Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه امروز برای رونق اقتصادی در شهر نیازمند دو میلیون گردشگر و دو هزار سرمایه‌گذار هستیم، گفت: چنانچه ۲۰۰ فرد خلاق و کارآفرین در حوزه گردشگری را شناسایی و از آنها حمایت کنیم، می‌توان خلاء نبود گردشگر و سرمایه‌گذار را جبران کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش خسروی صبح امروز (چهارشنبه) در نشست مشترک اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و همدان در مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان در مرکز پژوهش‌های شورا اولویت‌های راهبردی اصفهان بررسی شده است، اظهار کرد: برای این امر از ظرفیت مردم، مدیران شهر و نخبگان استفاده شد که در نهایت مردم و نخبگان مسایل اقتصادی و اشتغال را مهم دانسته و مدیران شهری وقت مسایل مربوط به فضای سبز و ترافیک را در رأس نیازهای اصفهان اعلام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان نیز مانند اکثر کلانشهرها دچار بحران مالی است و رکود در صنعت و ساخت و ساز بر شهرداری هم سایه انداخته است، افزود: در حال برای گذر از این شرایط شعار کلیدی " بهبود اکوسیستم کارآفرینی شهر" را در دستور کار قرار داده‌ایم که البته در بازه زمانی ۱۰ ساله خروجی فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده ملموس می‌شود.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه طی یک دهه اخیر ادبیات اکوسیستم کارآفرینی در دنیا حاکم شده و سازمان‌های بزرگ جهانی رتبه بندی‌شهرها را در این حوزه آغاز کرده‌اند، گفت: این در حالی است که در کشور و به ویژه شهر اصفهان باور غلطی در این زمینه وجود دارد که اکوسیستم کارآفرینی را معادل اشتغال زایی می‌دانند و به دنبال اصلاح این باور هستیم.

وی بابیان اینکه در اصفهان برای نخستین بار در کشور نقشه GDP تدوین شده است، اضافه کرد: هدف از رصد و بررسی روند میزان GDP در اصفهان به دست آوردن روش محاسبه و نهادینه کردن این روش بود که در این مطالعات سهم بخش‌هایی مانند فولاد، صنعت سنگ یا طلا را نیز مورد بررسی قرار گرفت.

خسروی با بیان اینکه در بازه زمانی یک ساله توان خود را برای تغییر نگاه مدیران نسبت به ایجاد اکوسیستم کارآفرینی را دنبال کردیم، افزود: تا حدودی نسبت به تغییر نگاه این بخش از مدیران و هماهنگ کردن ادبیات آنها با ادبیات رایج اکوسیستم کارآفرینی جهان موفق شدیم.

وی با اشاره به اینکه در اصفهان غیر از صندوق پژوهش فناوری استان هیچ سازمان و شرکت دیگری در حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر فعالیت نکرده است، ادامه داد: در این صندوق نیز تنها سه سرمایه‌گذاری خطر پذیر انجام گرفته و مابقی اقدامات در زمینه ارایه تسهیلات وام به کارآفرینان بود که این امر موجب رکود و بحران در شهر شد.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: اصفهان در حوزه ایجاد اکوسیستم کسب و کار دارای پنج شتاب دهنده است و در این خصوص نسبت به سایر شهرها در وضعیت بهتری قرار دارد اما این آمار نسبت به ۳۰ شتاب‌دهنده درتهران آمار کمی است و باید در این زمینه فعالیت بیشتری انجام شود.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی اداره کل روابط بین‌الملل شهرداری به منظور تعامل فعالان اقتصادی اصفهان با دیگر شهرهای جهان به ویژه خواهرخوانده‌ها بوده است، افزود: باید توجه داشت که ما ۲۰ سال از این ظرفیت غافل بودیم و بر این اساس یکی از محورهای شورای پنجم اصفهان در بهبود اکوسیستم کارآفرینی شهر، رفع نواقص و سنجیدن فعالیت‌ها با اکوسیستم‌های نوآور دیگر شهرهای دنیا است.

خسروی با بیان اینکه امروز برای رونق اقتصادی در شهر نیازمند دو میلیون گردشگر و دو هزار سرمایه‌گذار هستیم، ادامه داد: این در حالی است که چنانچه ۲۰۰ فرد خلاق و کارآفرین در حوزه گردشگری را شناسایی و از آنها حمایت کنیم می‌توان خلاء نبود گردشگر و سرمایه‌گذار را نیز جبران کرد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهای خواهرخوانده کارافرینی گردشگری مراودات اقتصادی اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۰۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمندان استان اصفهان از عملیات «وعده صادق» حمایت کردند

به گزارش خبرنگار مهر، هنرمندان اصفهان در پی حمایت از وعده صادق بیانیه‌ای را صادر کردند که در قسمت‌هایی از متن این بیانیه آمده است: نمایش تاریخی و خیره کننده پرواز ابابیل های سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران بر آسمان رژیم اشغالگر قدس، برگ ذرینی از نمایش شکوه قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در شکست دکترین امنیتی اسرائیل و پایان هیمنه رژیم صهیونیستی بود.

هنرمندان در این بیانیه تاکید کرده‌اند: عملیات وعده صادق به معنای آغاز جنگ با اسرائیل نیست بلکه این اقدام برای تغییر معادلات قدرت و پیشگیری از جنگ است.

در این بیانیه تصریح شده است: ما هنرمندان نصف جهان با قدردانی از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در انجام موفقیت‌آمیز این عملیات راهبردی خاطر نشان می‌کنیم رژیم صهیونیستی با سانسور رسانه‌ها، تولید اخبار جعلی و ایجاد شبهات به صورت گسترده به دنیا این است که این پیروزی عظیم را با کمک رسانه‌های خود به شکست تبدیل کند.

هنرمندان در این بیانیه خواستار این شده‌اند که مردم شریف ایران در حمله رسانه‌ای و روانی مراقبت کنند تا در روایت‌ها هم پیروز میدان باشیم.

کد خبر 6080102

دیگر خبرها

  • راهپیمایی مردم اصفهان در حمایت از مردم غزه
  • برپایی بازارچه توانمندی بانوان کارآفرین در آستارا
  • راهپیمایی مردمی در حمایت از عملیات موفق وعده صادق سپاه
  • تهاجم فرهنگی سابقه ۲۰۰ ساله دارد/ راه‌اندازی کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ»
  • امنیت در سرمایه گذاری باعث رونق تولید می‌شود
  • تاکید مدیر کل هنر‌های تجسمی وزارت ارشاد بر رونق اقتصاد هنر
  • هنرمندان استان اصفهان از عملیات «وعده صادق» حمایت کردند
  • جهش تولید و رونق حمل‌ ونقل دریایی ارتباط مستقیم دارند
  • مصوبات مجلس در «لایحه تجارت» منجر به رونق اقتصادی می‌شود
  • اولویت مجلس دوازدهم معیشت و اقتصاد خواهد بود