Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-03@02:02:11 GMT

بزرگ‌ترین خصوصی‌سازی سال ۹۷در راه است

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۲۹۲۰۳

بزرگ‌ترین خصوصی‌سازی سال ۹۷در راه است

به گزارش جهان نيوز، زهره عالی‌پور معاون واگذاری سهام و بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه حدود ۶۳۰ بنگاه از گروه یک و دو واگذاری‌ها در برنامه عرضه‌های امسال سازمان خصوصی‌سازی قرار دارند گفت: بر این اساس در دوم مردادماه امسال تعداد ۱۶ بنگاه و شرکت‌ در مجموع با قیمت تقریبی ۲۶۰۰ میلیارد تومان برای واگذاری به بخش‌های خصوصی و تعاونی آگهی شده‌اند که در میان آنها، نام شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضو هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی در خصوص جزییات واگذاری این شرکت اظهار داشت: در این عرضه ۱۰۰ درصد سهام شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان شامل ۳ میلیارد و ۱۸۲ میلیون و ۳۰۷ هزار سهم این شرکت از طریق مزایده واگذار می‌شود.
  میزان حصه نقدی مزایده
عالی‌پور افزود: این میزان سهام به قیمت پایه هر سهم پنج هزار و ۵۳۴ ریال و ارزش کل پایه ۱۷ هزار و ۶۱۰ میلیارد و ۸۸۶ میلیون و ۹۳۸ هزار ریال روی میز مزایده خواهد رفت و سپرده شرکت در این واگذاری نیز ۵۲۸ میلیارد و ۳۲۶ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۱۴۰ ریال تعیین شده است. وی گفت: میزان حصه نقدی این مزایده نیز رقم ثابت یک هزار میلیارد ریال (صد میلیارد تومان) اعلام شده است.

ضمن اینکه در این عرضه شرایط جدید با هدف توانمندسازی بخش‌های غیردولتی به شکل قابل توجهی‌ به تصویب هیات واگذاری رسیده است. معاون واگذاری سهام و بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به اینکه خریدار باید اقساط خود را در مدت ۹ سال پرداخت کند تاکید کرد: نکته قابل توجه در خصوص مزایده ۱۰۰ درصد سهام شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان این موضوع است که برای خریدار دو سال تنفس در پرداخت اولین قسط خود تعیین شده که این موضوع فرصت و جذابیت خوبی را برای خریداران جهت حضور در این مزایده فراهم کرده است.

علاوه برآن بخش‌های خصوصی و تعاونی از مشوق‌های کاهش سه درصدی سود فروش اقساطی (۱۰ درصد) و افزایش دوره استمهال به مدت یک‌سوم و همچنین امکان پرداخت پلکانی برخوردار می‌شوند. وی افزود: انجام عملیات کشاورزی و دامداری و ایجاد صنایع و فرآورده‌های کشاورزی و دامی هم مهم‌ترین فعالیت‌های شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان را تشکیل می‌دهند.

واگذاری سهام چهار سیلو و انبار دولتی
همچنین چهار سیلو و انبار دولتی توسط سازمان خصوصی‌سازی از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار می‌شوند.

مزایده واگذاری سیلوی مهاباد (منطقه ۸) به ارزش پایه ۱۷۵ میلیارد و ۴۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به صورت ۱۵ درصد نقد و بقیه اقساط ۶ ساله، انبار روباز دولت‌آباد کرمانشاه (منطقه ۹) به ارزش پایه ۱۴ میلیارد و ۷۶۵ میلیون ریال به صورت ۱۵ درصد نقد و بقیه اقساط شش ساله، انبار غله دورود (منطقه ۱۲) به ارزش پایه ۱۵ میلیارد و ۶۹۸ میلیون ریال به صورت ۱۵ درصد نقد و بقیه اقساط ۳ ساله و انبار غله ماسور(منطقه ۱۲) به ارزش پایه ۱۱۰میلیارد و ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به صورت ۱۵ درصد نقد و بقیه اقساط ۳ ساله در روز دوم مردادماه امسال برگزار می‌شود. این گزارش می‌افزاید: این سیلوها و انبارها توسط سازمان خصوصی‌سازی به صورت نقد و اقساط روی میز مزایده خواهند رفت.

سازمان خصوصی‌سازی از ابتدای امسال تاکنون، ۱۰۲۵ میلیارد ریال سهم و اموال دولتی از طریق مزایده واگذار کرد. بر این اساس، ۱۰۲۵ میلیارد ریال سهم و اموال دولتی از ابتدای امسال تاکنون توسط سازمان خصوصی‌سازی به‌ صورت بلوکی و از طریق مزایده واگذار شده است. بر این اساس از ۱۰۲۵ میلیارد ریال سهم و اموال دولتی از ابتدای امسال تاکنون، ۲۸۵ میلیارد ریال مربوط به شرکت‌های گروه یک واگذاری‌ها و ۷۳۹ میلیارد ریال واگذاری مربوط به شرکت‌های گروه دو واگذاری‌ها بوده است.

همچنین 100 درصد سهام شرکت لوله‌گستر اسفراین در روز دوم مردادماه واگذار می‌شود. بر اساس این گزارش، 100 درصد سهام شرکت لوله‌گستر اسفراین شامل یک میلیارد و 718میلیون و 162 هزار و 400 سهم توسط سازمان خصوصی‌سازی در روز دوم مردادماه امسال واگذار می‌شود.

این میزان سهام به ارزش پایه هر سهم 901ریال و ارزش کل پایه یک هزار و 629 میلیارد و 541 میلیون و 392 هزار ریال، به صورت 10درصد نقد و بقیه اقساط 8ساله از طریق مزایده واگذار خواهد شد. این گزارش می‌افزاید: مبلغ سپرده شرکت در مزایده 100 درصد سهام شرکت مجتمع صنعتی اسفراین نیز 48 میلیارد و 886 میلیون و 241 هزار و 760 ریال تعیین شده است.

منبع:جهان صنعت

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۹۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری استقلال و پرسپولیس رسمی شد(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، مراسم واگذاری سهام عمده باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس یک هفته قبل در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد که حالا پس از هفت روز نامه این واگذاری به دست فدراسیون فوتبال رسید.

ابراهیم بازیان، سرپرست سازمان خصوصی‌سازی با ارسال نامه‌ای به رئیس فدراسیون فوتبال از فروش رسمی سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس خبر داد.

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی، در نامه‌ای به مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، فروش سهام کنترلی متعلق به دولت در شرکت‌های فرهنگی - ورزشی استقلال ایران و پرسپولیس را با واگذاری سهام 85 درصدی اعلام کرد.

در نامه بازیان برای رئیس فدراسیون فوتبال عنوان شده که سهام 85 درصدی باشگاه استقلال به‌طور  تفکیک شده با واگذاری «5 درصد به گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس»، «20 درصد به شرکت پتروشیمی پارس»، «20 درصد به شرکت پتروشیمی بوعلی سینا»، «20 درصد شرکت پتروشیمی تندگویان» و «20 درصد شرکت پتروشیمی بندر امام» انجام شده است.

همچنین در نامه سرپرست سازمان خصوصی‌سازی برای رئیس فدراسیون فوتبال عنوان شده که سهام 85 درصدی باشگاه پرسپولیس نیز به طور تفکیک شده با واگذاری «30 درصد به بانک شهر»، «20 درصد به بانک تجارت»، «20 درصد به بانک ملت»، «5 درصد به بانک صادرات»، «5 درصد به بانک رفاه» و «5 درصد به بانک اقتصاد نوین» صورت گرفته است.

در نامه بازیان آمده است:
«به استحضار می‌رساند در اجرای مصوبه هیئت محترم واگذاری بلوک سهام کنترلی شرکت‌های فرهنگی- ورزشی استقلال ایران و پرسپولیس متعلق به دولت (وزارت ورزش و جوانان) در تاریخ ۱۴۰۳/۲/۳ توسط این سازمان به فروش رسید.»

دیگر خبرها

  • فیلم | تجربه واگذاری لکوموتیوهای آلستوم به مپنا، برای مدعیان خصوصی سازی کافی است
  • رای دادگاه تجدیدنظر به محکومیت کقزوی!
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس رسمی شد(عکس)
  • نامه سرپرست سازمان خصوصی‌سازی به تاج درباره پرسپولیس و استقلال
  • نامه سازمان خصوصی سازی به فدراسیون فوتبال درباره مالکیت استقلال و پرسپولیس
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال درباره سرخابی‌ها
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • بنا‌های تاریخی اردبیل برای احیا به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد