Web Analytics Made Easy - Statcounter


عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تاکید کرد: آنچه در عملکرد دولت مشاهده می‌کنیم، این است که تنبه و عبرت‌آموزی از آنچه در ماجرای برجام اتفاق افتاده، خیلی کم وجود دارد.

احمد علیرضابیگی در گفتگو با امتداد، با اشاره به توصیه‌های اخیر رهبر معظم انقلاب به دولت برای برون‌رفت از وضعیت اقتصادی فعلی و تأکید ایشان برای گره نزدن اقتصاد کشور به مذاکره با اروپایی‌ها، اظهار داشت: این بیانات رهبر معظم انقلاب در شرایطی خطاب به دولت گفته شد که یک تجربه تلخ و ناگوار اعتماد به غرب را اخیراً پشت سر گذاشتیم و این از جمله خسارت‌های سنگینی است که آزموده را دوباره آزمودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: البته این تجربه می‌تواند سبب استحکام بیشتر بین ملت ایران شود تا هم کسانی را که آبروی سیاسی خود و سرمایه کشور را بر سر این کار گذاشتند، بهتر بشناسند و هم نسبت به داشته‌ها و سرمایه‌های خودشان و قدرت درون‌زای ملی پافشاری بیشتری کنند.

دولت به اندازه کافی از ماجرای برجام متنبه نشده است

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آنچه در عملکرد دولت مشاهده می‌کنیم، این است که تنبه و عبرت‌آموزی از آنچه در ماجرای برجام اتفاق افتاده، خیلی کم وجود دارد.

علیرضابیگی در این خصوص گفت: به عنوان مثال اگر به صحبت‌های آقای ظریف در جمع اعضای اتاق بازرگانی دقت کنیم که از آثار مثبت برجام سخن می‌گفت و یا صحبت‌های بعدی وی که برجام را یک موفقیت چندجانبه توصیف می‌کند و از طرف دیگر، سیاست دولت برای تمرکز بر اروپا پس از ناامید شدن از آمریکا، همگی نشان می‌دهد که هنوز متوجه آنچه اتفاق افتاده نیستند.

وی تأکید کرد: همه اینها در حالی است که اروپایی‌ها به واسطه اتصال منافعشان به آمریکا، قطعاً به گونه‌ای عمل خواهند کرد که منافع متقابلشان با آمریکایی‌ها از بین نرود و آن را به ما ترجیح می‌دهند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تنها تفاوت اروپا و آمریکا بر سر جمهوری اسلامی این است که آمریکا نه فقط با نظام جمهوری اسلامی که با موجودیت ملت ایران و جغرافیای یکپارچه کشور ما مشکل دارد و همواره با رویکرد تجزیه و فرسایش برای حذف کشور ما برنامه‌ریزی می‌کند و این همان سناریویی است که برای عراق و سوریه پیش‌بینی کرده بودند؛ اروپایی‌ها هم با یک درجه پایین‌تر به دنبال تغییر رفتار جمهوری اسلامی هستند و در این راستا تلاش می‌کنند.

کاهش ۸۲ درصدی ارزش پول ملی در یکسال اخیر، بدلیل بی‌برنامگی دولت و عدم توجه به اقتصاد مقاومتی

علیرضابیگی در ادامه اظهار داشت: خروجی مشخصی که از عملکرد دولت در ماه‌های اخیر مشاهده می‌شود، چه در نحوه صرف کردن منابع مالی کشور در زمینه واگذاری و پیش‌فروش سکه و چه در زمینه فقدان برنامه‌ریزی جامع برای مقابله با تحریم‌های آمریکا، همه این واقعیت را نشان می‌دهد که هنوز اثر چندانی از تنبه در دولت دیده نمی‌شود.

وی در همین رابطه به توصیه دیگر مقام معظم رهبری به دولت مبنی بر تهیه نقشه راه اقتصاد باثبات برای کشور اشاره کرد و افزود: مسئله اقتصاد مقاومتی که رهبر انقلاب همواره بر آن پافشاری کرده‌اند، فارغ از اینکه برجام چه خواهد شد، یک نسخه ضروری برای اقتصاد کشور است تا از تکانه‌های شدید پیرامونی جلوگیری کند، اما در ۶ سال اخیر که دولت ظاهراً قرارگاه اقتصاد مقاومتی را اداره می‌کند، به دلیل فقدان یک برنامه منسجم و عدم اتکا به توان داخلی، به جایی رسیده‌ایم که ارزش پول ملی به کمترین حد رسیده و در یک سال اخیر ارزش پول ملی ما ۸۲ درصد کاهش یافته است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی این مسئله را نشانه بی‌توجهی دولت به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خواند و تصریح کرد: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن که در سال ۹۰ انجام شد، در این سال حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر کارآفرین در کشور داشته‌ایم که این آمار در سال ۹۵ به ۸۰۰ هزار نفر کاهش یافته است.

علیرضابیگی ادامه داد: هر کدام از این ۴۰۰ هزار نفری که کاهش یافته‌اند، چندین کارگر را زیر نظر داشته‌اند؛ این کارآفرینان که حذف شده‌اند یا به زندان افتاده‌اند، یا خانه‌نشین شده‌اند و یا به خارج از کشور رفته‌اند و نتیجه حذف آنها، بیکاری کارگران تحت پوشش آنها و بحران اقتصادی و اجتماعی در خانواده‌هایشان بوده است.

دولت خودش زمینه‌های فساد اقتصادی را از بین ببرد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، به موضوع قاچاق اشاره کرد و گفت: طبق گفته آقای جهانگیری در سال ۹۶ حدود ۳۲ میلیارد دلار از ذخایر کشور در پوشش‌های مختلف از جمله قاچاق و ارز همراه مسافر از کشور خارج شده و این نتیجه بی‌توجهی به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بوده است.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: وقتی در طی ۲۰ دقیقه با هک شدن سامانه ثبت سفارش خودرو، دهها هزار دستگاه خودروی وارداتی ثبت سفارش می‌شود، باید امروز بررسی شود که چه کسانی پشت پرده این مسائل بوده‌اند. از زمان این اتفاق تاکنون ۶ ماه گذشته و حالا تازه رئیس‌جمهور به قوه‌قضائیه نامه نوشته و خواسته است تا با عاملان این اتفاق و تخلفات مشابه برخورد شود؛ در حالی‌که دولت خودش باید از ابتدا بر خودش نظارت می‌کرد و زمینه بروز تخلف و فساد را از بین می‌برد.

وی تصریح کرد: البته متأسفانه در قوه‌قضائیه هم شاهد این معضل هستیم که نحوه رسیدگی به مفاسد اقتصادی به گونه‌ای است که مردم متوجه ماجرا نمی‌شوند و البته به طور خاص در دولت هم حرکتی جدی برای برخورد با مفاسد و تخلفات دیده نمی‌شود و اینکه مقام معظم رهبری این توصیه را به دولت تکرار کرده‌اند، نشان می‌دهد که حرف‌ها و توصیه‌های جلسات خصوصی تابحال نتیجه‌ای نداشته است که آن را علنی کرده‌اند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: چهار ماه است که مدام از تغییر در ترکیب دولت صحبت می‌کنند، اما اثری از ترمیم کابینه نیست و همین مسئله هم باعث تزلزل دولت آن هم در این شرایط اقتصادی شده است.

true برچسب ها : اخبار سیاسی true

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: اخبار سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۹۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات اقتصادی و رونق صادرات با جهش تولید میسر است

امام جمعه شهرستان نایین گفت: با رونق و جهش تولید همه شاخص‌های اقتصادی مهم کشور تغییر پیدا خواهد کرد و ایجاد اشتغال پایدار حل مشکل بیکاری، تورم و فقر، رونق صادرات و موارد دیگر حاصل رونق و جهش تولید است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد مطهرخو، ظهر امروز _جمعه دهم فروردین_ ضمن تبریک ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی، اظهار کرد: امسال رهبر انقلاب در پیام و سخنرانی نوروزی، اقتصاد را نقطه ضعف کشور عنوان کردند که راه حل این مسئله، رشد مستمر اقتصادی، پیشرفت اقتصادی همراه با عدالت است.

وی ادامه داد: اقتصاد ایران به چهار دلیل عمده به این رشد اقتصادی نیاز دارد و به همین دلیل مورد تاکید رهبر انقلاب در سال‌های متعدد قرار گرفته است.

امام جمعه شهرستان نائین افزود: حل مشکل معیشت مردمی و مشکل خانوار، ارتقای جایگاه ایران در اقتصاد منطقه و جهان، اشتغال‌زایی برای نیروی عظیم جوان متخصص و دانشمند کشور و ثروت‌مند کردن کشور برای آینده‌ای که احتمالاً تعداد جوانان کاهش پیدا می‌کند، موارد مهمی هستند که همگی به این رشد اقتصادی وابسته‌اند.

مطهرخو با بیان اینکه جهش تولید می‌تواند به این رشد اقتصادی کمک کند، گفت: با رونق و جهش تولید همه شاخص‌های اقتصادی مهم کشور تغییر پیدا خواهد کرد و ایجاد اشتغال پایدار حل مشکل بیکاری، تورم و فقر، رونق صادرات و موارد دیگر حاصل رونق و جهش تولید است.

وی تصریح کرد: تمام مواردی که گفته شد، بدون مشارکت مردم اتفاق نخواهد افتاد و باید استعدادها، ابتکارها و ظرفیت‌های گوناگون مردم وارد میدان شود.

امام جمعه شهرستان نائین ادامه داد: مهمترین مشکل اقتصاد کشور ما، تصدی‌گری دولت است و سیاست راهبردی دشمن، نبودن مردم در صحنه سیاست، فرهنگ و اقتصاد است، که باید مراقب باشیم که در این صحنه‌ها نباید تصدی‌گری دولت اتفاق بیفتد.

مطهرخو افزود: کلید اصلی و مسئله اصلی، حضور مردم در تمام مسائل کشور است و ضلع‌های حل مسائل اقتصادی جهش تولید، مشارکت مردم و مسئولان مرتبط نظیر مجلس و دولت هستند.

وی تاکید کرد: باید جریان تولید مردمی و واگذاری درست اقتصاد به مردم و حمایت از مردم انجام شود و باید موانع این مسئله رفع و میدان برای حضور مردم در اقتصاد باز شود و دولت به جای دخالت باید نظارت کند و دولت برای مردم است.

امام جمعه نائین با اشاره به حوادث غزه گفت: این ظلمی که در غزه اتفاق می‌افتد، در طول تاریخ بی‌سابقه است و مبنای کار قدرت‌های طاغوتی این است که امیدی که ایران در دل مستضعفان عالم روشن کرده است، می‌خواهند این نور را خاموش و ملت‌ها را ناامید کنند.

مطهرخو ادامه داد: خداوند از آینده روشن ظهور قائم آل‌محمّد خبر داده است و این وعده الهی است و تحقق آن دو وجه دارد که یک طرف آن زیاد شدن ظلم است و طرف دیگر آن وجود انسان‌های صالح و ایمان‌های راسخ است‌.

کد خبر 740238

دیگر خبرها

  • لزوم رفع انحصار در اقتصاد
  • حل مشکلات اقتصادی و رونق صادرات با جهش تولید میسر است
  • اردوی تیم ملی والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال کشور در هرمزگان
  • منظومه اقتصادی رهبر انقلاب در نامگذاری سال‌ها
  • منوچهر متکی: دولت باید اقتصاد را رها کند
  • گیر و گور اقتصاد ایران چیست؟
  • لزوم تلاش بیشتر مسئولان برای کاهش تصادقات جاده‌ای / بستر افزایش نشاط اجتماعی فراهم شود
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است
  • نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است