Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از نود اقتصادی، مدیر عامل اسبق شرکت مهندسی آب و فاصلاب کشور، شکل نگرفتن فرهنگ مناسب مصرف برق در کشور، پایین بودن قیمت برق در ایران نسبت به کشورهای همسایه و عدم توسعه ظرفیت‌های نیروگاهی متناسب با نیاز کشور را از جمله دلایل مهم قطعی‌های پرشمار اخیر برق در کشور برشمرد.

سید مهدی ثمره هاشمی در گفتگو با «نود اقتصادی» عامل مهم دیگر در قطعی‌های اخیر برق را عدم تعمیر و بازسازی به موقع و دوره‌ای نیروگاه‌ها و افت شدید ظرفیت تولید برق نیروگاهها دانست و اعلام داشت که قرار بوده تا اقدامات لازم برای افزایش راندمان نیروگاه‌ها صورت پذیرد که این مهم صورت نپذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، به دلیل جانمایی بد نیروگاه‌ها و فقدان آب مناسب، عملیات خنک سازی نیروگاه‌ها به خوبی صورت نمی‌پذیرد و این امر سبب شده تا راندمان نیروگاه پایین بیاید.

ثمره هاشمی، درعین حال گفت که با توجه به تاکید بر خصوصی سازی، بسیاری از نیروگاه‌ها قابل واگذاری به بخش خصوصی بوده‌اند که به دلیل ایرادات اداری، نیروگاه‌های موجود تا اکنون به بخش خصوصی واگذار نشده‌اند.

مدیر کل اسبق دفتر وزارتی وزارت نیرو، با انتقاد از عدم سرمایه‌گذاری مناسب برای توسعه ظرفیت نیروگاهی کشور به «نود اقتصادی» گفت که زمینه سازی مناسب توام با آرامش  برای حضور بخش خصوصی صورت نگرفته تا این بخش بتواند مطالبات خود را به واسطه تولید و فروش برق از وزارت نیرو و به موقع دریافت کنند.

به گفته وی، بخش خصوصی برای تولید و فروش برق نمی‌تواند سرمایه‌گذاری کند زیرا وزارت نیرو بابت خرید برق بدهکار بوده و پول آنها را با تاخیر می‌پردازد.

ثمره هاشمی با انتقاد از عدم سرمایه‌گذاری لازم از سوی دولت در صنعت برق هم به دلیل فقدان منابع مالی لازم و سوء مدیریت اذعان داشت که با توجه به رشد جمعیت، دولت پیش بینی دقیقی از پیک مصرف برق نداشته و به همین دلیل در شرایط فعلی نتوانسته برق مورد نیاز کشور را تامین کند.

وی تصریح کرد که دولت روحانی به امید واهی همه همت خود را برای برجام و توافق با غرب گذاشت که بر این اساس، از مسائل مهم کشور از جمله توسعه نیروگاه‌ها غافل شده و بسیاری از پروژه‌های عمرانی کشور تعطیل و یا به فراموشی سپرده شد.

مدیرعامل اسبق شرکت مهندسی آب و فاصلاب کشور بیان داشته که دولت روحانی در زمینه توسعه صنعت برق و آب بسیار ضعیف بوده و از نظر او نمره عملکرد وزارت نیرو 11  است.

وی منابع  آبی کشور را بسیار محدود دانست که با توجه به داشتن مرز آبی در شمال و جنوب کشور می‌توان از منابع  آبی برای آب شرب مردم استفاده کرد اما به دلیل مدیریت ضعیف وزارت نیرو این امر اتفاق نیافتاده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۹۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل حداکثری بازسازی میدان هوایی ولایت بدخشان

وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان اعلام کرد که کار بازسازی میدان هوایی «فیض‌آباد» در ولایت بدخشان که برای آن  پروژه ۶ میلیون افغانی بودجه مصرف شده هم اکنون ۹۷ درصد آن تکمیل شده است و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته‌ این وزارت، پس از تکمیل شدن بازسازی، این میدان‌ هوایی با استانداردهای بین‌المللی مجهز خواهد شد.

مسؤولان میدان هوایی فیض‌آباد گفته اند که خط رنوی این میدان هوایی معیاری نبود و نیاز به بازسازی داشت.

این پروژه حدود یک ماه پیش آغاز شده بود و قرار است در چند روز آینده تکمیل شود.

میدان هوایی فیض‌آباد در حدود ۳/۵ مایلی (۵/۶ کیلومتری) شمال غربی فیض‌آباد مرکز ولایت بدخشان در افغانستان قرار دارد و در ارتفاع ۱۱۷۱ متری از سطح دریا واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تسهیلات ویژه تعمیر و بازسازی خودرو برای تاکسیرانان
  • وضعیت جنگی در مرز بین پاکستان و افغانستان / اسلام‌آباد: مواضع تحریک طالبان را هدف قرار دادیم + فیلم
  • وضعیت جنگی در مرز بین پاکستان و افغانستان / پاکستان: مواضع تحریک طالبان را هدف قرار دادیم + فیلم
  • خواستار توقف مازوت‌سوزی در اصفهان هستیم
  • تکمیل حداکثری بازسازی میدان هوایی ولایت بدخشان
  • وزیر نیرو: ۵ استان کشور در معرض وقوع سیلاب است
  • ۵ استان کشور در معرض وقوع سیلاب/ تشکیل ستاد مدیریت بحران
  • هشدار سیلاب در ۵ استان جنوب‌غربی کشور/ مسافران نوروزی احتیاط کنند
  • ۵ استان غرب و جنوب‌غربی کشور در معرض وقوع سیلاب
  • انتخابات باعث شد آمار فقر منتشر نشود؟ / وزارت تعاون رئیسی چرا همانند دولت روحانی آمار فقر را منتشر نمی‌کند؟ / در جراحی اقتصادی صدای فقرا را ساکت کردند