Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست از ابلاغ بخشنامه جدید ستاد کل نیروهای مسلح به ادارات کل محیط زیست کشور و ادارات کل محیط زیست استان‌ها خبر داد و گفت: بر اساس این بخشنامه یگان محیط زیست دارای بودجه مستقل می‌شود.

به گزارش ایسنا، جمشید محبت خانی در نشست خبری به مناسبت روز ملی محیط بان اظهار کرد: در روزهای اول و دوم مرداد ماه مراسم تقدیر از محیط بانان نمونه کشور در مشهد برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم که با حضور مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست و مقامات لشگری و کشوری برپا می‌شود از ۶۶ محیط بان از سراسر کشور تقدیر به عمل می‌آید.

وی ادامه داد: در مراسم روز ملی محیط بان سه محیط بان نمونه ملی معرفی می‌شوند و نشان خدمت دریافت می‌کنند همچنین از یک خانواده شهید و یک خانواده جانباز محیط بان نیز تقدیر خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در ادامه با اشاره به بخشنامه اخیر رئیس سازمان محیط زیست برای ادارات کل محیط زیست استان‌ها تصریح کرد: دو روز پیش بخشنامه خوبی جهت حفظ ارزش محیط بان به کلیه استان‌ها ابلاغ شد تا از حضور محیط بانان در مراسم استقبال رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و مقامات کشوری و لشگری خودداری شود.

محبت خانی در مورد این بخشنامه توضیح داد: برخی مواقع محیط بان‌ها را چندین کیلومتر از محل خدمت خود دور و برای برگزاری تشریفات و سان هنگام حضور مقامات استفاده می‌کردند. از آنجا که این اقدام باعث خالی شدن محل خدمت محیط بانان می‌شد و این خلأ منجر به آن می‌شد که متخلفان به اهداف سودجویانه خود دست یابند همچنین از آنجا که حضور محیط بانان برای مراسم استقبال هزینه‌هایی برای محیط بان در برداشت، مقرر شد که از حضور محیط بانان در مراسم استقبال مقامات خودداری شود.

 وی در پاسخ به این پرسش که پیشنهاد ابلاغ این بخشنامه از طرف چه کسی مطرح شده است، گفت: این بخشنامه پیشنهاد عیسی کلانتری - رئیس سازمان حفاظت محیط زیست - بوده است چون در جریان ارتباط با محیط بان‌ها به‌طور مستقیم متوجه این مشکل شده بودند بنابراین این بخشنامه را به کلیه استان‌ها ابلاغ کردند.

تخصیص سه میلیارد تومان برای پرداخت دیه محیط بانان

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در مورد پرداخت دیه محیط بانان توسط دولت اظهار کرد: از سال ۹۴ تاکنون هیچ مبلغی برای جبران خسارت محیط بان‌هایی که در برخورد با متخلفان و هنگام به کارگیری سلاح باعث مجروحیت مجرمین شده بودند به سازمان حفاظت محیط زیست پرداخت نشده بود. خوشبختانه به تازگی سه میلیارد تومان از طرف دولت به سازمان حفاظت محیط زیست واصل شده است تا بتوانیم دیه‌هایی را که از سال ۹۴ باید پرداخت می‌شد واریز کنیم.

لایحه محیط‌بانان در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس

محبت خانی در ادامه در مورد سرنوشت لایحه حمایت از محیط بانان که مدتی پیش دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده بود، گفت: لایحه محیط بانان مراحل نهایی بررسی را در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس طی می‌کند. امیدواریم که هر چه زودتر این لایحه برای بررسی به صحن علنی مجلس برسد. به‌طور قطع با تصویب این لایحه گشایشی برای محیط بانان در حوزه قانون به‌کارگیری سلاح ایجاد خواهد شد.

وی همچنین به دستورالعمل جدید ابلاغ شده توسط ستاد کل نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: بر اساس این دستورالعمل یگان‌های حفاظت و دستگاه‌ها باید بودجه مستقل داشته باشند و بر اساس این دستورالعمل سازمان برنامه و بودجه مکلف است برای کلیه یگان‌ها بودجه مستقل از دستگاه‌ها اختصاص دهد.

محبت خانی تاکید کرد: متاسفانه یگان محیط زیست کشور تا کنون هیچ بودجه مستقلی نداشت و همین موضوع باعث آسیب به محیط بانان می‌شود و آن‌ها را در موضوعات مربوط به حقوق، بیمه و تجهیزات دچار مشکل می‌کند.

توجه به خانواده شهدای محیط بان

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه حدود سه هفته پیش این بخشنامه به ادارات کل محیط زیست استان‌ها توسط رئیس سازمان محیط زیست ابلاغ شده است، گفت: بند دیگر این دستورالعمل مربوط به تسهیل پرونده محیط بانان شهید در بنیاد شهید است. لازم به ذکر است تا کنون ۱۲۰ محیط بان در راه حفاظت از محیط زیست کشور جان خود را از دست داده و به مقام شهادت نائل شده‌اند. متاسفانه پرونده این شهدا در بنیاد شهید با مشکلاتی مواجه می‌شود اما بر اساس بخشنامه جدید ستاد کل نیروهای مسلح قرار شده با محیط بانان شهید مشابه کارکنان نیروهای مسلح رفتار شده و امور مربوط به پرونده شهدا با سرعت بیشتری پیگیری شود.

وی ادامه داد: از ۱۲۰ شهیدی که از ابتدای انقلاب اسلامی در حوزه محیط بانی به شهادت رسیده‌اند ۱۷ نفر آنها در بنیاد شهید پرونده دارند و خانواده آنها حقوق دریافت می‌کنند. مابقی خانواده‌هایی که سازمان محیط زیست سرپرست آنها را به عنوان شهید می‌داند مبالغی جزئی از سوی سازمان دریافت می‌کنند اما به‌طور قطع مبالغ کافی نیست که خوشبختانه دستورالعمل جدید کمک می‌کند که مشکل معیشتی این خانواده‌ها نیز حل و فصل شوند.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام سازمان حفاظت محیط زیست فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران محيط بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۰۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، ایرج حشمتی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در همایش مدیران محیط زیست کشور با اشاره به مسؤولیت محیط زیست در حوزه‌های پایش آب، هوا و خاک افزود: به روز رسانی سیاهه انتشار آلاینده‌های هوا و تدوین برنامه عملیاتی کاهش آلودگی هوای کلانشهرها در دستور کار سال ۱۴۰۳ سازمان قرار گرفته است.

وی افزود: همچنین با همکاری وزارت صمت، وزارت کشور، پلیس راهور و راه و شهرسازی برنامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده با اولویت حمل و نقل عمومی و موتورسیکلت در سال جدید اجرا خواهد شد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در اجرای ماده الحاقی قانون برنامه هفتم توسعه، با هدف تقویت سازگاری و کاهش آسیب پذیری کشور در مقابل تغییر اقلیم، برنامه مدیریت تغییر اقلیم کشور توسط سازمان و با همکاری سازمان‌های ذیربط تهیه خواهد شد.

حشمتی با تشریح اقدامات سیاستگذاری و نظارتی در بخش آب و خاک، یادآور شد: قانون حفاظت از خاک قانون تخصصی است که بعد از انقلاب اسلامی ایران تصویب و ابلاغ شده است و در همین راستا آئین نامه اجرایی قانون حفاظت از خاک در سال گذشته در هیأت وزیران و نیز خط مشی‌های مدیریت، حفاظت و بهره برداری پایدار از خاک کشور تصویب و ابلاغ گردید که مطابق خط مشی‌های مذکور، بهینه سازی روش‌های استفاده از آب‌های نامتعارف در خاک در تطابق با شاخص‌های کمی و کیفی و استانداردهای مرتبط بایستی صورت گیرد.

وی ادامه داد: در همین راستا و نیز کمک به حل بحران فعلی آب کشور تدوین و ابلاغ معیار مشمولیت واحدها در اجرای طرح پایش خود اظهاری برای بخش پساب و پارامترهای مشمولیت واحدها به تفکیک کد آیسیک در اجرای قانون حفاظت از خاک و آئین نامه جلوگیری از آلودگی آب تدوین و ابلاغ شده است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور خبر داد.

معاون محیط زیست استانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور اضافه کرد: در سال گذشته، ۱۴۳ رودخانه با ۶۸۴ ایستگاه به صورت فصلی پارامترهای عمومی و سمی مورد پایش قرار گرفته که نتایج ۱۸۷۶ پایش نشان از این دارد که در ۷۰ درصد پایش‌های انجام شده کیفیت رودخانه متوسط تا بسیار خوب بوده است، همچنین ۵ گزارش ملی در راستای نظارت بر مدیریت زیست محیطی تنظیم و به نهادهای متولی قانونی آن جهت اقدام وفق تکالیف قانونی ابلاغ شده است.

حشمتی در ادامه با بیان اینکه وضعیت کیفیت آب زیر زمینی نیز با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت نیرو در کارگروه‌های برنامه ایمنی آب کشور در حال پایش است، ادامه داد: رفع آلودگی با شناسایی انواع ریسک‌های آلودگی اولویت بندی و تدوین پایش آب زیرزمینی کشور صورت می‌پذیرد.

کد خبر 6086026

دیگر خبرها

  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • تحویل خودرو‌های عملیاتی به محیط بانان کشور
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور
  • اجرای طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در سال جاری