Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن اعلام کرد که آمریکا نمی‌خواهد جنگ در یمن متوقف شود، زیرا تنها طرفی است که از این جنگ سود می‌برد.

به گزارش ایسنا، علی القحوم، عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن در گفت‌وگوی تلفنی با خبرگزاری اسپوتنیک اظهار داشت: نمی‌توان افق روشنی را برای پایان جنگ امروز در یمن تصور کرد. در این میان، تنها کشوری که از جنگ در یمن سود می‌برد، آمریکا است و این کشور پس از کنترل بر بنادر استراتژیک و ثروت یمن، تنها تصمیم گیرنده درباره این موضوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تجاوز عربستان و امارات به یمن به این دلیل است که اوضاع را برای اشغالگری آمریکا فراهم کنند. ما به خوبی می‌دانیم که جنگ یمن یک جنگ آمریکایی -اسرائیلی است که البته به واسطه مزدورانشان در حال انجام است تا منطقه را برای سیطره آمریکا مهیا کنند.

القحوم تاکید کرد: ملت یمن در سال ۲۰۱۴ توانستند در را به روی هرگونه تسلط آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس ببندند و اجازه ندهند که تصمیم‌های سیاسی کشور زیر نظر آن‌ها اتخاذ شود.

عضو دفتر سیاسی انصارالله ادامه داد: ما در یمن خواستار توقف جنگ هستیم اما به خوبی می‌دانیم که آمریکا به دنبال ادامه یافتن آن است تا بتواند با ریختن خون‌های زیاد، ویران کردن یمن و غرق کردن ملتش در کشمکش‌های منطقه‌ای و فرقه‌ای، کنترل بنادر ومنابع گازی و نفتی این کشور را به دست بگیرد و شرایط را برای تجاوزگری خود فراهم کند.

وی درباره درخواست شخصیت‌های عربی برای توقف جنگ در یمن نیز گفت: ما از هر ابتکار عمل یا فراخوان عربی یا غیر عربی برای پایان دادن به جنگ و لغو محاصره و توقف حملات جنگنده‌ها استقبال می‌کنیم؛ چراکه در پی این حملات زیرساخت‌های کشور نابوده شده و مناطق غیرمسکونی و پرجمعیت هدف قرار گرفته و می‌گیرد. ما خواستار توقف جنگ و نیز گفت‌وگوی جدی میان جریان‌های سیاسی هستیم.

القحوم ادامه داد: همگان می‌دانند که مشکل، ریشه داخلی ندارد، اگر اینگونه بود، خود ملت یمن می توانستند آن را حل و فصل کنند. این مشکل، یک ریشه و عامل خارجی دارد و آن هم آمریکاست، بنابراین تنها طرفی که می‌تواند تصمیم به پایان دادن جنگ بگیرد، واشنگتن است. ما هرچند که از هر ابتکار عمل عربی در این باره استقبال می‌کنیم اما به خوبی می‌دانیم که توقف جنگ به دست آنها نیست.

القحوم در ادامه تصریح کرد: سازمان ملل به بازیچه‌ آمریکا تبدیل شده و هر چه این کشور بخواهد انجام می‌دهد. فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن طبق خواسته آمریکا تلاش می‌کند که بندر حدیده را به مزدوران آمریکایی تحویل دهد و وی در پیام‌هایش به ما تهدید می‌کند که تسلیم خواسته آمریکا شویم. نقش سفیر آمریکا در مذاکرات کویت کاملا برای همگان آشکار شد و ما بر این عقیده‌ایم که آمریکا در برابر همه راهکارهای سیاسی برای توقف جنگ در یمن ایستاده، زیرا کاملا روشن است که تنها این کشور است که از درگیری‌ها در یمن سود می برد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آمريكا انصارالله یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۰۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد

سفیر و نماینده ایران نزد سازمان‌های بین‌آلمللی در ژنو در پی کشف یک گور دسته‌جمعی در بیمارستان "ناصر" غزه در نامه‌ای به رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار "اقدام فوری بین‌المللی برای توقف جنگ نسل‌کشی اسرائیل" علیه مردم فلسطین شد.

به گزارش ایسنا، علی بحرینی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در ژنو در این نامه با اشاره به کشف یک گور دسته جمعی در بیمارستان "ناصر" غزه نوشت: گذشته از نقض قوانین بین المللی بشردوستانه، اسرائیل حقوق بشر بین المللی را نیز نقض کرده است. رژیم اسرائیل به عنوان قدرت اشغالگر، از توسل به زور برای جلوگیری از اعمال حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین (قطعنامه ۲۶۲۵ سازمان ملل متحد) منع شده است. از سوی دیگر، شواهد موجود حاکی از آن است که رژیم اسراییل مسئول ارتکاب اعمال غیرانسانی مغایر با بند های الف، ج، د، و و ماده ۲ کنوانسیون آپارتاید است.

وی در این نامه آورده است: از آنجایی که دیوان بین‌المللی دادگستری هر دو بخش قانون (حقوق بین‌المللی بشردوستانه و حقوق بین‌المللی حقوق بشر) را در جریان درگیری‌های مسلحانه قابل اجرا می‌داند، رژیم اسرائیل باید نسبت به انجام اقدامات خود متوقف شود.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: مردم در منطقه‌ای غزه، که جمعیتی قابل توجهی دارد و بیش از یک میلیون کودک در آن زندگی می‌کنند، به دلیل ۱۶ سال محاصره شدید و دهه‌ها اشغال نظامی ضعیف شده‌اند و اکنون در محاصره کامل قرار دارند از این رو مراقبت بیشتر در پایبندی به قوانین جنگ ضروری است. حقوق بین الملل عرفی همچنین انتقال اجباری جمعیت غیرنظامی از یک منطقه به منطقه دیگر را به شدت ممنوع می کند و نقض این ممنوعیت یک جنایت جنگی و نقض فاحش کنوانسیون ژنو است و هنگامی که به عنوان بخشی از یک حمله گسترده یا سیستماتیک علیه هر جمعیت غیرنظامی انجام شود، ممکن است به جنایت علیه بشریت تبدیل شود.

انتهای پیا

دیگر خبرها

  • نشست کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای
  • طرح جدید در کنگره آمریکا برای توقف کمک نظامی به رژیم صهیونیستی
  • در خواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • انصارالله: توحش آمریکایی علیه غزه، شکست می‌خورد
  • نیوزویک: آمریکا رو به افول است
  • آیا ایران از اسرائیل خواسته بود که در ازای توقف حمله به غزه، به سرزمین های اشغالی حمله نکند؟
  • بیانیه دفتر سیاسی انصارالله یمن درباره غزه