Web Analytics Made Easy - Statcounter

صندوق‌‌های سرمایه‌گذاری نهادهای مالی هستند که مجوز فعالیت خود را از سازمان بورس اخذ نموده و عمدتاً توسط شرکت‌های کارگزاری تأسیس می‌شوند. این صندوق‌ها تحت مدیریت افراد متخصص در بازار سرمایه فعالیت کرده، وجوه حاصل از فروش واحدهای سرمایه‌گذاری به عموم مردم را در سبد متنوعی از اوراق بهادار سرمایه‌گذاری می‌نمایند و از این طریق امکان کسب بازدهی مناسب و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در بازار خریدوفروش سهام را فراهم می‌نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصادآنلاین، انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری از نظر ترکیب دارایی‌ها به شرح زیر است:

• صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت: ۷۵درصد از دارایی‌های این نوع صندوق‌ها در اوراق مشارکت، سپرده‌های بانکی، گواهی‌های سپرده بانکی و سایر اوراق بهادار با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری می‌شود.

• صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام: این نوع از صندوق‌ها حداقل ۷۰درصد از دارایی‌های خود را در بازار سهام سرمایه‌گذاری می‌کنند.

• صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط: حداکثر ۶۰درصد از دارایی این نوع از صندوق‌ها صرف سرمایه‌گذاری در بازار سهام می‌شود و ۴۰درصد باقی‌مانده نیز در اوراق با درآمد ثابت مثل اوراق مشارکت و سپرده‌های بانکی سرمایه‌گذاری می‌شود.

روش معامله صندوق‌های سرمایه‌گذاری:

• مراجعه حضوری به واحد پذیرش صندوق جهت خرید 

• از طریق سامانه معاملات برخط (آنلاین) در بازار بورس اوراق بهادار یا فرابورس ایران  (ETF)

صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت شرکت کارگزاری بانک آینده:

صندوق سرمایه‌گذاری گسترش فردای ایرانیان:

این صندوق سرمایه‌گذاری از نوع صندوق‌های با درآمد ثابت با حداقل سود پیش‌بینی شده و در اندازه بزرگ است که نزد سازمان بورس و اوراق بهادار  با شماره ۱۰۹۱۵ به‌ثبت رسیده و تحت‌نظارت این سازمان است. این صندوق از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را در بازار سرمایه آغاز نموده است. سود این صندوق به‌صورت دوره‌ای و در نیمه هر ماه محاسبه و طی حداکثر دو روز کاری به حساب مشتریان واریز می‌گردد. حداقل سود پیش‌بینی شده در این صندوق ۲۰درصد می‌باشد.

سرمایه‌گذاری در این صندوق در حال حاضر از طریق پیشخوان مجازی بانک آینده به‌نشانی https://www.abplus.ir و تارنمای صندوق به‌نشانی https://tif.irbroker.com امکان‌پذیر می‌باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت صندوق به‌نشانی: www.gostareshfund.ir مراجعه فرمایید.

صندوق سرمایه‌گذاری تجربه ایرانیان:

این صندوق از نوع صندوق‌های مختلط و در اندازه بزرگ است که نزد سازمان بورس و اوراق بهادار با شماره ۱۰۸۸۵ به‌ثبت رسیده و تحت نظارت این سازمان می‌باشد. این صندوق از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را در بازار سرمایه آغاز کرده است. هم اکنون این صندوق بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری مختلط در ایران با ظرفیت ۵.۰۰۰.۰۰۰ واحد سرمایه‌گذاری می‌باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به‌سایت صندوق به‌نشانی: www.tajrobeiranian.ir مراجعه فرمایید.

صندوق سرمایه‌گذاری قابل‌معامله گنجینه آینده روشن:

این صندوق، از نوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری بادرآمد ثابت و قابل معامله (ETF) در فرابورس ایران است که نزد سازمان بورس و اوراق بهادار با شماره ۱۱۳۲۳ به‌ثبت رسیده و تحت نظارت این سازمان است. این صندوق از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را در بازار سرمایه آغاز نموده است. سود این صندوق به‌صورت دوره‌ای و در۱۰ امین روز هر ماه محاسبه و طی حداکثر دو روز کاری به‌حساب مشتریان واریز می‌گردد.

سرمایه‌گذاری در این صندوق در حال حاضر از طریق مراجعه به کلیه شعب کارگزاری بانک آینده امکان‌پذیر می‌باشد. وب‌سایت شرکت کارگزاری بانک آینده از طریق لینک https://babc.ir  در دسترس می‌باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به‌سایت صندوق به‌نشانی: www.ayandehfund.com مراجعه فرمایید.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بانک آینده صندوق سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۹۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: تا هفته آینده گزارش جمع‌بندی موضوع ارز را به صحن می‌آوریم

به گزارش «نماینده»، مهدی طغیانی نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در تذکری با تاکید بر اینکه در قانون بانک مرکزی که به تازگی ابلاغ شده‌ است و همچنین ماده قانون احکام دائمی، سیاست ارزی کشور مشخص شده است، گفت: متاسفانه بدون توجه به این سیاست بانک مرکزی قیمت بازار غیررسمی ارز را انکار می‌کند و می‌گوید من با این قیمت کاری ندارم درحالی این قیمت با او کار دارد.

وی افزود: قیمت بازار غیررسمی یا بازار آزاد که باید با سیاست‌های بانک مرکزی کنترل می‌شده، طی ۲ ماه ۱۵ هزار تومان افزایش یافته و بعد از همه التهابات ۲۰۰۰ تومان کاهش یافته است؛ اینها به آن معناست که بانک مرکزی برنامه‌ای برای سیاستگذاری ارزی منطبق بر قانون ندارد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی با تاکید بر اینکه بی ثباتی ارزی تبدیل به ناامنی می‌شود، اظهار کرد: روز به روز می‌بینیم که با سیاستگذاری فعلی نیاز ارزی کشور بیشتر و از طرف دیگر ارزآوری کمتر می‌شود؛ کم اظهاری در واردات و بیش اظهاری در صادرات نتیجه‌اش بی رغبتی در صادرات است. آقایان به ارز نفتی دل خوش کردند درحالی که این ارز به معنای ناامنی است چند روز دیگر وقتی دولتی در دنیا تغییر کند و رئیس جمهوری دیگری بیاید نمی‌توان بازار را کنترل کرد.

طغیانی از رئیس مجلس خواست تا در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام دهد و گفت: ما مسئولیم و باید حتماً وارد شویم و وضعیت را کنترل کنیم.

به گزارش ایسنا محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر طغیانی با تاکید بر اینکه موضوع ارز حتما مهم است، اظهار کرد: در سیاست‌های ارزی اختلاف نظری بوده و در حال بررسی است، حتماً تا هفته آینده گزارش جمع‌بندی را به صحن مجلس می‌آوریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اصلاحیه‌ای به کام بازار
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • انتشار اوراق سپرده خاص به کنترل انتظارات تورمی منجر شد
  • پیش‌بینی بورس فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • جزئیات مهم درباره صندوق املاک و مستغلات در فرابورس
  • قالیباف: تا هفته آینده گزارش جمع‌بندی موضوع ارز را به صحن می‌آوریم
  • هاوینگ بیت کوین چیست، چه زمانی رخ می‌دهد و چرا می‌تواند باعث افزایش سرسام آور قیمت شود؟
  • هاوینگ بیت کوین چیست، چه زمانی رخ می‌دهد و چرا می‌تواند باعث افزایش سرسام آور قیمت آن رمز ارز شود؟
  • بانک ملی ایران باید به یک سوپرمارکت خدمات مالی تبدیل شود
  • نقش مؤثر صندوق‌های سرمایه‌گذاری بورسی در هدایت نقدینگی/ هشدار نسبت به یک حکم بودجه‌ای