Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@12:24:48 GMT

ارسال بیش از ۱۳۰ اثر به جشنواره سرود رضوی در قم

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۲۹۳۲۹

ارسال بیش از ۱۳۰ اثر به جشنواره سرود رضوی در قم

مدیرکل ارشاد قم گفت: طبق آخرین آمار تاکنون بیش از ۱۳۰ اثر از ۶۰ گروه به دبیرخانه جشنواره سرود رضوی ارسال شده است. ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹ استانها استان تهران نظرات

به گزارش گروه اداره کل استان‌ها خبرگزاری تسنیم، به نقل از بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، سید موسی حسینی کاشانی در مورد نخستین جشنواره سرود رضوی اظهار کرد: امسال میزبانی جشنواره سرود رضوی به استان قم داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با توجه به اینکه امسال نخستین سالی است که جشنواره سرود برگزار و فقط مختص آقایان است، شاهد استقبال خوبی از آن هستیم.

مدیرکل ارشاد قم بیان کرد: طبق آخرین آمار تاکنون بیش از 130 اثر نزدیک به 60 گروه به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که مورد داوری قرار می گیرند و در نهایت از این تعداد 20 اثر و گروه انتخاب می‌شوند.

وی با اشاره به آثار ارسالی از استان‌های مختلف کشور اضافه کرد: گروه‌های 20گانه که به مرحله نهایی راه می‌یابند در روز پنجشنبه 28 تیرماه اجرای زنده دارند و روز بعد یعنی در روز جمعه که روز اصلی اختتامیه است از گروه‌های برتر و منتخب تجلیل به عمل آمده و جوایزی هم دریافت می‌کنند.

حسینی کاشانی تصریح کرد: امیدواریم که بتوانیم طبق برنامه‌ریزی که داشتیم چند تا از آثار برتر را در استودیو ضبط کنیم و برای پخش آنها از طریق رسانه ملی و استانی اقدام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: البته ما در این جشنواره علاوه بر جشنواره سرود رضوی با موضوع حضرت امام رضا(ع)، حضرت فاطمه معصومه (س)، حضرت شاهچراغ (ع) و امام موسی کاظم (ع)، یک موضوع ویژه‌ای هم با عنوان نماز داریم که علاقه‌مندان می‌توانند در این زمینه هم آثار خود را ارسال و جوایزی دریافت کنند. 

حسینی کاشانی با اشاره به جوایز این جشنواره گفت: همان طور که قبلا در فراخوان اعلام کردیم، گروه اول مبلغ 5 میلیون تومان، گروه دوم 4 میلیون و گروه سوم 3 میلیون تومان جایزه نقدی دریافت می‌کنند.

مدیرکل ارشاد قم به تاثیر فراوان گروه سرود از دوران انقلاب و دفاع مقدس تاکنون اشاره کرد و افزود: یکی از آثاری که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در جامعه و در بین مردم داشته باشد و پیامی را منتقل کند سرود بوده است.

وی خاطرنشان کرد: به ویژه اینکه قم ظرفیت بسیار بالایی در این زمینه دارد و اتفاقا توصیه خیلی از بزرگان هم استفاده از همین ظرفیت بوده است. لذا ما آن را پیشنهاد دادیم و مورد استقبال هم قرار گرفت و شهر قم میزبان این جشنواره شد که امیدواریم خروجی خوبی هم داشته باشیم.

حسینی کاشانی اضافه کرد: همچنین امیدواریم برگزاری این جشنواره انگیزه بیشتری به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، مدارس و مجموعه های هنری بدهد تا از ظرفیت‌های خود در این زمینه استفاده کنند و آثار خود را برای جشنواره ارسال کنند تا ما هم بتوانیم در برنامه های مختلف از آنها استفاده کنیم

سید موسی حسینی کاشانی در مورد نخستین جشنواره سرود رضوی اظهار کرد: امسال میزبانی جشنواره سرود رضوی به استان قم داده شد. اما با توجه به اینکه امسال نخستین سالی است که جشنواره سرود برگزار و فقط مختص آقایان است، شاهد استقبال خوبی از آن هستیم.

انتهای پیام/ح

R1357/P1357/S6,60/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۹۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت هنر در همایش ملی دانش سنتی محیط زیست

به گزارش خبرنگار مهر، سعید یوسف پور عصر چهارشنبه در مراسم اختتامیه همایش ملی دانش سنتی محیط زیست ضمن قدردانی از تمامی دست اندکاران این همایش اظهار کرد: سال گذشته مجموعه جلسات و کارگاه‌های آموزشی و ۷۰ وبینار برای این همایش برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه برای پرچمداری محیط زیست در دستور کار بود تصریح کرد: ۵۳ ایده برای این همایش به دست ما رسید و در کنار آن جشنواره عکس و پوستر نیز برگزار شد.

یوسف پور با بیان اینکه ۱۴۰۰ اثر به جشنواره همایش ملی دانش سنتی محیط زیست رسید بیان داشت: دو مشن گرافی و انیمیشن، ۳۵ پوستر و ۶ کلیپ تبلیغاتی از جمله اقداماتی بود که انجام شد.

وی عنوان کرد: ۵۰۰ نفر در این همایش شرکت کردند و تعداد ۹۴ نفر اعضا هیئت علمی حضور داشتند.

یوسف پور با بیان اینکه ۲۴۰ مقاله به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که ۲۱۰ مورد آن پذیرفته گردید عنوان کرد: ۵۰ داور آثار ارسال شده به این جشنواره را داوری کردند.

وی خاطر نشان کرد: ۳ دل‌نوشته در بخش دانش آموزی و ۳ دل‌نوشته در بخش بزرگسالان نیز به این دبیر خانه ارسال شد.

یوسف پور با اشاره به اینکه این همایش کار مشترک بین دانشگاه و محیط زیست بود گفت: تلاش ما این است از یونسکو کمک مالی گرفته شود تا کمک حال قدم‌های بعدی ما باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تلاش ما بر این بود که این همایش را با رویکرد محیط زیستی پیش ببریم و از ظروف یک بار مصرف و همچنین از ظرفیت هنر در این همایش استفاده کنیم.

کد خبر 6081493

دیگر خبرها

  • اختتامیه فصل سوم جشنواره سرود ایران در آباده برگزار می‌شود
  • آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره طنز و رسانه
  • فرمانده سپاه قدس گیلان: ۷۵ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره مردمی مدرسه عشق ارسال شد
  • راهیابی اعضا کانون استان بوشهر به جشنواره سرود بسیج
  • اختتامیه هفتمین جشنواره مدرسه عشق در رشت
  • استفاده از ظرفیت هنر در همایش ملی دانش سنتی محیط زیست
  • ثبت رکود تاریخی در جشنواره ‌مدرسه عشق با ارسال ۷۵ هزار اثر
  • فهرست نهایی گروه‌های منتخب جشنواره آئین‌های نمایشی روستایی رضوی اعلام شد
  • اعلام گروه‌های منتخب جشنواره آیین‌های نمایشی روستایی رضوی
  • ۱۹ گروه سرود روستایی در «کردر» خراسان رضوی رقابت می کنند