Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، به دنبال سفر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به استان چهارمحال و بختیاری، نشست کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان چهارمحال بختیاری با حضور رئیس و اعضای این کمیسیون برگزار شد.

اقبال عباسی، استاندار،  در این نشست به بیان مشکلات آموزشی این استان پرداخت و گفت: در سه محور مشکل وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد؛ محور اول پراکندگی سکونتگاه ها و عدم دسترسی به مناطق آموزشی و محور دوم زنجیره ضعیف دانشگاه در این استان با صنعت و همچنین محور سوم تاخیر در تبدیل ایده به کالا است که باید با استفاده از توان دانشگاه و بخش خصوصی در تولید علم بر این مشکلات فائق آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این نشست رؤسای دانشگاه های استان چهارمحال و بختیاری و برخی مسئولین آموزشی این استان به بیان برخی مشکلات آموزشی این استان پرداخته و از عدم توجه وزارت علوم به رفع این مشکلات گلایه کردند.

توجه به رشد ظرفیت علمی استان چهارمحال و بختیاری

اردشیر نوریان در خصوص رشد ظرفیت های علمی استان چهارمحال و بختیاری گفت: باید اهتمام و توجه ای ویژه در خصوص رشد علم و ظرفیت های علمی استان صورت بگیرد.

نماینده مردم شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه وضعیت معیشتی و رفاهی اعضای هیات علمی و کارمندان این استان مطلوب نیست لذا باید برای حل این مشکلات اقداماتی مناسب صورت بگیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه دانشگاه ها در برنامه توسعه استان ها دخیل نیستند و نقشی ندارند و همچنین در خصوص پذیرش در دانشگاه فرهنگیان دستورالعمل هایی وجود دارد که در مورد مسائل بومی گزینی تعریف مشخصی ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس تصریح کرد: باید آموزش های فنی و حرفه ای استان و همچنین رشته های مهارتی مورد توجه قرار گیرد و یارانه این رشته ها پرداخت شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در مجلس خاطرنشان کرد: نیروهای پیام نور هرچه زودتر باید تعیین تکلیف شوند و همچنین پارک های علم و فناوری در استان های کمتر برخوردار مورد توجه ویژه قرار گیرد.

لزوم ارتقای سطح اقتصاد دانش بنیان در کشور

خدیجه ربیعی در خصوص توجه به ارتقای اقتصاد دانش بنیان گفت: مهم ترین دغدغه کشور اقتصاد است که از آن به عنوان اقتصاد دانش بنیان یاد می شود ولی متاسفانه شرایط و لوازم آن مهیا نیست.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در بسیاری از بسترهای آموزشی و فنی و حرفه ای استان دچار مشکل هستیم لذا باید برای بهبودی شرایط فکری کرد و اقدامی درست انجام داد.

عضو مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در مجلس گفت: در حوزه علوم پزشکی باید شرایط برای جذب نیروی متخصص فراهم شود و همچنین در خصوص دانشگاه پیام نور بروجن مشکل زمین وجود دارد که باید سریعا حل شود.

طرح آمایش علمی باید به شرایط مطلوب برسد

علی کاظمی باباحیدری در خصوص طرح آمایش علمی کشور گفت: متاسفانه از نیروی انسانی در دانشگاه های این استان استفاده درست نشده است لذا باید با اجرای طرح آمایش علمی در استان وضعیت به شرایط ایده آل بازگردد.

نماینده مردم فارسان و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در دانشگاه های فارسان اجازه جذب دانشجو به آن ها داده نمی شود لذا باید وزارت علوم برای حل این موضوع چاره ای بیاندیشد.

وی گفت: متاسفانه در استان چهارمحال و بختیاری دانشگاه صنعتی وجود ندارد بنابراین وزارت علوم باید برای تشکیل این دانشگاه در این استان اقدام سازنده ای صورت بدهد.

عضو مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در مجلس گفت: وضعیت فضای آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی استان مطلوب نیست و باعث ایجاد نارضایتی شده است لذا باید ارتقای زیرساخت های این دانشگاه در دستورکار وزارت علوم قرار بگیرد.

لزوم توجه به استان های کمتر برخوردار توسط وزارت علوم

محمد خالدی سردشتی در خصوص توجه به استان های کمتر برخوردار توسط وزارت علوم گفت: نباید ظرفیت های دانشگاهی در استان های کمتر برخوردار مانند استان چهارمحال و بختیاری همانند دیگر استان های برخوردار گرفته شود.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی گفت: استان های محرومی همچون این استان نشانگر ناکارآمدی مدیران اجرایی کشور است که باعث به وجود آمدن مشکلات فراوان برای این استان شده است.

وی گفت: باید فرآیند جذب برای دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های پیام نور فراهم شود و همچنین در رشته های فنی و حرفه ای ظرفیتی ایجاد شده و رشته های مهارتی مورد توجه قرار گیرد.

عضو مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در مجلس گفت: متاسفانه در شهرستان لردگان دانشگاه آزاد فاقد زمین است لذا باید برای رفع این کمبود اقدامی صورت بگیرد.

رشته های دانشگاهی با توجه به موقعیت استان تعیین شود

سید حمایت میرزاده در خصوص عدم سازگاری رشته های دانشگاهی در برخی از دانشگاه ها با توجه به موقعیت استان گفت: باید وزارت علوم در تخصیص رشته های دانشگاهی موقعیت جغرافیایی استان را مورد توجه قرار دهد و مشکل بیکاری و انباشته شدن فارغ التحصیلان بیکار حل شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: بسیاری از اسناد بالادستی وظیفه جذب در دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی و همچنین فنی و حرفه ای را مشخص کرده است لذا باید وزارت علوم قانون را اجرا کند تا از بروز مشکلات آموزشی جلوگیری به عمل آید.

بوم برای بوم باید در جذب دانشگاه فرهنگیان صورت گیرد

قاسم احمدی لاشکی در خصوص جذب در دانشگاه فرهنگیان گفت: باید برای جذب دانشجو در این دانشگاه ها از شیوه بوم برای بوم استفاده کرد تا از مشکلاتی از قبیل مازاد نیرو در برخی از استان ها و همچنین کمبود نیرو در برخی استان های دیگر جلوگیری به عمل آید و توازن ایجاد شود.

دولت برنامه ششم توسعه را به درستی اجرا کند

جبار کوچکی نژاد با اشاره به اقدامات وزارت علوم در خصوص اسناد بالادستی و برنامه ششم توسعه گفت: دولت و وزارت علوم موظف است که قوانین مربوط به برنامه ششم توسعه و اسناد بالادستی را به طور دقیق و درست اجرا کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: قوانین مربوط به جذب در دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی کاملا مشخص است و دلیل اینکه چرا دولت اقدامی انجام نمی دهد جای انتقاد دارد و باید پاسخگوی عدم اجرای قانون باشد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و وزارت علوم به جای فرافکنی و عدم اجرای قانون تلاش کنند مشکلات آموزشی کشور را حل کرده و وضعیت را سروسامان بخشد و دانشگاه های فرهنگیان و همچنین فنی و حرفه ای مورد حمایت قرار گیرد و مشکل کمبود معلم و معضل بیکاری به شیوه مطلوب حل شود.

وزارت علوم نباید کیفیت را فدای کمیت کند

محمدرضا عارف در خصوص وضعیت آموزشی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در گذشته وضعیت آموزشی این استان خوب بود ولی به دلایلی این روند متوقف شد که باید با اقدامات درست دوباره به حرکت درآید.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت علوم نباید کیفیت را فدای کمیت کند بنابراین بالابردن کیفیت آموزشی می تواند سبب ارتقای جایگاه علمی و فناوری این استان شود.

وی افزود: وزارت علوم باید به این باور برسد که رشته های مهارتی و فنی و حرفه ای باید در استان چهارمحال و بختیاری ارتقا یابد و به دلیل موقعیتی که این استان دارد می تواند سبب ریشه کن شدن بیکاری شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: کارگروهی در کمیسیون در جهت بررسی مشکلات آموزشی استان چهارمحال و بختیاری تشکیل خواهد شد و از رؤسای دانشگاه ها و مقامات آموزشی این استان تقاضا می شود نقطه نظرات خود را به این کمیسیون ارجاع دهند تا در خصوص بهبودی شرایط علمی این استان تصمیم گیری های جدی و اقداماتی مناسب اتخاذ شود./

منبع: نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۰۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با تایید نهایی طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی عملا برای نخستین بار دلالی‌های مخرب بازارهای ارز، طلا، مسکن و خودرو مشمول مالیاتی بازدارنده می‌شوند. - اخبار سیاسی -

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی ، بیان کرد: در جلسات علنی هفته گذشته مجلس ایرادات مالیات بر سوداگری بررسی و انجام شد و طبق روال قانونی طرح برای بررسی و تایید به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

زمان پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه مشخص شدوی با تاکید بر اینکه با تایید نهایی این طرح ، عملا برای نخستین بار دلالی‌های مخرب بازارهای ارز، طلا، مسکن و خودرو مشمول مالیاتی بازدارنده می‌شوند، گفت: این قانون بیش از 100 سال است که در بیش از  140 کشور جهان اجرا می‌شود که با تبدیل شدن این طرح به قانون ما نیز آن را در کشور اجرا خواهیم کرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد:با تبدیل شدن این طرح به قانون و اجرای درست و دقیق آن ، بساط سوداگری و دلال بازی از این بازارها تا حد زیادی جمع می‌شود.

طغیانی با اشاره به انتشار برخی از اخبار در فضای مجازی بیان کرد:طبیعی است که ذی نفعان اصلی با انتشار اخبار ناقص و بدون ذکر معافیتهای گسترده و حذف تورم از عایدی و غیره اذهان عموم مردم را مشوش کنند. لذا لازم است با انتشار اخبار درست به مردم اطلاع رسانی شود.

وی در توضیح اینکه طرح مالیات بر سوداگری چه کسانی را هدف گرفته است؟ گفت: در اصلاحیه‌ای که جهت مرتفع کردن نظر شورای نگهبان در کمیسیون صورت گرفت، تصریح شد که تنها 5دهم درصد از تراکنش‌های مرتبط با حساب‌های غیرتجاری افراد که بالاترین اعداد را داشته باشند مورد بررسی قرار می‌گیرند، بنابراین این‌طور نیست که این قانون تمام مردم را شامل شود.

نماینده اصفهان در مجلس گفت: البته یک شائبه درباره این بخش از طرح وجود داشت که این نیم‌دهم درصد آیا ناظر به اشخاصی است که بالاترین تراکنش‌ها را داشتند یا اینکه ناظر به کل جمعیت کشور است که ما توضیح دادیم ملاک ما در بررسی‌ها، کل جمعیت کشور است، به‌عبارت دقیق‌تر اگر جمعیت کشور را 85 میلیون نفر در نظر بگیریم، تنها حساب غیرتجاری 42 هزار و 500 نفر از اشخاصی که بالاترین تراکنش‌ها را در این دسته از حساب‌های بانکی خود داشته باشند، مورد بررسی قرار می‌گیرد و سایر مردم از بررسی‌ها معاف هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • تشکیل ۵۸ پرونده خرید ادوات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • حمایت از پروژه‌های دانش پژوهی/ همکاری ۸۹ داور برای بررسی فرآیند‌های امسال همایش کشوری آموزش پزشکی
  • تاکید استاندار بر تشکیل شورای عشایر چهارمحال و بختیاری
  • مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری
  • تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارت به عشایر اندیشیده شود