Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@20:40:01 GMT

آب مورد نياز کشت و صنعت دورود تامين مي شود

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۳۰۰۹۸

آب مورد نياز کشت و صنعت دورود تامين مي شود

خبرگزاري آريا - خرم آباد - ايرنا - استاندار لرستان گفت: آب مورد نياز براي راه اندازي و توسعه کشت و صنعت دورود از روش هاي مختلف تامين مي شود.

سيد موسي خادمي روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: در جريان سفر وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح به استان طي هفته جاري، تخصيص آب به اين مجتمع بررسي و قرار شد از راههاي متفاوت از جمله تبديل پساب ها، اين مهم محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: با توجه به اينکه زمين اين مجتمع از اراضي وزارت دفاع است، اين وزارتخانه براي اجراي طرح اعلام آمادگي کرده و مقرر شد پس از سفر وزير دفاع به استان، کميته اي براي پيگيري امور تشکيل و فعال شود.
وي ، کشت و صنعت دورود را فرصت بسيار مناسبي براي رونق اقتصادي و اشتغال در منطقه دانست و تصريح کرد: مردم لرستان از حدود 10 سال گذشته منتظر راه اندازي کشت و صنعت اتکا هستند که اين مطالبه بايد با پيگيري مديران و مسئولان مربوطه حتي در سطح وزارتخانه ها تحقق يابد.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح دوشنبه هفته جاري در سفر به لرستان آخرين وضعيت کشت و صنعت اتکا دورود را در جلسه با استاندار و مجموعه مديراني استاني بررسي کرد و دستور داد وضعيت اين طرح پس از گذشت 10 سال، در سفر وي به لرستان تعيين تکليف شود.
در اين جلسه عنوان شد 2 هزار هکتار اراضي مستعد در دورود شناسايي شده که ايجاد کشت و صنعت در دست کم يکهزار هکتار از اين سطح، نيازمند تخصيص و تامين آب است و در حال حاضر سازمان اتکا يک عرصه 100 هکتار مستعد کشت ديم در دورود دارد که پارسال کشت شد.
همچنين اعلام شد براي ايجاد مجموعه کشت و صنعت در سطح 200 هکتار ، 1.6 ميليون متر مکعب آب نياز است که اين مهم به امور آب اعلام شده است.
در حال حاضر حقابه صنايع دفاعي دورود از سراب دارياب 150 ليتر بر ثانيه است.
7269/6060
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۰۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلسله قطب تولید کلزای لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ شهرستان سلسله از میزان سه هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت کلزای لرستان با یک هزار و ۴۰۰ هکتار سطح زیر کشت مقام اول این محصول استراتژیک را دارد و به عنوان قطب محصول کلزای استان معرفی شده است. 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت:کاشت محصولات استراتژیک همچون کلزا ضرورت امروز جامعه است و  تنها راه بالا رفتن بهره وری در مزارع و افزایش راندمان و توجیه محصولات کشاورزی برای کشاورزان در تحقیق و آموزش است.
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان هم با اشاره به شعار امسال گفت:تناوب کشت یکی از راه‌های افزایش تولید است که هم در جهت کاهش آفات بیماریها، کاهش مصرف سم، غنی سازی تولید زمین و افزایش تولید نقش مهمی دارد.
 شرفی فرماندار سلسله با بیان اینکه نسبت به سال گذشته تولید کلزا ۹۳ درصد در این شهرستان رشد داشته است ، افزود:بیش از ۷۰۰ هکتار کلزا سال گذشته کاشته شد و امسال بیش از یک هزار و ۴۰۰ هکتار درشهرستتن سلسله کاشته شده است 
منصوری مدیر جهاد کشاورزی سلسله هم توجه کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان را موجب بالا بردن راندمان تولید است، افزود: عملکرد در این شهرستان بالای ۶ تن در هکتار ثبت شده است.

پیش بینی می‌شود امسال در مزارع شهرستان سلسله چهار هزار تن دانه روغنی کلزا تولید شود

دیگر خبرها

  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد
  • بومی‌سازی دستگاه مورد نیاز گلخانه‌های صنعتی
  • طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود
  • تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • تامین زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • ۳۱۹ هزار هکتار از اراضی لرستان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته است