Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-19@09:32:37 GMT

پیدا شدن جسد در سد ماکو پس از ۱۲روز

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۲۹۷۰۴

پیدا شدن جسد در سد ماکو پس از ۱۲روز

رییس جمعیت هلال احمر ماکو گفت: جسد پدری که برای نجات فرزندش در سد شهید قنبری این شهرستان غرق شده بود پس از ۱۲ روز جست وجو از آب بیرون کشیده شد.

خبرگزاری ایسنا: رییس جمعیت هلال احمر ماکو گفت: جسد پدری که برای نجات فرزندش در سد شهید قنبری این شهرستان غرق شده بود پس از ۱۲ روز جست وجو از آب بیرون کشیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سجاد اسماعیل زاده اظهار کرد: سرانجام لحظه‌ای سهل انگاری موجبات فوت دو تن همشهریانمان را فراهم ساخت.

وی افزود: عوامل امدادی و انتظامی پس از کسب خبر وقوع این حادثه بی درنگ در محل حاضر شده و جسد کودک ۴ ساله را به بیمارستان انتقال دادند و در نهایت پدر در روز دوازدهم جستجوی پیدا شد.

وی در ادامه با بیان اینکه نبود دید کافی در زیر آب و کمبود امکانات در سد شهید جواد قنبری عملا کشف جسد غرق شده را با مشکل مواجه کرده بود، خاطر نشان کرد: در این راستا تعدادی غواص نیز به منطقه اعزام شد، ولی به دلیل نبود دید کافی در زیر آب عملا این امر هم ابتر ماند.

اسماعیل زاده ادامه داد: نیرو‌های هلال احمر ماکو با تلاش‌های مردمی با قایق و تور‌های ماهیگیری تمامی نقاط سد را کنترل کردند و پس از ۱۲ روز تلاش جهادی مردم و ارگان‌های دخیل در همان نقطه غرق شده جسد بی جان از آب بیرون کشیده شد.

وی افزود: جسد دو پدر و پسر در یک روز با حضور کثیری از مردم شهرستان و خانواده مرحومین در خوابگاه عبدی به خاک سپرده شد.

به گزارش ایسنا مسئولین استان به مردم و مسافران استان نسبت به شنا کردن در سد‌ها و تاسیسات آبی استان هشدار داده بودند که باز این حادثه در شهر ماکو رخ داد.

سد‌های آذربایجان غربی جهت تامین آب شرب و کشاورزی طراحی شده است و شنا کردن در دریاچه‌های این سد‌ها می‌تواند خطر‌های جانی بسیاری را متوجه افراد به ویژه کودکان کند لذا در این دریاچه‌ها غریق نجات وجود ندارد و همین امر موجب می‌شود در صورت بروز حادثه غرق شدگی، احتمال مرگ بسیار بیشتر باشد.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Y2H

منبع: فردا

کلیدواژه: هلال احمر جسد پدر سد ماکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۹۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی طبیعت مقابل شهرداری ارومیه/ کار به بازی سوم کشیده شد

تیم‌های شهرداری ارومیه و طبیعت در بازی دوم از سری پلی‌آف مرحله یک چهارم نهایی لیگ برتر والیبال، امروز شنبه در سالن فدراسیون به مصاف هم رفتند که برنده این دیدار، تیم طبیعت بود و با نتیجه سه بر دو پیروز شد.

در ست نخست این مسابقه تیم شهرداری ارومیه ۲۵ بر ۲۲ به پیروزی رسید ما در ست دوم طبیعت ۲۵ بر ۲۱ نتیجه را جبران کرد و دو تیم یک بر یک در ست شماری برابر شدند.

در ست سوم نیز طبیعت نمایش بهتری نسبت به شهرداری ارومیه داشت و ۲۵ بر ۲۰ به پیروزی رسید تا دو بر یک در ست شماری پیش بیافتد، اما شهرداری ارومیه در ست چهارم دوباره قدرت خود را به حریف دیکته کرد و ۲۵ بر ۲۰ به پیروزی رسید تا مسابقه به ست حساس پنجم برسد.  ست پنجم این دیدار با امتیاز ۱۵ بر ۱۲ به سود طبیعت به پایان رسید تا شاگردان ابراهیم وادی شکست دور رفت را جبران کنند و تعیین تیم صعود کننده این رقابت به بازی سوم کشیده شود.

بازی نخست را تیم شهرداری ارومیه با حساب ۳ بر ۲ برده بود.برنده سری بازی‌های شهرداری و طبیعت در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده سری بازی‌های شهداب و ایفاسرام خواهد رفت.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی توپ و تور

دیگر خبرها

  • صادرات ۱۶۶ میلیون یورویی «ماکو» در سال ۱۴۰۲
  • کاخ‌موزه باغچه‌جوق ماکو؛ پذیرای مسافران نوروزی
  • (ویدئو) مجسمه پوتین در پراگ به آتش کشیده شد
  • افزایش ۳۰ درصدی ورود به کشور از طریق مرز بازرگان
  • ایجاد منطقه آزاد صنایع دانش‌بنیان در ماکو
  • فیلم| اگر ساعت موبایلمان روز اول فروردین ۱۴۰۳ به جلو کشیده شد چه کنیم؟
  • اگر ساعت موبایلمان روز اول فروردین ۱۴۰۳ به جلو کشیده شد چه کنیم؟ + تصاویر
  • کاخ‌موزه باغچه‌جوق ماکو آماده ی پذیرایی از مهمان نوروزی
  • پیروزی طبیعت مقابل شهرداری ارومیه/ کار به بازی سوم کشیده شد
  • ایجاد منطقه آزاد صنایع دانش‌بنیان در «ماکو»