Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-23@08:23:37 GMT

یک ادعای دروغ دیگر | پدر ترامپ آلمانی نیست

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۲۹۵۵۸

یک ادعای دروغ دیگر | پدر ترامپ آلمانی نیست

جهان > آمریکا - همشهری آنلاین:
همان‌طور که ادعای دونالد ترامپ درباره به دنیا آمدن باراک اوباما در کنیا دروغ بود، ادعای تازه او درباره تولد پدرش در اروپا هم درست نیست.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، رئيس‌جمهوري آمريكا در تور اروپايي اخير خود سخناني درباره محل تولد پدر و مادرش به زبان آورد كه 50 درصد آن دروغ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او كه پيش‌تر در دوران مبارزه‌هاي انتخاباتي مدعي شده بود اوباما زاده قاره آفريقاست، براي به دست آوردن دل رهبران اتحاديه اروپا (پس از تهديد به تحريم و جريمه) ادعا كرد خودش ريشه اروپايي دارد و پدر و مادرش هر دو در قاره سبز به دنيا آمده‌اند؛ يكي در اسكاتلند و ديگري در آلمان.

ادعاي ترامپ درباره اينكه مادرش زاده اسكاتلند است، بي‌ترديد درست است اما اينكه پدرش در آلمان به دنيا آمده، چيزي جز همان حرف‌هاي آشناي رئيس‌جمهوري پرحرف و جنجالي آمريكا نيست. او پس از بازگشت از سفر اروپايي در يك گفتگو در آمريكا گفت: «من سال‌هاي سال پيش آنجا بودم. يعني پدر و مادرم در اتحاديه اروپا به دنيا آمده‌اند. من عاشق اين كشورها هستم؛ اسكاتلند، آلمان. آنها هنوز هم در اروپا هستند ديگر؟»

اين حرف‌ها در واقع ادامه سخناني بود كه ترامپ هفته گذشته در گفتگويي در اسكاتلند بر زبان آورد و گفت: «فراموش نكنيد والدين من در بخشي از اتحاديه اروپا چشم به جهان گشوده‌اند.» هر چند اين ادعا درست نيست اما شايد براي رهبران اروپايي تا حدودي دلگرم‌كننده باشد. فقط همين. مري مك‌لئود، مادر ترامپ متولد جزيره لوييس در هبريدهاي بيروني اسكاتلند است و پدرش فرد در نيويورك‌سيتي به دنيا آمده است، نه آلمان.

پدر فرد ترامپ و پدربزرگ رئيس‌جمهوري آمريكا مردي بود به نام فردريش ترامپ كه در دهكده كالشتات در آلمان به دنيا آمد. او در 16 سالگي به آمريكا مهاجرت و در منهتن نيويورك شغل آرايشگري پيشه كرد. بعد راهي غرب شد و مدتي در واشنگتن روزگار گذراند. در كانادا به جويندگان طلا گوشت اسب مي‌فروخت و خدمات ديگر ارائه مي‌داد. فردريش به آلمان بازگشت اما به خاطر فرار از خدمت سربازي از اين كشور اخراج شد.

پسرش فرد به ندرت پايش را از نيويورك بيرون گذاشت و از آنجا كه بيشتر مشتريان كسب و كارش در بخش مسكن يهودي بودند، تا دهه 1980 تظاهر مي‌كرد ريشه سوئدي دارد تا آنها را از دست ندهد. ادعاي سوئدي بودن در كتاب پرفروش «هنر معامله كردن» دونالد ترامپ هم تكرار شده اما از سال 2000 كه سوداي ورود به كاخ سفيد به سر نوه فردريش ترامپ زد، اين ادعا را كنار گذاشت.

او يكي از بانيان جنبش محل تولد بود تا با دامن زدن به شايعه كنيايي بودن، مانع ورود باراك اوباما به كاخ سفيد شوند. در حالي كه نه آن ادعا درست بود نه اين يكي كه مدعي است پدر ترامپ در خارج از آمريكا به دنيا آمده است.

در همین زمینه: آمریکا خروج نظامیان خود از آلمان را بررسی می‌کند آمریکای عصر ترامپ مرکل سخن ترامپ درباره افزایش بزهکاری در آلمان را رد کرد

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۹۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌های فلسطینی از دروغ آمریکا در میزان کمک‌رسانی به غزه پرده برداشتند

دفتر رسانه‌های دولتی در غزه می‌گوید که تعداد کل کامیون‌های کمک‌رسانی به نوار غزه به طور متوسط بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ کامیون در روز است.  این دفتر رسانه‌ای در بیانیه‌ای اعلام کرد: «روایت رژیم صهیونیستی که توسط آمریکا نیز پذیرفته شده و اعلام می‌شود آن است که روزانه حدود ۳۰۰ کامیون کمک‌رسانی به نوار غزه وارد می‌شود، اما این یک دروغ کامل و جعل واقعیت است».

به گزارش الجزیره، این دفتر گفت که مناطق شمال غزه هنوز از بحران غذایی واقعی رنج می‌برند و تنها راه برای توقف قحطی در شمال غزه و رسیدگی به بحران غذایی در سراسر غزه، باز کردن همه گذرگاه‌ها است.

به گفته دفتر رسانه‌ها، از آغاز ماه آوریل، ورود بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ کامیون به نوار غزه مسدود شده است.

در این بیانیه آمده است: «اشغالگران عمداً در مورد واقعیت بشردوستانه در نوار غزه دروغ می‌گویند و مدتی است که روایتی نادرست را مبنی بر بهبود مکانیسم کمک رسانی و افزایش تعداد کامیون‌های وارد شده به نوار غزه ترویج می‌کنند».

افزایش ورود کمک‌ها به غزه پیش‌تر توسط برنامه جهانی غذا نیز تکذیب شد؛ زیرا این نهاد پنجشنبه گذشته اعلام کرد که تنها ۳۹۲ کامیون حامل مواد غذایی در ماه آوریل وارد نوار غزه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • چین اتهام جاسوسی در آلمان را رد کرد
  • دینا قالیباف ادعای تجاوز را تکذیب کرد؛ تجاوزی در کار نبوده است فقط به من توهین شد/ نتیجه تحقیق مقام قضایی؛ توهینی در کار نبوده است/ برای ادعای دروغ پرونده جدید قضایی تشکیل شد
  • برلین به کی‌یف وعده ۴۰۰ خودروی زرهی داده بود، اما تحویل مختل شد
  • تقابل شدید آلمان با آزادی بیان برای حمایت یکجانبه از اسرائیل
  • خزعلی: ادعای اجرای سند ۲۰۳۰ توسط دولت سیزدهم دروغ است
  • ادعای اجرای سند ۲۰۳۰ توسط دولت سیزدهم دروغ است
  • ادعای عجیب خواننده ایرانی: دو دور دور دنیا چرخیدم
  • رسانه‌های فلسطینی از دروغ آمریکا در میزان کمک‌رسانی به غزه پرده برداشتند
  • گزارش: چرا ناگلزمان به بایرن مونیخ نه گفت
  • ناو آلمانی از ماموریت دریای سرخ خارج شد