Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@21:54:35 GMT

لرستان رتبه دوم کشوری در خودکشی را دارد

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۲۹۵۴۵

لرستان رتبه دوم کشوری در خودکشی را دارد

خرم آباد - ایرنا - معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی لرستان گفت: بنابر آمار پزشکی قانونی، استان لرستان از نظر آمار خودکشی بعد از ایلام در رتبه دوم کشوری قرار دارد.

به گزارش ایرنا، ابتسام داشی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بدون اشاره به آمار خودکشی در استان ، اظهار داشت: با توجه به آمار بالای خودکشی در لرستان مطالعه میدانی بررسی این مساله اجتماعی بخصوص در مناطق با شیوع بالا در خرم آباد آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این مطالعه میدانی بعد از علت یابی ، مداخله درمانی و مسائل آموزشی و ارائه خدمات و مشاوره به افراد در معرض آسیب را پیگیری می کند.
معاون بهزیستی لرستان با اشاره به اینکه مطالعه میدانی خودکشی در لرستان در 2 محله شهر خرم آباد و یک محله کوهدشت انجام شده گفت: یکی از اهداف مورد نظر از انجام مطالعه میدانی مداخلات درمانی است و این تجربه کمک می کند تا بتوان یک سری مشکلات را با اطلاعات دقیق تر به استانداری ارائه کرد.
وی با تاکید بر اینکه اطلاعات خودکشی کشور در مقایسه با سایر کشورها خیلی تفاوت ندارد گفت: تهدید به خودکشی در زنان بیشتر است و اقدام به خودکشی در مردان بیشتر است و روش های خودکشی بیشتر مسمومیت دارویی است.
وی اظهار داشت: بحران های اجتماعی، ضعف در برنامه ریزی ها و ضعف مهارت های فردی از جمله علل متعدد آسیب های اجتماعی است و در مورد خودکشی ضعف مهارت های اجتماعی و فقدان آموزش های لازم یکی از علل مهم به شمار می رود.
1920/6060

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آسيب اجتماعي خودكشي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۹۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده افزایش خودکشی رزیدنت‌ها در ایران

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 10 دکتر رضا ملک‌زاده، وزیر بهداشت در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی از پشت پرده پشت پرده افزایش خودکشی رزیدنت‌ها در ایران گفت. روایت ملک زاده را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • گفتگو با رتبه اول مستندنگاری جشنواره پژواک
  • کشف ۴۰۰ میلیارد کالای قاچاق در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در لرستان
  • انتقاد از واریز نشدن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • پشت پرده افزایش خودکشی رزیدنت‌ها در ایران
  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند
  • کسب رتبه هفت کشوری گمرکات آذربایجان شرقی در مبادلات تجاری
  • روند کاهشی نرخ تورم ماهانه در استان یزد