Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-02@17:41:23 GMT

آیا ترامپ در هلسینکی به کشورش خیانت کرد؟

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۳۰۰۲۸

آیا ترامپ در هلسینکی به کشورش خیانت کرد؟

به گزارش جهان نيوز به نقل ازتسنیم، نخستین نشست رهبران روسیه و آمریکا در پایتخت فنلاند، حداقل با توجه به واکنش سیاستمداران آمریکایی به آن نتیجه‌ای بسیار جالب توجه داشت، چرا که موجی از وحشت و نفرت را به دنبال  داشت. در حالی  که "سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه مذاکرات هلسینکی را «هوشمندانه» و«بهتر از عالی» توصیف کرد، نخبگان سیاسی آمریکا از این نشست به عنوان «کودتای نظامی» و «خیانت ترامپ به آمریکا» یاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"استیو کوئن" سناتور آمریکایی در صفحه تویئتر خود نوشت: «نظامیان ما کجا هستند؟ فرمانده کل قوا در دست دشمن است!»
مخالفان ترامپ، بخصوص در حزب دموکرات کاملا آماده بودند تا از اظهارات غیرمنتظره‌ او تا جای ممکن استفاده کنند. "چاک
شومر" رئیس دموکرات‌ها در سنای آمریکا گفت: «تاکنون در تاریخ آمریکا، رئیس جمهوری تا این اندازه از دشمن حمایت نکرده بود». "نانسی پیلوسی" رئیس دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان نیز معتقد است: «ضعف ترامپ در مذاکره با پوتین، بسیار تحقیرآمیز بود».

شبکه تلویزیونی «اسکای نیوز» فریاد می‌زند: «ترامپ عامل روس‌هاست. او تحت کنترل پوتین قرار دارد. کسی نمی‌تواند او را متوقف کند. دمکرات‌ها و جمهوری‌خواهان قدرتی ندارند و اروپا هم درگیر مشکلات خود است. بنابراین باید منتظر سورپرایزهای بیشتری از ترامپ و پوتین باشیم.»

خشم آمریکایی‌ها از برخورد ترامپ در دیدار با پوتین
روزنامه «کامرسانت»، چاپ مسکو نوشته است: نتیجه نخستین نشست روسای جمهوری آمریکا و روسیه در هلسینکی باعث ایجاد شوک در میان نخبگان سیاسی آمریکا شد و آنها فعالانه به اقداماتی برای خنثی کردن تاثیر مذاکرات بین رهبران دو کشور روی آورده‌اند. مخالفان دونالد ترامپ چه در میان دموکرات‌ها و چه در اردوگاه جمهوری‌خواهان، وی را به دادن امتیازات غیرقابل پذیرش درباره «دخالت روسیه» و ناتوانی در دفاع از منافع ملی آمریکا متهم می‌کنند. رسوایی دیگری به راه افتاده که باردیگر روسیه در مرکز آن قرار داشته و مبارزات سیاسی داخلی در ایالات متحده در آستانه انتخابات ماه نوامبر کنگره را تشدید کرده است.

واکنش مقامات سیاسی و رسانه های گروهی آمریکا به دیدار ترامپ و پوتین نشان می دهد که این نشست نمی‌تواند تاثیر زیادی بر روابط دوجانبه داشته باشد و  در واشنگتن به ترامپ به چشم «بازنده این مذاکرات» نگاه می‌کنند.

بیشترین اعتراضات به اظهارات رئیس جمهوری آمریکا در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با پوتین صورت گرفته و قبل از هر چیز به پاسخ به این سئوال که در رابطه با مسئله دخالت روسیه در انتخابات، وی به سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا بیشتر اعتماد دارد یا به رئیس جمهوری روسیه و ترامپ گفته بود: «من به هر دو طرف اعتماد دارم.» البته بعد وی توضیح داد که منظورش این نبوده و جمله‌اش لغزش زبان است. ولی دیگر دیر شده بود.
البته واکنش بین المللی به نتیجه نشست سران روسیه و آمریکا در مقایسه با بازتاب این دیدار در ایالات متحده بسیار خوب بود و بسیاری از کشورها از آغاز مذاکرات مسکو و واشنگتن استقبال کردند.

خود دونال ترامپ برغم واکنش مخالفان سیاسی‌اش در داخل آمریکا، در صفحه تویئتر خود نوشت: «مهم نیست من تا چه اندازه در نشست سران خوب برخورد کرده باشم. حتی اگر شهر بزرگ مسکو را بعنوان غرامت تمام گناهان و شرارت‌های روسیه که در طول سال‌ها مرتکب شده، می گرفتم، باز هم در بازگشت به آمریکا از من انتقاد شده و می‌گفتند، باید سن‌پترزبورگ را هم به آن اضافه می کردی.»

روابط روسیه و آمریکا همچنان پیچیده
روزنامه «راسیسکایا گازیتا» در مقاله‌ای به قلم "سرگئی کاراگانوف" کارشناس برجسته و رئیس افتخاری شورای سیاست خارجی و دفاعی روسیه، نوشته است: همینکه روسای جمهوری روسیه و آمریکا شروع به مذاکره کرده‌اند خود خبر خوبی است و یک موفقیت بزرگ به شمار می رود. برای این که طی سال‌های اخیر روابط مسکو و واشنگتن بدتر و بدتر شده و سیاستمداران آمریکایی از روسیه نفرت پیدا کرده‌اند. در حالیکه روابط بین مسکو و واشنگتن اصلا با سطح روابط لازم بین دو قدرت بزرگ هسته‌ای جهان مطابقت ندارد.

به عقیده وی، به نظر می رسد، توافقات اولیه‌ای بین پوتین و ترامپ در رابطه با سوریه حاصل شده باشد. چرا که رئیس جمهوری روسیه نیز اشاره کرده که امکان غیرنظامی شدن منطقه بلندی‌های جولان در مرز اسرائیل و سوریه وجود دارد. پوتین همچنین گفت، روسیه و آمریکا قصد دارند همکاری‌های خود در عرصه سوریه را افزایش دهند. بنابراین ظاهراً روسای جمهور در این باره به توافقاتی رسیده‌اند.

به نوشته این کارشناس، واکنش مقامات سیاسی آمریکایی و اروپایی نسبت به نشست سران کاملا قابل پیش بینی بود و به طور کلی بعید است که ترامپ بتواند تمایلات ضدروسی موجود در ایالات متحده را تغییر دهد. آمریکا و غرب به طور یکجانبه «جنگ سرد» جدیدی را علیه روسیه و چین آغاز کرده‌اند که با جنگ سرد که پیش از این وجود داشت، بسیار متفاوت است.

نخبگان سیاسی آمریکا با ناملایمات داخلی و حوادث جهانی روبرو هستند که آنها متحد کرده  و آن «سقوط قدرت آمریکا» و متحدین نزدیکش است. به همین دلیل مسلم است که آنها بسیار عصبانی باشند و زمان زیادی لازم است تا آنها به وضعیت جدید جهانی عادت کنند.

کاراگانوف امکان تشدید وخامت اوضاع در روابط روسیه و آمریکا را بعید ندانست و یادآور شد که اطرافیان ترامپ ممکن است باعث تحریک وی علیه روسیه شوند، به خصوص آنکه او شخصیتی غیرقابل پیش بینی و تاثیرپذیر دارد. به همین دلیل، وضعیت کنونی در روابط مسکو و واشنگتن به سمت بهبود پیش نرفته و همچنان پیچیده و در معرض خطر قرار خواهد داشت.

چرا جهان پوتین را «برنده» مذاکرات هلسینکی می‌داند؟
روزنامه «ایزوستیا» نیز در مطلبی یادآور شده: بسیاری از نشریات مطرح جهان معتقدند که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در نشست سران هلسینکی، در دامی که ولادیمیر پوتین برای او پهن کرده بود، افتاده است. اکثر آنها پیروز این مذاکرات را رئیس جمهوری روسیه نامیده‌اند. رسانه های اروپایی یادآور شدند که رئیس‌جمهوری آمریکا از انتقاد از همتای روسی خود صرف‌نظر کرده، بجای روسیه، اتحادیه اروپا را دشمن آمریکا دانسته است. در حالیکه پیش از این روسیه و چین در این تقسیم بندی جای می‌گرفتند. ترامپ همچنین توجه زیادی به اتهامات وارده به روسیه درباره دخالت در انتخابات آمریکا نداشته است و غیره...

در واقع آنها معتقدند که رئیس جمهوری روسیه توانسته ترامپ را به خوبی بازی دهد. در برخی رسانه‌ها حتی از عباراتی مانند: «پوتین ترامپ را فریب داده» و «ترامپ تحقیر شده است»، استفاده شده است.البته در نهایت هنوز معلوم نیست که این دیدار به نفع کدامیک از دو طرف و با چه نتیجه‌ای به پایان رسیده است.
 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۰۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ

نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پیشتازی بسیار اندکی نسبت به دونالد ترامپ دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نتایج نظرسنجی‌های جدید که توسط رویترز/ایپسوس به مدت 2 روز انجام شده، نشان می دهد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پیشتازی بسیار اندکی نسبت به دونالد ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر دارد.

بر این اساس، حدود 40 درصد رای دهندگان ثبت نام کرده اظهار کردند که آنها به بایدن رای می دهند در حالی که 39 درصد به ترامپ رای می دهند. این در حالی است که این میزان پیشتازی در نظرسنجی ابتدای ماه گذشته 4 درصد بوده است و این یعنی میزان محبوبیت بایدن کاهش یافته است.

همچنین حدود 28 درصد رای دهندگان اظهار کردند که هیچ نامزدی را برای رای دادن انتخاب نکرده‌اند و یا تمایل به نامزد حزب سوم داشته و یا ممکن است اصلا رای ندهند.

علاوه بر این، 8 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی، رابرت کندی را به عنوان نامزد مورد نظر خود انتخاب می کنند اگر او در جریان رقابت بین ترامپ و بایدن به عنوان نامزد حزب سوم قرار بگیرد.  

این در حالی است که این نظرسنجی در بین بزرگسالان سراسر آمریکا انجام شده و در آن ترامپ در بین تمام رای دهندگان پیشتازی 2 درصدی نسبت به بایدن دارد اما پیشتازی بایدن نسبت به ترامپ در بین رای دهندگان ثبت نام کرده اهمیت بیشتری دارد زیرا افرادی که در حال حاضر برای رای دادن ثبت نام کرده‌اند، به احتمال بیشتر در انتخابات ماه نوامبر شرکت می کنند. تنها دو سوم واجدان شرایط رای دهی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 که به پیروزی بایدن منجر شد، شرکت کردند.

هچنین براساس نتایج این نظرسنجی، ترامپ با 41 درصد نسبت به بایدن با 35 درصد در بین شرکت کنندگان مرد در این نظرسنجی، پیشتاز است، در حالی که بایدن با 35 درصد نسبت به ترامپ با 33 درصد در بین شرکت کنندگان زن جلوتر است.

به علاوه، ترامپ در بین شرکت کنندگان بدون مدرک دانشگاهی پیشتاز است در حالی که بایدن در بین افراد تحصیل کرده برتری دارد.

انتشار نتایج این نظرسنجی در حالی است که موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا از 17 آوریل تاکنون آغاز شده است. اعتراضات از دانشگاه کلمبیا آغاز و  بعد از دستگیری صدها نفر از معترضان در این دانشگاه گسترده‌تر شده و بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیا است. دانشجویان معترض خواستار قطع رابطه این دانشگاه با نهادهای اسرائیل که در جنگ غزه نقش دارند شدند. معترضان در دانشگاه‌های دیگر نیز خواسته‌های مشابهی دارند. همین امر دولت بایدن را با بحران چشمگیری در زمینه امنیت داخلی و پرداختن به موضوع جنگ در غزه در آستانه انتخابات ماه نوامبر روبرو کرده است.

دونالد ترامپ نیز همچنان درگیر پرونده های حقوقی و کیفری خود است. در حال حاضر دادگاه رسیدگی به اتهامات ترامپ درباره پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیر اخلاقی در نیویورک در حال برگزاری است.

دادگاه رسیدگی به اتهامات دونالد ترامپ درباره پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیر اخلاقی از چند روز پیش در حال برگزاری است. براساس این گزارش یک هیئت منصفه 12 نفره برای بررسی اتهامات ترامپ تعیین شده است.

براساس پرونده حق السکوت ترامپ، دادستان‌های نیویورک اعلام کردند که ترامپ پیش از انتخابات سال 2016، از مایکل کوهن وکیل سابق خود خواسته تا 130 هزار دلار را به عنوان حق السکوت در ازای رابطه جنسی وی با استورمی دنیلز پرداخت کند و سپس با جعل اسناد پرداختی آن، این رقم را به عنوان هزینه‌های قانونی نشان دهد.

این در حالی است که ترامپ هر گونه رابطه با دنیلز را رد کرده است. نام واقعی این بازیگر، استفانی کلیفورد است.

انتظار می رود این دادگاه حدود 6 هفته به طول بیانجامد.

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه 2021، نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی‌اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست.

اما ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده ها را رد و طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی 2024 می‌داند.

اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود.

ترامپ: حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا پول گرفته‌اندترامپ 9 هزار دلار جریمه شدواکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطینانتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا