Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@09:39:20 GMT

روزنامه همبستگی به دلیل مشکلات مالی تعطیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۲۹۳۹۹

روزنامه همبستگی به دلیل مشکلات مالی تعطیل می‌شود

سردبیر روزنامه همبستگی از تعطیلی این روزنامه خبر داد و در سرمقاله‌ امروز این روزنامه به چالشهای پیش‌پای مطبوعات خصوصی پرداخت. ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱ اجتماعی تهران نظرات

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ امیرعباس نخعی؛ سردبیر روزنامه همبستگی از تعطیلی این روزنامه خبر داد و نوشت: تجربه‌ای دیگر در همبستگی به پایان رسید؛ مرگ خاموش مطبوعات را همه نظاره می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای حزب هم نظاره‌گران خاموش این تعطیلی بود.

وی امروز هم در سرمقاله این روزنامه اینگونه نوشت:

«دیگر گفتن ندارد، همه می‌دانند که مطبوعات حال و روز خوبی ندارند اما کسی کاری نه می‌کند و شاید هم کسی نمی‌تواند کاری انجام دهد.

مگر حال نشریات کاغذی را می‌توان از حال اقتصاد کشور جدا کرد و مگر کسی نمی‌خواهد اوضاع اقتصادی را سامان دهد اما این توانایی نیست.

نشریات البته مشکلات دیگری هم دارند. کسانیکه به عنوان مسئولان کشوری باید دستگیرشان باشند، نیستند که هیچ جلوی پایشان را هم می‌گیرند. البته ناخواسته.

مثلا بارها نشریات بخش خصوصی و حزبی انذار داده‌اند که حمایت و خاصه خرجیها برای نشریات دولتی که از بودجه عمومی تغذیه می‌شوند فرصت رقابت واقعی را می‌گیرد.

شما در یک نشریه خصوصی دغدغه چاپ و کاغذ و توزیع و فروش دیده شدن دارید اما در نشریات متصل به بودجه عمومی مهم نیست که هزینه‌هایتان چقدر است فقط منتشر می‌شوید که باشید و صد البته در راستای منویات هم گام بر می‌دارید.

مشکل دیگر نشریات بخش خصوصی این است که راحت‌تر از نشریات بخش دولتی در تیر راس توقیف قرار می‌گیرند و به همین دلیل دست به خود سانسوریهای گسترده می‌زنند و در عصر ارتباطات و دوره‌ای که کانالهای تلگرامی اخبار را در سیطره خود درآورده‌اند مردم در نشریات خصوصی حتی به دنبال ارائه تحلیل هم نیستند چرا که می‌دانند تحلیل بی‌سانسور نمی‌یابند.

همبستگی در این دوره نیز ناخواسته و تنها به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی که دامنگیر همه است و در سکوت به خاموشی می‌رود.

امید است چراغ نشریات بخش خصوصی (و نه تنها دولتی و وابسته به بودجه عمومی) پر فروغ شود.

داریم باز می‌گردیم. باز می‌گردیم به عصری که همه منتظر انتشار دو روزنامه بودند و بس.

انتهای پیام/

R1012190/Psaadati/S2,25/CT12 واژه های کاربردی مرتبط رسانه معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رسانه معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ رسانه معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۹۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهین خزر رودسر در گیرودار مشکلات مالی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای گیلان؛ در روز‌هایی که تیم‌های فوتبال ساحلی کشور مهیای حضوری پرقدرت در رقابت‌های فصل آینده می‌شوند تنها نماینده گیلان در این رقابت‌ها این روز‌ها شرایط مناسبی ندارد.
شاهین خزر رودسر پس از ۱۳ سال حضور مداوم در لیگ برتر و معرفی استعداد‌های زیاد این رشته مهیج به فوتبال ساحلی کشور، حالا مشکلات مالی این تیم را به انتهای خط رسانده و به مانعی برای ادامه فعالیتش شده و علیرغم پیگیری‌های متعدد مسولان این تیم، تاکنون نتیجه‌ای را در بر نداشته است.
باشگاهی که با حضور در رقابت‌های لیگ برتر و تورنمنت‌های خارجی افتخارات زیادی را هم برای کشور و استان کسب کرده و هواداران پرشور این تیم هم به شدت نگران هستند.

دیگر خبرها

  • شاهین خزر رودسر در گیرودار مشکلات مالی
  • روزنامه همشهری : دنبال تعطیلی شنبه نباشید / ۵شنبه و جمعه روزهای دینی اند
  • دولت، پرسپولیس و استقلال را از این جیب به آن جیب کرد؛ خصوصی بازی!
  • همشهری:چین و امریکا ۱۵۰۰ میلیارد دلار رابطه مالی دارند، هیچ روز مشترک کاری هم ندارند، پس دنبال تعطیلی شنبه نباشید /۵شنبه و جمعه روزهای دینی اند
  • رای دادگاه مطبوعات برای همشهری‌ آنلاین و روزنامه جام‌جم
  • همشهری آنلاین و روزنامه جام جم در دادگاه مطبوعات مجرم شناخته نشدن
  • کارخانه هایی که بسیج کارگری دارند تعطیل نشده اند
  • پایان دوران کابوس‌وار استقلال و پرسپولیس
  • امکان معرفی نماینده حقوقی به دادگاه توسط تولیدکنندگان میسر شد/حذف هزینه های بالای وکالت برای بخش خصوصی
  • اسپورت: بارسلونا آماده فروش آرائوخو است