون، باید امسال یا سال آینده کنکور حذف شود.

محمدرضا عارف در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ارتقای رقابت‌های گروهی جزء برنامه‌های جدی ماست به طوری که بالا بردن سطح آموزش در مدارس برای رقابت سالم میان دانشجویان و دانش‌آموزان می‌تواند به ارتقای علم نیز کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه «حذف کنکور قانون شده است»، افزود: چون قانون است به سمت اجرا شدن پیش رفته که تقریبا در بسیاری از رشته محل‌ها، ظرفیت موجود پاسخگوی نیاز دانش آموزان است ولی به طور طبیعی در برخی از رشته‌ها و بعضی از محل‌ها با توجه به علاقمندی بسیاری از داوطلبان برای پذیرش، باید ساز و کاری یافت شود که استرس را از دانش‌آموزان بگیرد.

عارف با بیان اینکه «روند حذف کنکور از مدت‌ها قبل مطرح بود»، گفت: باید اتکا بر روی سابقه علمی دانش‌آموزان گذاشته شود که سابقه علمی دانش‌آموز روی کارنامه است و زمانی به طور قطعی می‌توان این اقدامات را انجام داد که آزمون‌های دبیرستان‌ها به صورت استاندارد و توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار شده تا دانش‌آموزی با دغدغه یا مشکل در نحوه ارزیابی و تصحیح برگه روبرو نشود که امید است به این سمت پیش رویم تا همزمان با حذف کنکور تعادلی در این زمینه ایجاد شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات خاطرنشان کرد: زمان حذف کنکور مشخص نیست طبق گفته قانون امسال یا سال آینده باید کنکور حذف شود، منتها باید ابزار عملی و ساز و کار جدی در وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم دیده شود که امید است به این سمت حرکت کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام حذف کنکور منطقه چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۸۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن تکلیف دانش آموزان دختر خوانساری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیر آموزش و پرورش خوانسار گفت: در این مراسم ۲۰۰ دانش آموز دختر از مدارس دخترانه شهر و روستا‌های این شهرستان رسیدن به سن تکلیف را جشن گرفتند..


مرتضی گرجی افزود: در این مراسم مسائل شرعی از جمله خواندن نماز، نحوه گرفتن روزه و دیگر مسائل شرعی مانند حجاب و واجبات و محرمات دین به زبانی شیوا و آهنگین به دانش آموزان آموزش داده شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تاثیر۵۰ درصدی نمرات امتحان نهایی در کنکورسراسری
  • تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری
  • افزایش قبولی دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری با تاثیر سوابق
  • تاثیر ۵۰ درصدی معدل در کنکور امسال
  • تغییر زمان شروع ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • قانون جدیدی که دانش‌آموزان باید ان را بدانند
  • جشن تکلیف دانش آموزان دختر خوانساری
  • زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد
  • زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی تغییر کرد | شیوه ثبت نام و ثبت سفارش + جزئیات
  • تفاوت های کنکور در ایران و افغانستان