Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری یزد با اشاره به احداث مخازن ذخیره آب عنوان کرد: چنانچه آب انتقالی به یزد هر دلیلی قطع شود ما باید مخازن ذخیره مناسب آب داشته باشیم تا مدت زمان مشخصی بتوان آب مردم استان را تامین کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه برنامه محور بودن در دستور کار مدیران و دستگاه‌های خدماتی قرار دارد، گفت: تلاش شده که جهت دهی اعتبارات 97 به گونه‌ای باشد که در پایان سال دستاورد مناسبی از هزینه کرد اعتبارات داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن صادقیان با بیان اینکه  بخش‌های مختلف استان باید برای توزیع اعتبارات برنامه داشته باشند، ادامه داد: به همین منظور برنامه‌ریزی شده تا دفاتر تسهیل گری با هدف تقویت و انسجام و یکپارچگی در روستاها در 21 بخش استان مستقر شوند تا ظرفیت‌ها، آسیب‌ها، اولویت‌ها و ... هر روستا شناسایی شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات سازگاری با کم آبی به منظور تامین و مدیریت مصرف آب گفت: در این جلسات به پروژه‌هایی به منظور حفظ و حراست از لوله‌های خط انتقال آب در نظر گرفته شده است، در خصوص منشا خط دوم انتقال آب نیز وزارت نیرو دستور تشکیل کمیته‌ای برای مشخص شدن منبع خط دوم انتقال آب به یزد را داده است.

صادقیان ادامه داد: در خصوص انتقال آب از خلیج فارس نیز، در سال‌های گذشته نیز پروژه عملیاتی آن شروع شده و بخش خصوصی به کمک استان آمده است، در خصوص انتقال آب از دریای عمان نیز جلساتی برای کسب مجوزهای لازم برگزار شده است و اقدامات لازم برای تامین سرمایه آن در حال انجام است.

وی در خصوص تامین آب با استفاده از آب‌های ژرف نیز گفت: در خصوص این آب‌ها مطالعاتی در استان انجام شده است و باید مطالعات تکمیلی دراین خصوص انجام شود و بخش‌های مختلف تصمیم دارند در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری یزد در خصوص مدیریت مصرف آب در استان عنوان کرد: سعی کردیم تا دستگاه‌های مرتبط را در زمینه آب شرب، کشاورزی و صنعت صاحب برنامه کنیم، در این راستا بخش‌های مختلف کشاورزی، شرکت آب وفاضلاب شهری و صنعت ملزم به مدیریت مصرف آب با روش‌های مختلف شده‌اند.

صادقیان با اشاره به احداث مخازن ذخیره آب توسط شرکت آب منطقه‌ای در سه ماهه اول امسال عنوان کرد:  چنانچه آب انتقالی به یزد هر دلیلی قطع شود ما باید مخازن ذخیره مناسب آب داشته باشیم تا مدت زمان مشخصی بتوان آب مردم استان را تامین کرد.

وی افزود: دو مخزن 20 هزار متر مکعبی در خط انتقال در حال احداث است که 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، یک مخزن 20 هزار مترمکعبی در میبد، یک مخزن 50 هزار مترمکعبی در یزد و یک مخزن دو هزار مترمکعبی نیز در مهریز در حال احداث است که در مواقع بحرانی آب به ما کمک می‌کنند.

صادقیان گفت: یکی از موضوعاتی که  شرکت آب و فاضلاب در سه ماهه امسال عملیاتی کرده است حفر 22 تا 25 حلقه از چاه‌های اضطراری بود که به کمک آب استان می آید، همچنین شناسایی تمامی چاه‌های کشاورزی و لوله‌گذاری 11 حلقه از این چاه‌ها که کیفیت مناسب شرب دارند برای استفاده از مواقع ضروری و همچنین تعیین تکلیف شدن زمین‌های مزروعی قبل از تغییر کاربری به مسکونی از دیگر اقدامات در حوزه آب است.

وی با اشاره به بهره‌مندی 97 درصد جمعیت استان از نعمت گاز گفت: در سه ماهه ابتدایی امسال کلنگ گازرسانی به دهستان میانکوه مهریز عملیاتی شده است، در سه ماه دوم سال نیز  گازرسانی به دهستان شیرکوه یزد و هم دهستان جلگه در بهاباد کلنگ زنی و گازرسانی آن انجام می‌شود.

این مقام مسئول در خصوص میراث فرهنگی و به ثبت ملی رسیدن پرونده‌های بناهای قدیمی یزد ادامه داد: در سال گذشته 220 پرونده را برای ثبت آماده کردیم و در سه ماهه امسال 108 اثر شناسایی شد که 16 اثر برای ثبت در میراث فرهنگی مستندسازی شده است و 65 اثر نیز در دستور کار مرمت قرار دارند.

وی افزود: در حوزه سرمایه‌گذاری در میراث فرهنگی نیز 27 پروژه گردشگری نزدیک 18 میلیارد تومان در حال سرمایه گذاری با بخش خصوصی است که تا چند روز آینده تفاهمنامه سرمایه‌گذاری آن نهایی می‌شود.

صادقیان در حوزه احداث راه نیز گفت: مهمترین موضوع در این زمینه که در دستور کار قرار دارد احداث آزاد راه بندرعباس تهران در محدوده استان است که به طول حدود 270 کیلومتر است، محدوه آزادراهی به سه قطعه اردکان نائین، اردکان مهریز و مهریز انار است که هر کدام در حال مطالعه، انعقاد قرارداد و پیگیری است.

وی ادامه داد: در سه ماهه اول امسال 26 کیلومتراز راه‌های استان از محل مشارکت و قیر قانون بودجه آسفالت شده است، ادامه روکش محور بافق-زرند، احداث باند دوم یزد –طبس که 12 کیلومتر آن مراحل نهایی خود را طی می‌کند و مراحل نهایی قطعه اخر یزد-بافق که چند کیلومتری بیشتر از آن نمانده است از پروژه‌های مهم عملیاتی شده است.

صادقیان گفت: در حوزه عمرانی با توجه به شرایط بودجه 96 و پیش بینی بودجه 97 بحث سرمایه‌گذاری می‌تواند به ما کمک کند که پروژه های نیمه تمام را به بخش خصوصی واگذار کنیم به خضوص پروژ های تفریحی و پروژه‌های راهداری که برای همین منظور در حوزه عمرانی کمیته سرمایه‌گذاری شکل گرفت تا پروژهای سرمایه گذاری که پیشنهاد می‌شود را بررسی و 40 پروژه عمرانی را در استان به عنوان چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با کمک بخش خصوصی شروع کنیم.

وی در خصوص بازآفرینی شهری عنوان کرد: هدف از این بازآفرینی ساماندهی و ایمن‌سازی بافت‌های فرسوده و قدیمی، تامین نیاز مسکن جدید در استان به حای حاشیه‌نشینی و ایجاد استغال و رفع بیکاری است که در این زمینه 90 محله شهر بررسی شده که 48 محله دارای بافت فرسوده و ناکارآمد هستند که اکنون پنج محله برای بازآفرینی انتخاب شده است.

صادقیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های مجموعه استان یزد برای بهره‌برداری از ثبت جهانی یزد، بیان داشت: طی چند ماه آینده احتمالاً جلسه شهرداران شهرهای تاریخی دنیا را در یزد برگزار می‌کنیم. همچنین کنفرانس بین‌المللی خشت خام را در اواخر دی‌ماه در استان خواهیم داشت.

معاون امور عمرانی استانداری در خصوص مطالبات کامیون داران یزدی گفت: یکی از مشکلات این رانندگان مشکل یمه بود که در سال 89 که حامل‌های انرژی آزاد می‌شد دولت تصمیم گرفت امتیازی برای رانندگان قائل شود که 50درصد از حق بیمه رانندگان را دولت و 50 درصد مابقی را راننده بپردازد که مهلت قانونی این بخشنامه تمام شده بود و بیمه یک طرفه حق دولت را حذف کرده بود و اکنون این بخشنامه تمدید شده و مشکل بیمه کامیون‌داران حل شده است.

صادقیان ادامه داد: مشکل دیگر کامیون‌داران این است که شغل خود را شغل سختی می‌دانند که بارها این موضوع در مجلس مطرح شده اما هیچ موقع این سختی کار تایید نشده است و هر چند شغل کامیون داران سخت است اما چنانچه شغل آنها حائز سختی کار شود باید شرایطی رعایت شود که درآمد کامیون‌داری به صرفه نخواهد بود.

وی با اشاره به مشکلات گرانی لوازم یدکی و همچنین مشکل لاستیک کامیون‌داران گفت: گشت‌های بازدید و نظارت در خصوص لوزام یدکی زیاد شده است، در بحث لاستیک نیز از لحاظ تامین لاستیک در استان مشکلی وجود ندارد و برای اینکه لاستیک به قیمت کارخانه به دست راننده برسد سامانه توزیع لاستیک راه اندازی شده است تا اطلاعات لاستیک‌هایی که وارد استان می‌شود در این سامانه وارد می‌شود و محل‌های پخش آن مشخص شده است و هر راننده با استفاده از کارت هوشمند می‌تواند لاستیک دریافت کند تا سوء استفاده‌ای نیز صورت نگیرد.

معاون امور عمرانی استانداری یزد در بخش دیگری از سخنان گفت: در خصوص  بابت قطعی برق یکی از مخالفین و معترضین هستم، یزد بیش از مصرف خود برق تولید می کند و ما الان داریم به کشور کمک کنیم باید به خاطر این تولید پیش بینی‌ها انجام می‌شد و در خصوص سرمایه گذاری در پنل خورشیدی بیشتر کار می‌کردیم و سرمایه‌گذاران خوبی که در این زمینه داشتیم جذب می‌کردیم با این حال این قطعی برق از برنامه‌های سراسری وزات نیرو است.

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۹۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال در سامانه صدور پروانه وزارت بهداشت از زبان متقاضیان

وزارت بهداشت و آموزش کشور با هدف ارائه خدمات به افرادی که قصد دریافت پروانه برای فعالیت در وزارت بهداشت را دارند،  سایت صدور پروانه‌ها را راه اندازی کرده است. اما به گفته شهروند خبرنگار ما مدتی است که سامانه صدور پروانه دچار مشکلاتی شده است و امکان دریافت پروانه بهره برداری وجود ندارد.

شهروندخبرنگار ما با ارسال پیام خواستار رسیدگی به این مشکل شد.

متن پیام شهروندخبرنگار

با سلام. در حاضر یک هفته است که سامانه صدور پروانه‌ها دچار مشکل شده و تمامی کلینیک‌ها در سطح کشور نمی توانند پروانه بهره برداری اخذ کنند. از آنجا که دولت در صدور مجوز و تسهیل آن اهتمام دارد و پیگیری‌های ما از بخش معاونت فناوری وزارت بهداشت و درمان نیز به جایی نرسید، لطف بفرمایید خبری در این مورد منتشر کرده تا پزشکان سراسر کشور از این سردرگمی خارج شوند. با تشکر از رسانه خوب شما

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۰۰ تن آرد تشویقی بین ۴۹۵ واحد خبازی
  • کوتاه شدن دست دلال‌ها با سامانه خودنویس محقق شد
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی
  • اجرای سامانه توزیع هوشمند مرغ گرم در تویسرکان
  • اختلال در سامانه صدور پروانه وزارت بهداشت از زبان متقاضیان
  • رفع اختلال سامانه بیمه سلامت در گلستان تا ۲۴ ساعت آینده
  • راه‌اندازی سامانه پایش درخواست‌های خرید کالا در شرکت نفت فلات قاره
  • مردم برای تجویز دارو به عطاری‌ها اعتماد نکنند
  • سایه جنگ در بازار خریدار ندارد | توزیع کالاهای اساسی بدون مشکل ادامه دارد
  • آمادگی پرسنل امور برق شهرستان دشتیاری در خصوص هشدار هواشناسی