Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@05:20:58 GMT

عناصر دانشگاهی هنوز در میان مردم دارای مرجعیت هستند

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۲۹۵۷۶

عناصر دانشگاهی هنوز در میان مردم دارای مرجعیت هستند

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری گفت: در شرایطی که به علت وضعیت حاکم بر جامعه، همبستگی اجتماعی به مقدار قابل توجهی کاهش یافته است، دانشگاه در بین نهادهای جامعه دارای بیشترین حد اعتماد در میان مردم است و هنوز عناصر دانشگاهی دارای مرجعیت هستند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مهندس محمد مهدی عسکری در نخستین نشست معاونان فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه‌های منطقه یک کشور، با بیان اینکه مدیریت فرهنگی یک پروژه مشارکتی است، اظهار کرد: پیش نیاز این نوع مدیریت، آگاهی و مشارکت همه عناصر دانشگاهی از مسائل موجود و اهداف پروژه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استادان، کارکنان و دانشجویان سه رکن دانشگاه هستند و متناسب با مسئولیت‌هایی که در دانشگاه دارند باید در این پروژه مشارکت داشته باشند،

وی افزود: در شرایطی که به علت وضعیت حاکم بر جامعه، همبستگی اجتماعی به مقدار قابل توجهی کاهش یافته است، دانشگاه در بین نهادهای جامعه دارای بیشترین حد اعتماد در میان مردم است و هنوز عناصر دانشگاهی برای مردم دارای مرجعیت هستند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تصریح کرد: دانشگاه به عنوان نهاد میانجی و پل ارتباطی بین جامعه و دولت نقش‌آفرینی می‌کند، به همین دلیل از دانشگاه انتظار می‌رود به عنوان خرد منفصل جامعه از طریق نهادسازی در بازسازی همبستگی اجتماعی مشارکت فعال داشته باشد. یکی از اقداماتی که در این زمینه می‌توان انجام داد ایجاد کانون‌های گفتگوی ملی برای حل مشکلات کشور در دانشگاه است.

عسکری گفت: دانشگاه در مقابل مسائل جامعه بی‌تفاوت نیست. دانشگاه خرد منفصلی است که مسائل را رصد و تحلیل کرده و با آنها مواجهه عقلانی دارد. از این رو باید به وظیفه ذاتی خود که مشارکت اجتماعی و آموزش اخلاقی جامعه است بازگردد و انجام این وظیفه در ذیل معاونت فرهنگی و اجتماعی بیشتر به سرمنزل مقصود می‌رسد.

وی با اشاره به نقش کلیدی و سابقه تمدنی و میراث فرهنگی دانشگاه به علت وجود فعالیت و حضور طیف‌های گوناگون دانشجویی و فرصت تعامل با دانشجویان به‌ویژه در معاونت فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و این مهم را عامل موثری در بازخوانی مباحث فرهنگی و مذهبی دانست.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، لازمه این امر را شناخت ارکان همبستگی اجتماعی و چگونگی تحقق آنها دانست و افزود: باید به تقویت ارزش‌ها، هنجارها و قواعد اجتماعی نسلی که آینده ایران، پیشرفت و تعالی آن به ذهن و عمل جوانان دانشجو گره خورده است پرداخت.

عسکری در پایان با اشاره به بحث مسئولیت اجتماعی دانشگاه در جامعه گفت: دانشگاه باید در دو رکن ماموریت‌های کلان دانشگاه و کنشگران یا عناصر دانشگاهی مسئولیت اجتماعی خود را ایفا کند.

انتهای پیام/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۹۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران

احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران ازتوزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار استان خبر داد و گفت: این بسته‌های گوشت قربانی مشارکتی ماه شوال به همت موسسه و کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها قم وبا همکاری برنامه تلویزیونی سمت خدا شبکه ۳ سیما توسط ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران جهت کمک به نیازمندان آبرومند و مسجدی فراهم شد.

او افزود: نیازمندان از قبل به همت مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران شناسایی شده اند وبسته‌ها در جامعه هدف، اعضای کمیته امداد امام، بهزیستی و زنان بی سر پرست یا بد سرپرست یا قشر آسیب پذیر جامعه تفسیم می‌گردد

آهنگر گفت: از زمانیکه کرونا آغاز شده در این طرح خیرین محترم در اول هرماه قمری بسته‌های گوشت را آماده کرده ودر اختیار نیازمندان آبرومندقرار می‌گیرد وهربسته آن ۱.۵ کیلوگرم است که جمعا ۱.۵ تن می باشد و ارزش تقریبی آن حدود ۷۵۰تا ۸۰۰ میلیون تومان است..

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • پیشرفت جامعه اسلامی در گرو سلامت و نشاط خانواده‌ها
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • درمورد زنان چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌کنند!
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • باشگاه دانش آموزی خبرنگار پلیس، پیشگام در حوزه‌های انتظامی و انضباط اجتماعی است
  • باشگاه خبرنگاران دانش آموزی پلیس افتتاح شد
  • سال جاری ۹۰ رویداد دانشگاهی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود