Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب، محمود ربیعی در جلسه شورای اقامه نماز شهرستان آق قلا با محوریت هماهنگی برگزاری چهارمین اجلاس استانی نماز، پایه و اساس حکومت اسلامی را مبانی دینی و قرآنی دانست و اظهار داشت: امام راحل، مقام معظم رهبری و روحانیت، مدیریت و سکاندار نظام را عهده‌دار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری از برگزاری چهارمین اجلاسیه استانی نماز در شهرستان آق قلا خبر داد و بر کیفیت بخشی، بانشاط برگزار شدن همراه با معنویت این مراسم تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی برگزاری اجلاسیه استانی نماز همزمان با 12 ربیع الاول (میلاد پیامبر گرامی اسلام) و آغاز هفته وحدت را به فال نیک گرفت و هدف از برگزاری آن در شهرستان وحدت‌بخش آق‌قلا را تقویت فرهنگ نماز و نمازخوانی در بین آحاد مختلف جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان دانست.

امانگلدی ضمیر فرماندار آق قلا نیز در این جلسه وجود 236 باب مسجد در شهرستان آق قلا را آمار بسیار مطلوبی در برپائی نمازجماعت و تدین بالای مردم منطقه به آموزه‌های دینی و ترویج فرهنگ قرآنی دانست و افزود: در شهرهای آق قلا و انبارالوم 72 مسجد وجود دارد که از این تعداد، 69 مسجد اهل سنت و 3 مسجداهل تشیع نماز جماعت را برپا می‌کنند. 164 مسجد هم در روستاهای بخش مرکزی و وشمگیر شهرستان آق قلا وجود دارد که 145 مسجد اهل سنت و 19 مسجد اهل تشیع است.

وی تعداد حوزه‌های علمیه در شهرستان آق‌قلا را 19 حوزه اعلام کرد و از تشکیل ستاد اوقات فراغت و تعامل آن با مکتب‌خانه‌ها در راستای ترویج فرهنگ قرآنی بین نوجوانان و جوانان خبر داد.

ضمیر اشاره‌ای به برگزاری یادواره شهدای اهل سنت اجلاسیه 4 هزار شهید استان در شهرستان آق‌قلا داشت و حضور بیش از 2 هزار و 500 نفر در این مراسم را از تجارب ارزنده شهرستان در برگزاری مراسمات ملی و استانی دانست و از آمادگی کامل مجموعه دستگاههای اجرایی و ائمه جمعه و جماعات در برگزاری هرچه باشکوه تر چهارمین اجلاسیه استانی نماز در این شهرستان خبر داد.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۹۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد و مدرسه از برجسته‌ترین محیط‌های تبیین اندیشه و گفتمان

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: مسجد و مدرسه از برجسته‌ترین محیط‌های تبیین اندیشه و گفتمان با گستره تأثیرگذاری بالاست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار عبدالله میرابراهیمی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم که روز گذشته در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت مدیریت پسماند شهری، به تحریم اسراف در آموزه‌های دینی اشاره کرد و گفت: بحث از حقیقت اسراف گاهی جنبه موعظه‌ای دارد که در بستر نوشتار و گفتار تجلی می‌یابد و گاهی به‌صورت کارگاهی دنبال می‌شود که از حیث تأثیر و پیام‌آوری از جایگاه والایی برخوردار است.

 تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ضمن اشاره به تفاوت فرایندهای کارگاهی و موعظه، درهم تنیدن مباحث کارگاهی و موعظه را از روش‌های بسیار ارزشمند نبی مکرم اسلام صلی‌الله علیه و اله دانست و خاطرنشان کرد: پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله ضمن توجه به بیان جنبه‌های نظری در فرایند موعظه، جنبه‌های تربیتی و عبرت‌آموزی را در عرصه‌های کارگاهی موردتوجه قرار می‌دادند و در آن کارگاه‌ها به مصداق خاصی از یک درس و عبرت توجه می‌کردند.

وی تبیینی از گزاره‌های تاریخی سیره نبوی در عرصه تعلیم‌وتربیت ارائه نمود و گفت: در یکی از مسافرت‌ها رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله با اصحابش در سرزمینی خالی و بی علف فرود آمدند و دستور دادند هیزم جمع کنند؛ اصحاب گفتند «هیزمی دیده نمی‌شود»؛ حضرت فرمود: «درعین‌حال هرکس هر اندازه می‌تواند جمع کند»؛ هرکس هر اندازه توانست ذره‌ذره جمع کرد وقتی همه را روی‌هم ریختند، مقدار زیادی هیزم جمع شد؛ حضرت فرمودند؛ گناهان کوچک هم مثل همین هیزم‌های کوچک است، ابتدا به نظر نمی‌آید، ولی یک روز می‌بینید از همان گناهان خرد که به چشم نمی‌آمد، انبوه عظیمی جمع شده است.

 آیت‌الله سعیدی برکت کار گروهی را از دیگر درس‌های سیره حضرت در این رویکرد دانست و با بیان این که احادیث را باید به‌صورت کارگاهی ارائه و تبیین کرد، تصریح کرد: اگر بحث حرمت اسراف از دو جهت توأمان از طرف حوزه‌های علمیه و مجریان به‌صورت موعظه‌ای و کارگاهی ارائه شود، دستورات دینی به‌صورت پایدار در ضمیر مخاطب خواهد نشست.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) مسجد و مدرسه را برجسته‌ترین بستر تبیین گفتمان دانست و بیان کرد: مسجد و مدرسه از برجسته‌ترین محیط‌های تبیین اندیشه و گفتمان با گستره تأثیرگذاری بالاست؛ موضوع اسراف و پسماند از جمله موضوعاتی است که در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان باید بدان توجه بیشتری صورت گیرد.

 وی با بیان این که درس و فرهنگ پسماند را نباید در جمع‌آوری زباله خلاصه کرد، افزود: تبیین فرایند تولید، نگهداری و بازیافت پسماند باید موردتوجه فعالان آموزشی و فرهنگی قرار گیرد؛ برخی از مسائل از نیازهای روزمره، فراگیر و مبتلا به تمام سطوح اجتماعی اعم از خانه، خانواده، مدرسه و غیره است، نهادینه‌سازی فرهنگ درست آن از الزامات اولویت‌بندی شده است.

آیت‌الله سعیدی بهره‌گیری از اسامی و عناوین زیبا و مقدس برای همراه‌سازی قشر جوان و نوجوان را بسیار مهم توصیف و استفاده از عناوین زیبای خادم‌یار، پاکبان، همیار پلیس و غیره را انگیزه‌بخش دانست و گفت: مادران و خانم‌های خانه‌دار یکی از بهترین مبلغان فرهنگ‌ساز هستند؛ نباید از ظرفیت ارزشمند و مؤثر مادران در تربیت نسل‌ها و جامعه غافل بود. تبیین فرهنگ درست پسماند از جمله مؤلفه‌هایی است که باید از محیط خانه آغاز شود.

انتهای پیام/

   

دیگر خبرها

  • طرح پیشنهاد برگزاری دومین اجلاسیه چهار هزار شهید استان گلستان در پنجم آذر ۱۴۰۴
  • مسجد و مدرسه از برجسته‌ترین محیط‌های تبیین اندیشه و گفتمان
  • تصاویری از کلاس آموزش نماز و قرآن ویژه کودکان در مسجد روستای الیف
  • جلسه هماهنگی دبیرخانه جایزه ملی جوانی جمعیت با ستاد‌های استانی برگزار شد
  • نماز جمعه فلسطینی‌ها در مسجد ویران شده شهر رفح
  • برگزاری هفتمین جشنواره استانی شمیم ریحان در قم
  • چهارمین جشنواره ریواس در ریوش برگزار شد
  • چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ برگزار شد
  • اکلین رویداد استانی «پسران نوآوین» در مهریز برگزار می‌شود
  • مسابقه استانی مشاعره دانش آموزی در گناوه برگزار شد