Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، احمد قربانی گفت: این افراد از طریق کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با سرویس‌های اطلاعاتی تبادل اطلاعات داشته‌اند.

وی افزود : محکومین (ع.ب) و (ر.ب) که از اعضای گروهک تروریستی داعش هستند در سال 1396 پس از رصد اطلاعاتی توسط سربازان گمنام امام زمان در کرمان شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام قضایی اعلام کرد: از نامبردگان مقادیری مواد شیمیایی و تعدادی چاشنی و دیگر لوازم که در جهت ساخت بمب استفاده می شود، کشف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی گفت: اعضای دستگیر شده گروه تروریستی داعش در ساخت انواع بمب‌ها مهارت کامل داشته و ضمن تهیه اقلام مذکور قصد تخریب تاسیسات عمومی و قتل و عام مردم بی‌گناه کرمان را داشته‌اند که قبل از هراقدام ایذائی دستگیر می شوند.
 
رئیس دادگاه انقلاب کرمان افزود: همچنین این افراد با توجه به شناختی که از جغرافیای استان و کشور و نیز شناختی که از فرهنگ و آداب و رسوم مردم داشته‌اند جهت قتل عام گسترده مردم و ترور بعضی از شخصیت‌ها، طرح‌های زیادی را به صورت مکتوب به گروهک داعش ارائه و خود نیز جهت اجرای آن طرح‌ها اعلام آمادگی کرده بودند.
 
این مقام قضایی با اعلام اینکه متهم ردیف دوم دارای سابقه تحصیل در کشور امارات و همچنین یکی از دانشگاه‌های مروج تفکرات و اندیشه‌های وهابیت در کشور عربستان سعودی است،خاطرنشان کرد: افراد مذکور ارتباطاتی نیز با عناصر اطلاعاتی بیگانه برقرار کرده و اطلاعات مربوط به زیرساخت‌ها و تاسیسات برق و غیره را به بیگانگان ارائه کرده‌اند.
 
قربانی گفت: با صدور کیفرخواست پرونده به دادگاه انقلاب اسلامی کرمان ارسال و متهمین تحت عناوین مجرمانه‌ جاسوسی، اقدام علیه امنیت داخلی کشور از طریق عضویت در گروهک تروریستی داعش و تبلیغ علیه نظام در شعبه اول این دادگاه محاکمه و به مجازات حبس محکوم شدند و حکم صادره در دادگاه تجدیدنظر استان کرمان مورد تایید قرار گرفته و پرونده جهت اجرا به دادسرای عمومی و انقلاب کرمان ارسال شده است.
 
وی علت و انگیزه اصلی این افراد را عناد و دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و افزود: امنیت مثال زدنی و بی نظیر کشور جمهوری اسلامی ایران در این برهه از زمان که کشورهای منطقه در آتش جنگ و خونریزی می‌سوزند، نعمتی الهی و حاصل خون هزاران شهید است و بقای این امنیت مدیون تلاش شبانه روزی و هشیاری مراجع امنیتی و انتظامی است.
 
رئیس دادگاه انقلاب کرمان هشدار داد: مخلان امنیت هرگز اجازه نخواهند یافت که امنیت پایدار منطقه به عنوان یک دست آورد بی بدیل را بازیچه خود قرار دهند و کلیه حرکات و فعالیت های افرادی که قصد خدشه به امنیت کشور را داشته باشند مورد رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان علیه السلام بوده و قبل از هراقدام ایذایی در چارچوب قانون با ایشان برخورد خواهد شد.
 
این مقام قضایی گفت: خانواده‌های گرامی مراقب فرزندان خود در فضای مجازی باشند و اجازه ندهند که ایشان طعمه دشمنان نظام شده و خدای ناکرده باعث پشیمانی خود و خانواده شوند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان کرمان انقلاب اسلامی برق قتل داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۹۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده مرزبانی فراجا با خانواده شهید گلستانی دیدار کرد/ حامل سلام رهبر معظم انقلاب هستم

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی با حضور در شهرستان کلاله در شرق استان گلستان با خانواده شهید «جواد جهان‌بیکی» از شهدای مرزبانی این استان که توسط گروهک تروریستی جیش الظلم به شهادت رسید دیدار کرد و گفت: حامل سلام رهبر معظم انقلاب هستم.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سردار سرتیپ «احمدعلی گودرزی» فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی با سفر به شهرستان کلاله با خانواده شهید «جواد جهان‌بیکی» از شهدای مرزبانی این استان که توسط گروهک تروریستی جیش الظلم در سیستان و بلوچستان به شهادت رسیده بود؛ دیدار کرد.


وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان بالاخص شهدای حادثه تروریستی ۱۶ فروردین استان سیستان و بلوچستان، گفت: شهدا از جمله شهید جهان بیکی واسطه فیض الهی هستند؛ شهید جهان بیکی از شهدای شاخص مرزبانی و ناجا هستند، زیرا فردی متدین، با وقار، شجاع و باصلابت بود.


سرتیپ گودرزی در دیدار با والدین و همسر این شهید اظهار کرد: بنده حامل سلام رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا و نیز سلام فرمانده ناجا سردار رادان به شما هستم.


وی به استقامت و پایبندی خانواده شهدا به آرمان‌های انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت:مادر شهید جهان بیکی با وجود اینکه هنوز جنازه فرزندش نیامده بود، در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند.


گفتنی است از شهید جهان‌بیکی والامقام ۲ فرزند پسر ۱۸ ماهه و چهار ماهه به یادگار مانده است.
بر اساس برنامه قرار است، فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی با خانواده شهید نجاتی نیا در کردکوی هم دیدار کرده و در ادامه از برخی پاسگاه‌های مرزی گلستان بازدید کند.

دیگر خبرها

  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • تشکیل پرونده ۹۶ شهید و ۱۲۰ جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • اگر اعضای گروه هفت دنبال ثبات هستند، با تجاوزها مقابله کنند
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • رای دیوان عالی کشور در مورد قانون مبارزه با مواد مخدر
  • عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ بود
  • فرمانده مرزبانی فراجا با خانواده شهید گلستانی دیدار کرد/ حامل سلام رهبر معظم انقلاب هستم