Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:52:31 GMT

آشیانه جرثقیل کایرو راه آهن جنوب شرق افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۲۹۷۳۲

آشیانه جرثقیل کایرو راه آهن جنوب شرق افتتاح شد

زاهدان - ایرنا - ساختمان و خطوط ریلی آشیانه جرثقیل کایرو واقع در ایستگاه مسافری راه آهن جنوب شرق در زاهدان امروز /چهارشنبه/ با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی، استاندار سیستان و بلوچستان و شماری از مسئولان استانی افتتاح شد.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آشیانه (سوله) با اعتبار 2،5 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مجید ارجونی افزود: کایرو پیشرفته ترین جرثقیل جهان است که توانایی جابجایی 120 تن را دارد.
وی بیان کرد: در این آشیانه 2 خط ریلی برای تعمیرات و سرویس تعبیه و خط دیگری نیز برای پارک کردن این جرثقیل در نظر گرفته شده است.
مدیرکل راه آهن جنوب شرق تصریح کرد: این جرثقیل در کوتاهترین زمان از روی خط ریلی به محل حادثه اعزام می شود.
ارجونی ادامه داد: جرثقیل های معمولی در زمان وقوع حادثه امکان امداد رسانی به قطارها را ندارند و تنها کایرو می تواند این عملیات را انجام دهد.
وی با اشاره به اینکه دوار (محل دور زدن قطار) با اعتباری افزون بر 2 میلیارد تومان در حال ساخت است افزود: این طرح تا هفته دولت افتتاح می شود.
مدیرکل راه آهن جنوب شرق بیان کرد: هم اینک قطارهای مسافری که به ایستگاه زاهدان می رسند برای دور زدن و قرار گرفتن بر روی خط مجبور هستند 10 کیلومتر به صورت عقب حرکت کنند تا دوباره بر روی خط قرار گیرند.
ارجونی گفت: این دوار با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی و کاهش زمان قرار گرفتن قطار بر روی خط در حال ساخت است.
وی بیان کرد: همچنین خط فرعی سیلوی وحدت زاهدان به طول 7،5 کیلومتر انشعابی از ایستگاه باری زاهدان با مشارکت بخش خصوصی کلنگ زنی شد.
به گفته وی این خط ریلی سالانه 400 هزار تن گندم را به سیلوی وحدت جابجا می کند.
وی افزود: زیرسازی این خط ریلی توسط بخش خصوصی و روسازی آن توسط راه آهن با 6 میلیارد تومان اعتبار انجام می شود.
به گزارش ایرنا معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران صبح امروز/چهارشنبه/ به زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان سفر کرد.
بازدید از ایستگاه باری و بررسی نواقص موجود در آن، کلنگ زنی خط فرعی 7،5 کیلومتری از ایستگاه باری به سیلوی وحدت زاهدان، بازدید از ایستگاه جیگولی - انتهای خط چابهار قطعه هشت، بازدید از ایستگاه زاهدان و طرح های در دست اجرا، افتتاح آشیانه کایرو، آغاز پوشش مخابراتی همراه اول به طول 100 کیلومتر، نشست در شورای اداری راه آهن، بازدید از مدرسه 21کلاسه شیرآباد، نشست هم اندیشی با اساتید دانشگاه سیستان و بلوچستان و نشست توسعه حمل و ‌نقل صنعت ریلی از جمله برنامه های سفر یک روزه سعید محمد زاده به زاهدان است.
3213**3042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد امور زيربنايي راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۹۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه بهار فصل تخم گذاری پرستو‌های دریای است، گفت: پرستو‌های دریایی تیره در غرب تالاب انزلی ۱۰۰ لانه ساختند.
تورج صادقی با اشاره به ورود هزار پرستوی دریایی تیره به غرب تالاب انزلی افزود: این پرستو‌ها با آشیانه سازی در چندین کلونی بزرگ لانه گزینی خود را آغاز می‌کنند.
وی با بیان اینکه این گونه از پرنده‌ها کلونی در غرب تالاب بندر انزلی زاد آوری دارند اضافه کرد: عمق مناسب آب، پوشش گیاهی مطلوب و زنجیره غذایی کامل بستر مناسبی برای لانه گزینی این پرستو‌ها است.
صادقی گفت: کارشناسان محیط زیست همزمان با زاد آوری این پرنده ها، کار حلقه گذاری جوجه‌های این پرستو‌ها را آغاز می‌کنند. 
پرستو دریایی تیره با (نام علمی: Chlidonias hybridus) گونه‌ای پرستوی دریایی از تیرهٔ کاکائیان است. این پرستوی دریایی پرنده‌ای پرجنب و جوش است که برای به دست آوردن غذا شیرجه رفته و آن را می‌قاپد.
این پرنده اغلب در آب‌های داخلی زندگی می‌کند و در زمستان‌ها نیز گاه به صورت گذری در کرانه‌های دریا‌ها دیده می‌شود و بر علف‌های شناور روی آب در تالاب‌ها آشیانه می‌سازد. 
گیلان دارای بیش از ۳۰ هزار هکتار پهنه تالابی است و این پهنه‌ها زیستگاه بیش از ۳۰۰ گونه پرنده به خصوص پرندگان مهاجر است.

دیگر خبرها

  • گذرگاه های غیر مجاز ریلی راه آهن جنوب جمع آوری شد + عکس
  • ارتقای روابط تجاری با افتتاح یک مسیر ریلی جدید + فیلم
  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان
  • رشد ۱۰۷ درصدی تناژ بارگیری محمولات در راه آهن فارس
  • آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان افتتاح شد
  • حمل ریلی شمش از فولاد پاسارگاد به بلغارستان برای نخستین بار در راه آهن فارس
  • همچنان ۱۰۱ راه روستایی جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است