Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@04:03:50 GMT

اسرار قتل آخرین تزار روس هنوز افشا نشده است

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۲۹۶۷۷

اسرار قتل آخرین تزار روس هنوز افشا نشده است

مسکو - ایرنا - یک قرن از قتل تزار نیکلای دوم و خانواده اش توسط انقلابیون می گذرد و با این وجود پرونده این قتل هنوز بسته نشده و اسرار آن بطور کامل افشا نشده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، قتل«نیکلای آلکساندرویچ رومانوف» و خانواده اش شب 17 جولای 1918 در زیرزمین خانه ای در شهر یکاترینبورگ که هم اینک مرکز استان سوردلوفسک در منطقه اورال است، رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



**نیکلای چگونه دستگیر شد
نیکلای در هنگام دستگیری توسط انقلابیون در پتروگراد (سن پترزبورگ کنونی) داوطلبانه از سلطنت کناره گیری کرده بود اما به دستور دولت موقت بازداشت شد.
وی از روز 22 ماه مارس تا 14 ماه اوت سال 1917 در کاخ الکساندروف درسن پترزبورگ نگهداری می شد و پس از این تاریخ به همراه خانواده به یکاترینبورگ انتقال یافت.
تزار سرنگون شده روس قصد داشت به انگلیس سفر کند و برای این منظور از پادشاه انگلیس که از بستگانش بود درخواست اجازه برای سفر کرد اما درخواست وی هرگز پذیرفته نشد.
پس از آن، با تصمیم دولت موقت، نیکلای و اعضای خانواده اش برای گذراندن دوران تبعید به اورال منتقل شدند.

**تدارکات قتل نیکلای رومانوف و خانواده اش
براساس اطلاعات انتشار یافته، «نیکلای رومانف» آخرین تزار از خاندان رومانف ها با 300 سال سابقه حکومت در روسیه، پس از سرنگونی توسط بلشویک ها در انقلاب کمونیستی به رهبری «ولادیمیر ایلیچ لنین» در اکتبر 1917، در سال 1918همراه همسر، چهار دختر و یک پسرش پس از تحمل یک دوره زندان و زندگی اردوگاهی با اعمال شاقه و در سن 50 سالگی به دستور لنین در شهر یکاترینبورگ تیرباران شدند.
این قتل سر زده رخ داد و نیکلای انتظار نداشت که بلشویک ها وی و خانواده اش را تیرباران کنند و به همین خاطر در شرایط عادی به زندگی روزمره ازجمله شکستن هیزم و پیاده روی صبحگاهی و سایر امور عادی زندگی ادامه می داد.
تزار سرنگون شده روس از اخبار روزمره کشور اطلاع نداشت و به همین دلیل نمی دانست که نیروهای ضد انقلاب اکتبری و به اصطلاح سلطنت طلبان که با بلشویک ها می جنگیدند به پیروزی هایی در مقابل نیروهای مقابل دست یافتند.
بلشویک ها که از دستیابی نیروهای ضدانقلاب که بخش هایی از اورال و سیبری را در اختیار داشتند به منطقه یکاترینبورگ و آزادی تزار و خانواده اش نگران بودند دستور قتل رومانوف ها را دادند.
هنوز معلوم نیست این دستور از سن پترزبورگ صادر شده یا فرماندهی بلشویک های یکاترینبورگ آن را بدون هماهنگی با مرکز صادر کرد.
براساس اطلاعات خبرگزاری ریانووستی، یکی از جلادان خانواده تزار در حالی که کت چرمی مشکی (ویژه انقلابیون) بر تن داشت وارد خانه محل نگهداری تزار و خانواده اش شد و فریاد زد «نیکلای آلکساندرویچ تلاش های همفکران شما برای نجات تان موفق نبود و در این شرایط دشوار برای جمهوری شوروی ماموریت پایان دادن به عمر خاندان رومانوف به ما محول شده است.»
نیکلای دوم هم زمانی که این را از زبان انقلابی کمونیست شنید فریاد زد خدای من این چه حادثه ای است که رخ می دهد.
پس از آن مامور نیروهای انقلابی رولور خود را در آورد و تزار سرنگون شده و خانواده اش را به گلوله بست.
با وجود گذشت یکصد سال از آن روز، هنوز زوایای قتل خاندان تزار در تاریکی مانده و اطلاعات دقیقی درباره بقایای اجساد آنها وجود ندارد.

**بررسی قتل نیکلای و خانواده اش پس از فروپاشی شوروی
سال ها بررسی اسناد و گزارش های بایگانی شده دوران حاکمیت کمونیستی و همچنین تحقیقات علمی و پزشکی قانونی درباره تعلق اجساد یافت شده در سن پترزبورگ منسوب به خانواده نیکلای دوم نتیجه قطعی نداشته است.
قتل تزار سرنگون شده و خانواده اش در خانه شخصی به نام مهندس «ایپاتف» رخ داد و تیراندازی دو دقیقه ادامه داشت و آلکسی ولیعهد که در هنگام تیراندازی در خواب بود بر اثر اصابت گلوله بیدار شد و مهاجمان انقلابی وی و خواهرانش تاتیانا و آناستازیا و خدمتکار خانواده به نام آنا دمیدووا به دستور پیوتر یرماکوف سردسته انقلابیون و با ضربات سرنیزه آلکساندر استرکوتین کشته شدند.
براساس اطلاعات تاریخی، گروه افراد مسلح پس ازقتل اعضای خانواده رومانوف، اجساد آنها را به منطقه ای در محل قتل در پتو حمل کرده و اجساد را پس از قرار دادن در گودال بزرگی، اسید پاشیدند.
البته روایت تاریخی دیگری می گوید که جسد نیکلای و خانواده اش را سوزاندند.
بلشویک ها هراس داشتند که نیروهای ضدانقلاب پس از تصرف یکاترینبورگ، قبر نیکلای را یافته و از جسد وی برای برانگیختن روستاییان اورال علیه حکومت کمونیستی استفاده کنند.
روشن شدن سرنوشت نیکلای دوم و خانواده اش پس از فروپاشی شوروی سابق به یکی از موضوع های مورد توجه افکار عمومی و مورخان در روسیه تبدیل شده است.
سه سال پیش کارشناسان روس برای ادامه تحقیقات در باره آخرین تزار روسیه و خانواده اش ، قبر «الکساندر» سوم پدر وی را برای نمونه برداری ژنتیکی شکافتند.
بقایای جسد نیکلای و خانواده اش در سال 1979 کشف شد و در سال های دهه 90 میلادی کارشناسان تایید کردند که بقایای اجساد کشف شده به آخرین تزار روس و خانواده اش تعلق دارد.
درسال 2003و 12 سال پس از فروپاشی شوروی، کلیسای «قدیسان- واقع بر خون» (2003) در محل قتل نیکلای دوم آخرین تزار روسیه و خانواده اش در یکاترینبورگ ساخته شد.

**روسها برای تزار مقتول و خانواده اش احترام قائلند
کلیسای ارتدوکس روسیه همه اعضای خانواده نیکلای آخرین تزار روسیه از خاندان رومانوف را که به دست بلشویک ها کشته شدند قدیس تلقی کرده است.
تمثال نیکلای دوم و خانواده اش در روسیه مقدس شمرده می شود و در سالگرد قتل وی دهها هزار نفر در شهرهای مختلف روسیه بویژه در کلیساها گردهم می آیند و مراسم های ویژه یادبود برگزار می کنند.
امسال، پرجمعیت ترین گردهمایی برای تجلیل تزار مقتول در یکاترینبورگ (قتلگاه وی) برگزار شد و بیش از 100 هزار نفر در این شهر با پیمودن 22 کیلومتر مسافت با حضور در مراسم مذهبی که پاتریارک کریل رهبر کلیسای ارتدوکس روس رهبری آن را برعهده داشت، یاد نیکلای و خانواده اش را گرامی داشتند.
اروپام*391* 1346 **1590

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تزار روس اسرار قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۹۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) بمب شکلاتی، ابتکار عجیب اوکراینی‌ها مقابل روسیه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی به زودی به ایران می‌آیند
  • شکارچی پسربچه‌ها اسرار جنایاتش را به گور برد
  • (ویدئو) استفاده از برانکارد رباتیک در جنگ اوکراین و روسیه
  • (ویدئو) بمب شکلاتی، ابتکار عجیب اوکراینی‌ها مقابل روسیه
  • افشای اسرار بیماران چه مجازاتی دارد؟
  • خاطره گویی در جمع دوستان اسرار جنایت یک ساله را فاش کرد | وقتی قاتل خودش را لو داد
  • حمایت خانواده شهدای سمنان از اجرای طرح نور
  • چرا جنگ آینده می‌تواند میان روسیه و چین باشد؟
  • سلاح شیمیایی در جنگ ایران و عراق / مصطفی چمران در جنگ چه کرد؟ / زندگی در روسیه پیش از جنگ جهانی / جنگ نفت کش‌ها در خلیج فارس / دره آراکو از نمای نزدیک / چگونه یک سخنرانی عالی داشته باشیم؟ / بوگاتی دیوو، خودروی ۵.۸ میلیون دلاری
  • ایران جوان