Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح 2 فوریتی «عفو عمومی» از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بیش از 50 امضاء تقدیم هیات رئیسه مجلس شده است تا بدینوسیله زمینه برای بازگشت بسیاری از سرمایه گذاران و ایرانیانی که طی سالیان گذشته و به خصوص پس از پیروزی انقلاب اسلامی کشور را ترک کرده اند، فراهم شود و از این طریق همه ایرانیان بتوانند به سهولت و بدون هیچ گونه نگرانی وارد کشور بشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «تابناک»، آنگونه که «محمدعلی پورمختار» عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از تدوین طرح 2 فوریتی «عفو عمومی» سخن گفته این طرح اکنون با بیش از 50 امضا تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده، اما طرح مذکور تاکنون از سوی هیئت رئیسه به کمیسیون قضایی به عنوان کمیسیون تخصصی ارجاع نشده است. البته قرار است پس از تصویب کلیات در صحن علنی، این طرح برای بررسی جزئیات به کمیسیون قضایی ارجاع شود.

از قرار معلوم هدف از طراحی، بررسی و تصویب طرح «عفو عمومی» این است که زمینه بازگشت کسانی که به هر دلیل از کشور خارج شده و جرمی مرتکب نشده، اما نگران بازگشت هستند، فراهم می‌شود.

نماینده کبودرآهنگ در مجلس در رابطه با ابعاد مختلف این طرح یادآوری کرده است که «بحث عفو عمومی ابعاد مختلفی دارد و ما مطلقاً نمی‌توانیم بگوییم عفو عمومی نسبت به همه کسانی‌که به هر طریق از کشور خارج شدند، انجام شود. در حال حاضر عفو عمومی بیشتر در مورد کسانی مطرح است که از کشور خارج شدند. البته این طرح شامل افرادی که مرتکب جرم امنیتی و جرایم سنگین شدند، نمی‌شود.

پور مختار در مورد چرایی طرح این مساله توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرده است که «در طول سالیان گذشته عده‌ای نیز به دلایل مختلف از کشور خارج شدند اما مقررات خروج از کشور را رعایت نکردند. در طرح مذکور سعی شده برای این افراد نیز عفو عمومی در نظر گرفته شود.»

با توجه به فشارهایی که از سوی آمریکایی ها پس از روی کار آمدن ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال می شود و آنان تلاش دارند که شرایط را برای زندگی و معیشت ایرانیان سخت کرده و از طرفی آنهایی که معتقد به حفظ کیان کشور حتی در خارج از ایران هستند را تحت فشار قرار دهد، بررسی و تصویب طرح «عفو عمومی» از سوی مجلس شورای اسلامی می تواند قدم بسیار مثبتی برای افزایش همیت و همگرایی ایرانیان در سرتاسر جهان باشد.

از طرفی با توجه به اینکه فشارهای اقتصادی از طریق اعمال تحریم های ظالمانه علیه کشور از سوی آمریکایی ها تشدید شده است، این بازگشایی و هموار کردن راه برای بازگرداندن سرمایه ها و نخبگان ایرانی که کشور را ترک کرده اند، می تواند اقدام بسیار مثبتی در جهت مقابله با فشارهای بین المللی به ویژه اقدامات مخربانه آمریکایی ها علیه ما باشد.

به طور حتم بهره گیری از توان، ظرفیت، فکر و سرمایه همه ایرانیان در داخل و خارج از کشور - که البته به راحتی نمی توان چشم بر آن بخش از سرمایه داران و نخبگان ایرانی که کشور را ترک کرده اند بست – می تواند بسیاری از بن بست ها در مقابل راه و مردم ایران را بردارد و از طرفی به آبادانی و رفاه بیشتر در کشور بیانجامد.

طی سالیان گذشته سخنان و ایده های زیادی درباره چگونگی ترغیب و یا باز کردن راه جهت بازگشت ایرانیان خارج از کشور مطرح شده، اما این سخنان و ایده ها خیلی جسته – گریخته بوده و البته در موارد بسیار معدودی عملی شد . در این راه حتی سخن از بازگشت خواننده های لس آنجلسی به کشور هم می شد و در مواردی خاص اقداماتی هم صورت گرفت، اما هیچگاه به صورت یک قانون مدون توسط نهادهای قانوگذار نظیر مجلس شورای اسلامی دنبال نشد.

اکنون که نمایندگان مجلس طرحی تحت عنوان «عفو عمومی» را مطرح و دنبال می کنند، خوب است که توجه داشته باشند، امروز انقلاب اسلامی پس از 40 سال به ثبات لازم در بخش های مختلف رسیده و امینت آن هم به گونه ای است که از آن به عنوان امن ترین کشور در غرب قاره آسیا یاد می شود؛ لذا تلاش نمایندگان محترم در تدوین چنین قانونی باید تمرکز بر باز کردن دامنه ورود به کشور برای بسیاری از ایرانیان منهای آنهایی که که مرتکب جرم امنیتی و جرایم سنگین نشده اند، باشد.

بگونه ای که حتی اگر در این بین از هنرمندان هم که طبق آخرین اطلاعات و خبرها بسیاری از آنان مایل به بازگشت به کشور یا ایجاد سهولت در رفت  و آمد به ایران اسلامی هستند نیز بتوانند بخشی از موضوع این قانون باشند. البته زمینه سازی برای بازگشت نخبگان و سرمایه داران ایرانی هم که در جای خود باید جزو اهداف جدی طرح مذکور باشد. قطعا این اقدام از جهات مختلف برای کشور مفید خواهد بود بویژه اینکه بر وحدت بیشتر ایرانیان در اقصی نقاط دنیا خواهد افزود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: طرح عفو عمومی مجلس بازگشت خوانندگان لس آنجلسی نخبگان سرمایه داران ایرانی ایران بازگشت به کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۰۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه مشارکت مردم برای سرمایه‌گذاری در لرستان فراهم شود

وزیر کشور با تاکید بر فراهم کردن زمینه مشارکت هر چه بیشتر مردم برای سرمایه‌گذاری گفت: بابد امنیت روانی سرمایه‌گذاری را فراهم کنیم‌.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، احمد وحیدی_ روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در آئین تکریم و معارفه استاندار لرستان در خرم‌آباد اظهار کرد: ملت ما در حال نزدیک شدن به فتح قله‌ها است و به تعبیر مقام معظم رهبری در این مسیر نباید خسته شویم.

وی با اشاره به عملیات وعده صادق، افزود: این عملیات از قله‌های فتح محسوب می‌شود و ملت ایران در مسیر تحول و تکامل تاریخ نقش‌آفرینی کرده‌است.

وزیر کشور با تأکید بر مقاومت ملت ایران، گفت: غیور مردان ما در اقصی نقاط کشور و جبهه مقاومت در حال فعالیت هستند و کشور ما با مأموریت‌های چندگانه در حال حرکت در مسیر قله‌ها است.

وحیدی با بیان اینکه ما افول رژیم غاصب در نقشه راه کشور را دنبال می‌کنیم، بیان کرد: دشمن می‌خواهد وعده‌های دروغین به ما تحمیل کند.

وحیدی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در زمانی به مسئولیت رسید که مشکلات متعددی را دشمنان ایجاد کردند و به دنبال توسعه و گسترش آن بودند افزود: برخی کم‌کاری داخلی مزید بر علت شد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه اتکا به توانمندی‌های داخلی از شعارهای دولت سیزدهم بود بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های مختلف در کشور این مهم شدنی است و در حال تقویت است.

وحیدی با اشاره به اینکه تلاش بدون وقفه از جمله دستاوردهایی است که می‌تواند ما را پیروز کند افزود: انقلابی‌گری، حرکت مجاهدانه و اخلاق‌مداری از صفات افرادی که در رأس مسئولیت‌ها قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات بسیاری باید در لرستان صورت بگیرد افزود: دولت پیگیر تکمیل سدهای نیمه تمام و مطالبات مردمی در این استان است.

وزیر کشور با اشاره: به پیشرفت ۵۱ درصدی پیشرفت پروژه راه‌آهن خرم‌آباد اندیمشک گفت: تکمیل این پروژه از دغدغه و مطالبات مردم بوده در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد.

وزیر کشور با تاکید بر فراهم کردن زمینه مشارکت هر چه بیشتر مردم برای سرمایه‌گذاری گفت: باید امنیت روانی سرمایه‌گذاری را فراهم کنیم و تلاش کنیم که پروژه‌های عمرانی هرچه سریع‌تر به سرانجام برسند.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های استاندار سابق لرستان گفت: زیویار فردی پیگیر، مسلط به پروژه‌ها، پرکار، است که از ظرفیت ایشان در محل دیگری استفاده خواهیم کرد.

وحیدی افزود: دشمنان خیلی تلاش می‌کنند مدیران را زیر سوال ببرند چون نمی‌توانند رشد کشور را ببینند؛ اما مردم بر خلاف این فعالیت‌ها می‌دانند مدیران، پاکدست و ایثارگرانه کارها را دنبال می‌کنند.

وزیر کشور با اشاره به ویژگی‌های شفقت استاندار جدید لرستان، وی را فردی برجسته، توانمند و با تجربه دانست و افزود: امیدواریم با تلاش شبانه روزی مشکلات این استان کاهش یابد و شاهد برطرف کردن کمبودها باشیم.

کد خبر 747331

دیگر خبرها

  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • بازدید عمومی نمایشگاه ایران اکسپو از روز یکشنبه آغاز می‌شود؛ نمایشگاه اکسپو چند روز است؟!
  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • زمینه مشارکت مردم برای سرمایه‌گذاری در لرستان فراهم شود
  • حمایت قاطع از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها
  • تدوین اولویت‌های مجلس دوازدهم براساس نظرات نخبگان و مردم
  • حمایت قاطع آقاتهرانی از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها
  • احتیاط، تفرقه‌افکنان مشغول کارند! | سناریوی اختلاف‌افکنی برای به حاشیه بردن حجاب
  • بازگشت بازار خودرو به ساحل آرامش